AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #1 Skrevet 15. desember 2023 Jeg har kjøpt alt brukt i år: bøker, jakke, kosmetikk fra Rituals...alt på FINN. Anonymkode: d6e97...87d 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #2 Skrevet 15. desember 2023 Jepp, det gjør vi alltid. Mye mer gaver for pengene, og bedre for miljøet. Har aldri kjøpt en ny gave til de faktisk. Men vi kjøper nesten alt brukt, bil, møbler, klær, kjøkkenutstyr, tekstiler osv. Skjønner ikke hvorfor folk vil bruke unødvendig mye penger når det er dårligere på alle måter. Vi har forøvrig god økonomi, eier flere hus og reiser mye. Bruker mye penger på kvalitetsmat og opplevelser. Anonymkode: e46ed...015 1 2
Dishwalla Skrevet 15. desember 2023 #3 Skrevet 15. desember 2023 Ikke i år, men tidligere år har jeg kjøpt blant annet snowboard og fotokamera brukt. Jeg har også kjøp bøker brukt og gitt til min søster som er glad i Krim. Da fikk hun 3 bøker til jul, istedet for 1 til ny-pris. Litt tilfeldig at det ikke ble noen brukte gaver i år. Gjenbruk er helt topp! 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #4 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jepp, det gjør vi alltid. Mye mer gaver for pengene, og bedre for miljøet. Har aldri kjøpt en ny gave til de faktisk. Men vi kjøper nesten alt brukt, bil, møbler, klær, kjøkkenutstyr, tekstiler osv. Skjønner ikke hvorfor folk vil bruke unødvendig mye penger når det er dårligere på alle måter. Vi har forøvrig god økonomi, eier flere hus og reiser mye. Bruker mye penger på kvalitetsmat og opplevelser. Anonymkode: e46ed...015 Vi leier, har ikke penger til å reise, knapt nok til mat og lite til opplevelser. Kjøper selvsagt julegaver brukte. Anonymkode: f3fe6...149 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #5 Skrevet 15. desember 2023 Minstemann får brukt mobil fra finn (Iphone XR til 1600 kr) i julegave, pluss et kult deksel fra favorittfotballklubben hans. Eldstejenta får div stæsj hun ønsker seg. Alt nytt bortsett fra genser fra Brandy Melville som hun viiiiirkelig ønsket seg, som jeg fant til 50 kr på finn med lappen fremdeles hengende på. Veldig fornøyd med det! Anonymkode: 88e7f...53c
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #6 Skrevet 15. desember 2023 Har kjøpt både nye og brukte gaver i år, til alle i familien🌟 Anonymkode: 5f1e7...2ae
Arkana Skrevet 15. desember 2023 #7 Skrevet 15. desember 2023 Ja, ett av barna får brukt mobil i år. Brukte gaver havner under treet de fleste juler. Ikke bare er det miljøvennlig og økonomisk, men også en fin mulighet til å få tak i noe sjeldent eller som ellers er vanskelig å få tak i. 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #8 Skrevet 15. desember 2023 Nei vi kjøper aldri brukte gaver Anonymkode: 6dce5...b9b 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #9 Skrevet 15. desember 2023 Ikke i år men har kjøpt brukt laptop og mobil før Anonymkode: 636aa...6c9
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #10 Skrevet 15. desember 2023 Ikke gjort det før, men barnet skal få en x box pga et spill hun ønsker seg veldig. Så kjøper x box på Finn for en tusenlapp billigere enn den koster ny Anonymkode: d607a...2ed
Trolltunge Skrevet 15. desember 2023 #11 Skrevet 15. desember 2023 Mange ganger. Spesielt ski, sykler og spesielt dyre ønsker. Ski har barna fått nye en eneste gang, og da av mine foreldre. Slikt ser jeg ikke vits i å kjøpe nytt. 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #12 Skrevet 15. desember 2023 Har ikke bestemt oss for hva vi skal gi. Men vi kjøper gjerne leker brukt. Har funnet ordentlige leker på bruktbutikker tidligere. De koster alt fra 3-600kr. Brukt koster de 40-150kr. Anonymkode: f44ec...e5c
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #13 Skrevet 15. desember 2023 Ikke i år. Hun ønsker seg sterkt en leke som hun fant i lekekatalogen, og den finnes nok ikke maken til brukt her i nærheten. Bor slik til at det er begrenset hvor ofte jeg gidder å kjøpe brukt, for det blir så dyrt i frakt at vinningen går opp i spinningen. Hun fikk brukt ransel i første klasse, men det var fordi jeg kom i skade for å vise henne bilde av fjorårets modell, som viste seg å være umulig å få fatt i. Sekken ble litt dyrere enn en ny pga fraktkostnader. Jeg har kjøpt lego brukt til forrige fødselsdag, og det var en suksess. Fant akkurat den sorten hun hadde ønsket seg lenge og det gjorde ingenting at den ble levert i en isboks. Anonymkode: ead12...fc6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #14 Skrevet 15. desember 2023 Ja, har skaffet noen vintage tegneserier + en ekte og fullt fungerende Gameboy med spill til sønnen i huset, han elsker sånt ❤️ Anonymkode: 99889...b8a
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #15 Skrevet 15. desember 2023 Har ikke gjort det i år, da vi ikke gir julegaver i år. Men har kjøpt brukt tidligere og kommer sikkert til å gjøre det igjen. Men noen ting kjøper jeg ikke brukt, bl.a noe klær, ikke sko, Make-up eller andre forbruksvarer kjøpes nytt og uåpnet. Anonymkode: b6c4d...521
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #17 Skrevet 15. desember 2023 Ja, det jeg kan kjøpe brukt kjøper jeg brukt. Spesielt pc, tlf osv. Noe kjøper jeg nytt. Anonymkode: b2c3b...60c
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #18 Skrevet 15. desember 2023 ikke i år, annet enn at jeg laget pakkekalender av et brukt legosett. Men jeg kjøper brukt når jeg kan det, så det har vært mange brukte julegaver tidligere juler. Særlig lego er en enkel ting å kjøpe brukt. Anonymkode: 056bf...ca0
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #19 Skrevet 15. desember 2023 Ja, har kjøpt ski og en utkledningspakke til fireåringen med masse "nye" antrekk og stasj. Anonymkode: 5eeec...0be 1
Lofilteret Skrevet 15. desember 2023 #20 Skrevet 15. desember 2023 En gave er kjøpt brukt. Hadde det passet slik skulle jeg gjerne kjøpt mer gjenbruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå