AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #1 Skrevet 15. desember 2023 Jeg er ufør og får 20 000 i mnd. Økonomien går rundt, men det er trangt. Men jeg unner meg selvfølgelig ting, og føler at selv om jeg får mindre penger enn de i matkø, så har jeg ikke rett til å stå i den køen. Jeg har råd til bil. Jeg setter av 2000 kr til sosiale ting hver mnd. Spiser okei. Litt for mye slitte klær, de må brukes til de er så hullete at jeg ikke tørr å gå med de offentlig. Da bruker jeg fillene hjemme, for å spare de bedre klærne om jeg skal møte noen. Om jeg vrir og vender på det, så kunne jeg brukt penger på klær og ikke hatt råd til nok mat. Men sosialt liv og bil er ikke en rett jeg har heller. Jeg har lite penger, men får det til å gå rundt. Kan jeg stille meg i kø, slik at jeg kan få brukt mer penger til klær? Eller er det kynisk? Anonymkode: f976e...6fc 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #2 Skrevet 15. desember 2023 Du har like mye rett til å stå i matkø som alle de andre som gjør det med så lite inntekt. Jeg arver klær fra venner som rydder i skapet av og til og jeg har masse fint på grunn av det for de tjener godt og shopper en del. Jeg bruker av og til appen To good to go og får store handleposer med masse mat for bare 39 kroner om kvelden. La bilen stå en periode og spar på det svindyre drivstoffet og ta deg en hvit og usosial måned så har du plutselig over 2000,- til nye klær. Nå er det vinter og mye hufs og godt å være inne med TVen. Ønsk deg gavekort på skobutikker til jul og bursdag. Tips! Lag billig gammeldags husmannskost til middager. Det er utrolig økonomisk. Anonymkode: 5be5c...e95 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #3 Skrevet 15. desember 2023 Hvor er denne matkøen ,? Anonymkode: 8aa6c...c74
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #4 Skrevet 15. desember 2023 Er det bare å stille seg i matkø? Anonymkode: 8aa6c...c74
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #5 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det bare å stille seg i matkø? Anonymkode: 8aa6c...c74 Ja, de veldedige organisasjonene går deg ikke på klingen slik NAV gjør. Anonymkode: 5be5c...e95
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #6 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor er denne matkøen ,? Anonymkode: 8aa6c...c74 https://www.matsentralen.no Anonymkode: 5be5c...e95
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #7 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): https://www.matsentralen.no Anonymkode: 5be5c...e95 Håpar TS ikkje bur mellom Trøndelag og Tromsø... Anonymkode: b1845...066
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #8 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Håpar TS ikkje bur mellom Trøndelag og Tromsø... Anonymkode: b1845...066 Jeg gjør det og har ingen Matsentral så derfor appen To good to go. Anonymkode: 5be5c...e95
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #9 Skrevet 15. desember 2023 Må du registere navnet ditt på matsentraler? Eller er det helt anonymt? Anonymkode: 8aa6c...c74
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #10 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Må du registere navnet ditt på matsentraler? Eller er det helt anonymt? Anonymkode: 8aa6c...c74 Så ved nærmere ettersyn at Matsentralen gir mat til veldedige organisasjoner, men dere kan be Frelsesarmeen om hjelp. De vil bare ha en samtale med deg først. https://frelsesarmeen.no/aktuelt/matutdeling-i-frelsesarmeen Anonymkode: 5be5c...e95
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #11 Skrevet 15. desember 2023 Røde Kors og Kirkens Bymisjon deler også ut gratis mat Anonymkode: 5be5c...e95
Silva Pluvialis Skrevet 15. desember 2023 #12 Skrevet 15. desember 2023 Ville heller brukt de 2000K på klær enn sosialt/fornøyelse i en mnd eller to. 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #13 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ufør og får 20 000 i mnd. Økonomien går rundt, men det er trangt. Men jeg unner meg selvfølgelig ting, og føler at selv om jeg får mindre penger enn de i matkø, så har jeg ikke rett til å stå i den køen. Jeg har råd til bil. Jeg setter av 2000 kr til sosiale ting hver mnd. Spiser okei. Litt for mye slitte klær, de må brukes til de er så hullete at jeg ikke tørr å gå med de offentlig. Da bruker jeg fillene hjemme, for å spare de bedre klærne om jeg skal møte noen. Om jeg vrir og vender på det, så kunne jeg brukt penger på klær og ikke hatt råd til nok mat. Men sosialt liv og bil er ikke en rett jeg har heller. Jeg har lite penger, men får det til å gå rundt. Kan jeg stille meg i kø, slik at jeg kan få brukt mer penger til klær? Eller er det kynisk? Anonymkode: f976e...6fc Er selv ufør med lite penger. Har vært og er forsåvidt enda nødt til å kjøpe rimelige klær. Går mye med det som nesten ikke er akseptabelt her i landet, joggebukse. Til gjengjeld så har jeg gitt 100-150kr for de. Så får det heller være slik at jeg kler meg litt annerledes når jeg skal noe. Klær er egentlig ikke så kostbart om en handler rett, gjerne på tilbud. Er det slik at en ikke får det til å gå rundt så kan en jo faktisk levere inn en søknad på supplerende hos NAV. Sosiale aktiviteter har jeg dessverre ikke råd til, om det koster penger. Stort sett må jeg takke nei til slikt. En og annen gangen kan jeg bli med men det hører til sjeldentheten. Anonymkode: 77109...5d2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #14 Skrevet 15. desember 2023 Silva Pluvialis skrev (8 minutter siden): Ville heller brukt de 2000K på klær enn sosialt/fornøyelse i en mnd eller to. Ja, i tillegg sparer man mellom 600 til 1000 i bensin på å la bilen stå en periode. Bussbillett honnør koster ofte rundt 22 kroner om man må et sted. Ellers kan man handle på tilbud og nedsatte varer som snart går ut på dato osv. Spare til klær, men jeg ser ingen grunn til at TS ikke skal stå i matkø av og til. 20 000,- er knagert og hullete filler er ikke hyggelig å gå rundt i Anonymkode: 5be5c...e95
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #15 Skrevet 15. desember 2023 Jeg synes det blir feil at en som har råd til å bruke 2000,- i mnd på sosiale ting skal hente matposer - som er beregnet på de som virkelig sliter, å det føler jeg ikke at ts gjør. Hvis mange gjør det så er det ikke rart at de som deler ut mat ikke har nok til alle som trenger. Anonymkode: c10b5...ae2 6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #16 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det blir feil at en som har råd til å bruke 2000,- i mnd på sosiale ting skal hente matposer - som er beregnet på de som virkelig sliter, å det føler jeg ikke at ts gjør. Hvis mange gjør det så er det ikke rart at de som deler ut mat ikke har nok til alle som trenger. Anonymkode: c10b5...ae2 Jeg tror en del allerede gjør det, altså står i matkø selv om de ikke er helt blakke. Er det lov å si det? De fleste har nok virkelig behov. Anonymkode: 5be5c...e95 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #17 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, i tillegg sparer man mellom 600 til 1000 i bensin på å la bilen stå en periode. Bussbillett honnør koster ofte rundt 22 kroner om man må et sted. Ellers kan man handle på tilbud og nedsatte varer som snart går ut på dato osv. Spare til klær, men jeg ser ingen grunn til at TS ikke skal stå i matkø av og til. 20 000,- er knagert og hullete filler er ikke hyggelig å gå rundt i Anonymkode: 5be5c...e95 Prisen på bussbilett varierer mye rundt i landet. Her koster det 43 kr en vei. Jeg kjører et bra tur for 86 kr i drivstoff. For min gamle bil utgjør det nærmere 6 mil. Anonymkode: 12828...f46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå