Gå til innhold

Hvorfor kan noen tillate seg å oppføre seg som de vil noen likevel bli akseptert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk på barneskolen og var invitert i bursdager, var det alltid én jente som slo seg vrang, låste seg inne på do eller løp hjem hvis hun ikke fikk viljen sin når vi skulle leke.

Noen damer fortsetter sånn etter at de har blitt voksne også.

En dame på rundt 30 år i min perifere venneflokk (Line) oppfører seg ofte som en liten bortskjemt sutreunge, men ingen stiller spørsmål til henne eller snur ryggen till henne på grunn av dette.

Hvis det var jeg som oppførte meg sånn, hadde jeg mistet venner.

Feks:

Vi var en gjeng på 6 damer som skulle til Kypros på ferie, og en dag skulle vi leie biler og kjøre til en populær strand.

Da vi kom til denne stranden var jeg en av de første som hoppet ut av bilen, gikk ned på stranden og kastet meg ut i vannet med kjolen på fordi jeg var i tullehumør.

Da så jeg at de andre damene stod på stranden og så rart på meg, og så snudde Line seg rundt og løp opp til parkeringsplassen og låste seg inne i bilen.

Jeg spurte hva det var som skjedde, og da sa en av de andre damene at Line hadde bestemt at hun ikke ville være på denne stranden likevel, og da hun så at jeg hadde kastet meg ut i vannet ble hun lei seg og løp opp til bilen.

Line ønsket da å kjøre til en annen strand, og det mente hun at vi ikke kunne nå siden jeg hadde kastet meg ut i vannet med kjolen på, og at jeg kom til å gjøre baksetet i bilen vått når vi skulle kjøre videre.

Det endte med at Line ikke ønsket å sitte i samme bil som meg, så jeg måtte bytte over til den andre bilen, også kjørte vi til den stranden som Line ønsker å dra til.

Om kvelden da vi skulle tilbake til byen der vi bodde, begynte jeg og en av de andre jentene å drikke litt øl på veien hjem, og vi  tullet, fniste og lo i baksetet men da ble Line sur, fordi hun sa at "vi" hadde bestemt at ingen skulle drikke alkohol den dagen.

Da vi kom tilbake til leiligheten skulle alle dusje fordi vi skulle ut å spise, og jeg var den siste som gikk i dusjen.

Da jeg kom ut av badet var alle de andre jentene borte og jeg visste ikke hvor de hadde gått hen. Ingen svarte på tlf.

Jeg gikk ut og begynte å gå opp og ned gatene for å se etter de, og til slutt fant jeg de på en bar der de drakk drinker.

Jeg spurte hvorfor de hadde gått uten å gi meg beskjed, og hvorfor de hadde begynt å drikke drinker i stedet for å spise middag?

Da fikk jeg til svar at "Line hadde lyst at vi bare gikk rett på drinkene"

Slik fortsatte det mer eller mindre resten av ferien også, og det har vært flere episoder senere der vi har måttet føye oss etter Line, hvis ikke har hun blitt sur, lei seg eller krenket.

Hun er en veldig høyt utdannet dame på 30 år med masse venner, så jeg forstår ikke hvorfor noen personer som henne kan tillate seg å bestemme på denne måten uten at noen reagerer på det og sier det til henne?

Når jeg har prøvd å snakke med noen av de andre damene om Line sin oppførsel, så later de som om de ikke vet hva jeg snakker om eller så bare snakker de det bort.

Det virker som om det som Line gjør er "hellig" og at det er ingen som stiller kritiske spørsmål overhodet, mens andre ikke blir behandlet sånn.

Jeg forstår ikke hvorfor det er så viktig å være venninne med en forvokst sutreunge?

Hun er ikke lenger i min omgangskrets men vi har felles veninner.

Kjenner du noen sånne som Line?

Anonymkode: 1e364...496

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

KORRIGERING OVERSKRIFT:

Hvordan kan noen tillate seg å oppføre seg som de vil og likevel bli akseptert?

Ts

Skrevet

Spørsmålet er jo hvorfor du fortsetter å ha et vennskap med Line? 

• Liker 1
Skrevet

Hun må jo ha noen problemer med seg selv. En diagnose eller noe?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

KORRIGERING OVERSKRIFT:

Hvordan kan noen tillate seg å oppføre seg som de vil og likevel bli akseptert?

Ts

Balansegangen mellom å oppføre seg som man vil, og oppføre seg som man vet er bra og oppføre seg som man naturlig føler er bra, har en tilknytning til hverandre.

Anonymkode: 4e6bb...78e

Skrevet

Sikkert bare et spørsmål om tid. En og annen vil innimellom trekke seg fra et vennskap basert på bortskjemt sutring. Du har jo tatt et slikt valg, har du ikke?

Selv hadde jeg en slik bortskjemt kjæreste en gang. Masse venninner, helt uforståelig egentlig. Men hun var virkelig sosial og blid når hun var i sitt ess.  Jeg derimot, fikk se sjeldnere til den siden av henne..

Ble etterhvert passe lei av å legge ut rød løper til denne prinsessen, så jeg ba henne finne seg en annen type med silkehansker.

• Liker 1
Skrevet
Helene1982 skrev (5 timer siden):

Spørsmålet er jo hvorfor du fortsetter å ha et vennskap med Line? 

Jeg har ikke et vennskap med henne lenger. Hun er en perifer veninne jeg kunne møtes tilfeldig eller via våre felles venner en skjelden gang.

Ts

Skrevet

Jeg synes resten av gjengen oppfører seg like dårlig når de går fra deg uten å si ifra og oppfyller aller Lines urealistiske krav. Jeg hadde ikke orket å ha stort med noen av dem å gjøre, det er utrolig respektløst mot deg.

• Liker 1
Skrevet
Gekko skrev (22 minutter siden):

Jeg synes resten av gjengen oppfører seg like dårlig når de går fra deg uten å si ifra og oppfyller aller Lines urealistiske krav. Jeg hadde ikke orket å ha stort med noen av dem å gjøre, det er utrolig respektløst mot deg.

Har minimalt med de å gjøre.

Jeg reagerte på de andre også, men de har alltid vært hyggelige mot meg, men de hopper når Line sier "hopp" og dilter etter henne.

Hun er en hyggelig og smilende person, men har altså hatt disse "anfallene" innimellom i flere år.

Hun er vel en typisk ledertype og det er grunnen til at hun kan tillate seg å oppføre seg sammen

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...