Gå til innhold

Bursdagstradisjon med sang og gaver på senga. Når slutter det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom familien pleide å vekke barna med sang på bursdagen deres, hvor gamle var barna når dere sluttet med det?

Anonymkode: 0faef...17e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri? Her vekkes man til man flytter ut. Er de hjemme på bursdagen vekkes de fortsatt. Det er så koselig! 

Anonymkode: c5526...795

• Liker 4
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det har jeg bare sett på Astrid Lindgren, på Lotta! 

Ser koselig ut! Har aldri begynt dessverre! 

Anonymkode: 9c34d...e46

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

I min familie ble det heldigvis aldri innført, hadde blitt kjempeirritert om jeg ble vekket unødig 😅 spesielt hvis bursdagen faller på en fridag.

Anonymkode: 65649...c48

Skrevet

Slutte? 

Her er det flagg, sang, gaver og frokost/kaffe på sengen til de voksne også. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Moren min ble vekket av faren min på bursdagen sin i forrige uke. Lys, kaffe og en slags sang. Hun fylte 83. Og jeg og mannen vekte hverandre slik da vi var barnløse også, hvorfor slutte med det? Det er enda bedre når man får en kaffekopp. 

Anonymkode: 6a286...bd6

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

Jeg droppet sangen, men vekking, frokost på sengen og gave holdt på til hun flyttet ut. En tradisjon vi begge satte pris på :)

Skrevet

Her fikk de etterhvert velge selv og alle slutte en gang på ungdomsskolen.

Anonymkode: 1304b...33c

Skrevet

Mor og far vekket oss med sang, frokost, gaver og flagg til vi flyttet ut. Usikker på om de vekker hverandre fortsatt, tror kanskje de har sluttet nå rundt seksti. Mange gode minner, jeg gjør det samme med min mann og kommer til å gjøre det med mine barn🎉

Anonymkode: de0d6...41d

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dersom familien pleide å vekke barna med sang på bursdagen deres, hvor gamle var barna når dere sluttet med det?

Det bør jo komme an på barna. Noen barn ville elsket å bli vekket til de er 45, bare de er hjemom. Andre begynner å hate hele opplegget bår de er 7-10. 

Så svaret er: spør bursdagsbarnet. Og respekter svaret.

Anonymkode: afb92...657

Skrevet

Det har ikke vi sluttet med! Vi gjør det for alle sammen i både min og mannens familie. Så om du er over 80 år eller fortsatt tenåring, så er det kake, gave og sang tidlig på morgenen når du fyller år. 

Anonymkode: 27dc5...3a8

Skrevet

Aldri. Til og med tenåringen synes det er KJEMPEviktig, det er nostalgi for henne, og barna kommer også inn og synger for oss.  :)

Anonymkode: e1563...5a5

• Hjerte 1
Skrevet

Hæææ? Trodde ikke man sluttet med sånt 😂

Jeg er ikke oppvokst med det, men det er mannen. Så han innførte det da vi ble samboere. Så tror det fortsetter selv om barna flytter ut 😂

Veldig koselig forresten! Vi vekker hverandre naturligvis ikke grytidlig i helgene, da får bursdagsbarnet sove først. 

Anonymkode: 4ff7b...945

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Slutter aldri.
Vi har ikke frokost på sengen, men gjør klar til deilig frokost før vi vekker med gave og sang.

og tilpasser selvsagt. Vekker ikke ungdommen kl 7 på en fridag f.eks ;) 

Anonymkode: bc8f5...eeb

Skrevet

Aldri!

Men fordi vi nå bor i fire forskjellige land, så gjør vi det over FaceTime ☺️

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

I min familie ble det heldigvis aldri innført, hadde blitt kjempeirritert om jeg ble vekket unødig 😅 spesielt hvis bursdagen faller på en fridag.

Anonymkode: 65649...c48

Vi vekker etter når bursdagsbarnet (barn eller voksen) skal stå opp, eller ønsker å stå opp. Tenåringen her hadde bursdag en lørdag sist, så da ble vekkingen lagt til kl. 12 😅

Anonymkode: 5c99e...972

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

når jeg vokste opp var ddet vel siste gang i sjuende klasse på barneskolen...       

Anonymkode: 774b8...f9c

Skrevet

Aldri? Da jeg bodde hos mamma og pappa, gjorde alle det med både barn og voksne, og nå som jeg har egen familie, er det likt her selvfølgelig. ❤️ 

Skrevet

Når de flytter ut❤️ Kunne ikke kuttet ut før, da hadde det blitt bråk😊 Veldig koselig tradisjon

Anonymkode: e497e...9aa

Skrevet

Jeg var 20 år da jeg flytta hjemmefra. Da slutta foreldrene mine med det :)

Anonymkode: 3a52c...f02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...