Gå til innhold

Leilighet med fukt i yttervegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Titter på en endeleilighet på bakkenivå. Det er funnet svartsopp på nedre del av et hjørne på et soverom, og målt forhøyede fuktnivåer i samme vegg på bad+soverommet. Denne veggen er betong og er endeveggen i komplekset.

I skaderapporten (fra forsikringsselskapet) står det at årsaken er for dårlig ventilasjon pga feil bruk av vent-anlegget. Men, de vil kanskje sno seg unna?

For jeg leser det som at det er fukt i hele denne ytterveggen, altså et dreneringsproblem. Det er lagt heller og er treplater helt ned til hellene ute.

Leligheten har visning på mandag, men jeg tror at den er lavere priset pga dette kanskje er mer en konstruksjonssak enn "bare" dårlig lufting.

Spørsmålet: hvordan kan jeg finne ut av dette? Kikke hvor regnet samler seg gjennom helgen ute? Låne en fuktmåler? Annet? Ringe styret og høre hva de tenker - jeg tror helr ærlig styret ikke vet, for leiligheten har vært til utleie lenge før den nå skal selges.

Jeg vil jo ikke kjøpe et stef hvor jeg risikerer at det må omfattende dreneringsarbeid til (selv om det da blir en sak på borettslaget)?

Anonymkode: 67d7e...824

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...