AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #1 Skrevet 14. desember 2023 Lurer litt på om jeg overreagerer eller om dette er vanlig: Jeg og samboeren ble sammen i voksen alder og hadde begge barn fra tidligere forhold i alderen 8-14 år. Da jeg ble sammen med samboeren hadde det vært slutt mellom dem i to år. Da vi ble sammen, poengtere hans eks at de alltid kom til å være en familie siden de har barn sammen… I starten av vårt forhold reiste de på juleferie sammen til hennes familie på en annen kant av landet. (Bare ett eksempel.) Hun trenger med jevne mellomrom skyss. Dette er ei frisk dame, men om hun må gå 1-2 km, er det han hun ringer/sender mld til for å få skyss. I mitt hode er det mest naturlige å ta beina fatt når det er godt vær og en er frisk. Og hadde jeg absolutt ikke orket å gå hadde jeg heller ringt ei venninne. Det hender også han hun ringer om hun trenger hjelp til bilkjøp, sporadiske vaktmestertjenester osv. Er dette innafor og ingenting å reagere på, eller overreagerer jeg som synes hun på en måte «sprenger seg» inn i vårt forhold? Synes det er en selvfølge at de samarbeider godt om alt som har med barna å gjøre, men når det ofte er personlige tjenester til henne, synes jeg det går over en grense… Anonymkode: 243e5...602 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #2 Skrevet 14. desember 2023 Jeg tenker alt rundt barn og familie (platonisk) mellom dem er helt i orden. Personlige tjenester hadde jeg ikke godtatt. Anonymkode: cd868...7bf 6
visp Skrevet 14. desember 2023 #3 Skrevet 14. desember 2023 Nei, det er ikke greit. At han gjør det er jo heller ikke greit? Respektløst mot deg. Av begge. 3 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #4 Skrevet 14. desember 2023 Ikke verken normalt eller innafor. Anonymkode: 29e7e...79c 2 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #5 Skrevet 14. desember 2023 Tror ikke det er uvanlig om de er gode venner og foreldre, men han bør jo ta hensyn til at du ikke liker det og begrense kontakten når det ikke har med barna å gjøre. Det sagt så syns jeg det er fint at hun får hjelp til skyss, det avlaster nok en del i en hverdag som singel mor. Anonymkode: 89deb...0cd
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #6 Skrevet 14. desember 2023 Enig med de første. Et godt samarbeid om barna er flott. Det kan også være innenfor å hjelpe til med ekstraordinære ting som om det ikke blir fikset der og da (og eks ikke har andre muligheter) så kan det få store konsekvenser for mor og dermed også barn, f.eks. skader på hus, ting som kan få store økonomiske konsekvenser e.l. Men å ring sin eks for å be ham kjøre henne 1-2 kilometer og andre små private tjenester selv flere år etter de gikk fra hverandre...? Nei, da hadde jeg oppriktig tenkt at de to ikke var ferdige med hverandre og hadde nok bare trukket meg unna. Om hun er en veldig manipulerende person så hadde jeg kanskje gitt ham en sjanse til, hvis han begynte å sette veldig klare grenser med det samme. Hadde nok da også krevd parterapi, slik at vi kunne jobbet systematisk med å få hans eks ut av forholdet. Men om dette er slik han ønsker å ha det, da hadde jeg nok mest trolig takket for meg. Anonymkode: 2ce1b...f2b 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #7 Skrevet 14. desember 2023 Ikke alle er uvenner med eksen eller trenger en kjølig relasjon for å få samarbeidet til å fungere. Barna og eksen var der før deg. Deres relasjon var der før deg. Enten akseptere pakken eller move on. Anonymkode: 74fe3...3b0 4 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #8 Skrevet 14. desember 2023 Tenker at å feire jul og høytider sammen kan være ok. Personlige vennetjenester som skyss er jeg litt uenig i, med mindre det kommer barna til gode. Bil og vaktmestertjenester kan jo være eksempler på ting som kommer barna til gode. Det viktigste spørsmålet er jo om han lar disse tjenestene komme i mellom dere. Er å gi eksen skyss viktigere enn en avtale med deg? Er å skifte lyspære over datenight med deg på prioriteringslista? Dersom svaret er ja, synes jeg relasjonen er ugrei. Om ikke synes jeg det er ok. Skjønner at det ikke er en ønskesituasjon, barna kommer først. Anonymkode: 1bd33...5dc 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #9 Skrevet 14. desember 2023 Det må jo være noe galt med deg om du ringer etter skyss om du skal 2 kilometer Anonymkode: 4b471...6a5 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #10 Skrevet 14. desember 2023 Å få hjelp til hus og bil er jo noe som gagner barna deres. Men å få skyss hit og dit uten at ungene er med tenker jeg hun kan gå eller ta buss/taxi Anonymkode: 02bf3...a09 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #11 Skrevet 14. desember 2023 Det hadde blitt for mye for meg. For påtrengende og jeg er dessuten altfor sjalu. Men om de er veldig glad I hverandre, vant til hverandre og det er viktig for barna, så må du nok leve med det. Kanskje bare gå all in og bli bestevenner! Anonymkode: 898b8...f70
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #12 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det må jo være noe galt med deg om du ringer etter skyss om du skal 2 kilometer Anonymkode: 4b471...6a5 Det kan jo være at hun bærer på ting hun har handlet, hentet pakker eller lignende. Kan være grunner til at hun trenger den skyssen. Men hvis hun har venner eller familie rundt seg, ville det være mer naturlig at hun ber om hjelp av dem. Men, her kan TS være litt lur. Neste gang det handler om skyss, kan hun selv kjøre for å hente henne. Kanskje det ikke blir like forlokkende å ringe om hun vet at det er TS som kommer, og ikke eksen. Anonymkode: 7c823...d8d 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #13 Skrevet 15. desember 2023 Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: 7619a...ae4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #14 Skrevet 15. desember 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Tror ikke det er uvanlig om de er gode venner og foreldre, men han bør jo ta hensyn til at du ikke liker det og begrense kontakten når det ikke har med barna å gjøre. Det sagt så syns jeg det er fint at hun får hjelp til skyss, det avlaster nok en del i en hverdag som singel mor. Anonymkode: 89deb...0cd Hvis hun trenger skyss, så kan hun da få lappen! Anonymkode: cd868...7bf 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #15 Skrevet 15. desember 2023 Dette må være en veldig tafatt mann siden han lar seg dulle og dalle så mye med? Det alene, uavhengig av eks eller ikke, er rødflagg. Anonymkode: 930f1...ab1 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #16 Skrevet 15. desember 2023 Du valgte jo dette forholdet, til tross for at du visste dette. Det er sånn de ønsker å ha det, typen din ønsker å ha et sånt forhold til sin eks og vice versa. Jeg hadde ikke gått inn i noe forhold til en mann som hadde denne type forhold til sin eks, fordi det blir for nært for min del. Selvfølgelig helt greit at de samarbeider om ungene, men utover det bør de være ferdig med hverandre. Msn man kan jo ikke gå inn i er forhold med noen som har er sånt forhold til eksen, og videre forvente at de plutselig skal endre sin relasjon. Anonymkode: 51b1a...207
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #17 Skrevet 15. desember 2023 Hvor ofte hun ringer er vesentlig. Sporadiske vaktmestertjenester kan være helt greit, men hun bør jo bli selvstendig på ett tidspunkt. Om det er snakk om å skru opp en lett hylle, bytte lyspærer, eller annet man bør klare alene, så bør han si nei. Jeg ringer fortsatt eksen når jeg trenger hjelp til bil, det er flere år siden det er slutt, og vi har ikke barn. Men han er den mest bilkyndige personen jeg kjenner, og jeg vet jeg får ærlig og god hjelp. Men hva skjer om du sier ja til å bli med hver eneste gang? "Var det Kari som ville ha skyss? Jeg henter jakka så blir jeg med!" "Trenger Kari hjelp med oppvaskmaskinen? Jeg blir med, så kan vi ta en kopp kaffe mens du fikser!" Se om hun ringer like ofte dersom du alltid er med... Og se om han sier ja hver gang, hvis du også blir med. Anonymkode: 21cf6...338
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #18 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Da vi ble sammen, poengtere hans eks at de alltid kom til å være en familie siden de har barn sammen… I starten av vårt forhold reiste de på juleferie sammen til hennes familie på en annen kant av landet. (Bare ett eksempel.) Jeg bet meg fast i dette jeg. Det er en ærlig og redelig sak når det er sagt og nevnt på forhånd. Når din kjæreste ikke avkreftet dette, så er det jo sagt på forhånd, og noe du måtte forholde deg til. Anonymkode: ce52f...f2d
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #19 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 14.12.2023 den 23.37): Det må jo være noe galt med deg om du ringer etter skyss om du skal 2 kilometer Anonymkode: 4b471...6a5 Akkurat det jeg tenker også. Og når en i tillegg ringer eksen for å få skyss en såpass kort distanse, synes jeg bare det blir rart… Ts Anonymkode: 243e5...602 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #20 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 15.12.2023 den 2.27): Det kan jo være at hun bærer på ting hun har handlet, hentet pakker eller lignende. Kan være grunner til at hun trenger den skyssen. Men hvis hun har venner eller familie rundt seg, ville det være mer naturlig at hun ber om hjelp av dem. Men, her kan TS være litt lur. Neste gang det handler om skyss, kan hun selv kjøre for å hente henne. Kanskje det ikke blir like forlokkende å ringe om hun vet at det er TS som kommer, og ikke eksen. Anonymkode: 7c823...d8d Hun hadde ingen handel. Dette var snakk om skyss fra hjemmet hennes og ca 2 km. Ts Anonymkode: 243e5...602
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå