Gå til innhold

Leker dere med katten akkurat når katten ønsker å leke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en katt på fire og et halvt år som har blitt helt umulig masete etter at det ble kaldt og snø ute.

Han er ute hver dag opp til 6 timer, og kort tid etter at han kommer inn så begynner han å mjaue om at han vil ut igjen eller leke.

Jeg synes det er rart at han vil leke med en gang når han har vært ute en hel dag.

Han sover om kveldene og i det jeg er på vei i seng i 23 tiden våkner han og mjauer, herjer og løper omkring og vil at jeg skal være med, men da er jeg stuptrøtt og vil legge meg.

Hvis jeg prøver å dra i gang lek tidligere på kvelden så blir han  irritert.

Hva gjør jeg med denne katten?

Anonymkode: 44af1...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Katten vår ønsker sjelden å leke, da den er noen år. Den vil ha kos, eller ha fred. Har en valp som liker å leke. Leker med den så ofte jeg kan, men ikke når han vil. Dyr er nederst på rangstigen

Anonymkode: 79867...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han kun vil leke når du skal legge deg, kan du prøve å snu døgnrytmen hans, slik at dere er klare for å ta kveld samtidig. Hvis han har sovet i mange timer når du skal legge deg, er det jo klart han han har samlet opp energi til da. 

Vekk ham slik at han har vært våken noen timer når du skal legge deg. Ellers kan jo leker, klorebrett osv. fungere for å aktivisere han.

Anonymkode: d36d9...2a0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...