Gå til innhold

Spørsmål til dere som har hatt korona i det siste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ingen ting, jeg.

Når jeg googler "Hvor lenge er man smittsom med korona", så kommer følgende opp:

Du kan smitte andre 1-2 dager før du får symptomer, og 2-3 dager etterpå. Det er også mulig å smitte noen i et par dager etterpå, men da skal det litt mer til, forteller Øverbø. Smittefaren reduseres altså raskt to til tre dager etter du fikk symptomene.

Dette er visst hentet fra Lommelegen.

https://www.lommelegen.no/infeksjoner/artikkel/hvor-lenge-er-man-smittsom/75114157

Ser det det står mye av det samme rundt om ellers også.

Og så kommer man inn på noen amerikanske sider om man googler på engelsk. Det står det at man kan være smittsom lenger, og at man helst skal ha to negative tester med 48 timers mellomrom.

Det er nå over en uke siden jeg testet positivt, og jeg tester fortsatt positiv. Føler meg helt grei, bare litt tett i nesa fortsatt.

Lurer på når jeg kan gi klemmer igjen og besøke familie, uten å bekymre meg for å smitte de?

Dere som har vært syke i det siste, hvor lenge testet dere positivt?

Anonymkode: 65a29...e1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg testet positivt først over en uke etter jeg fikk så sterke symptomer at jeg ble sengeliggende.

Testet ikke noe mer etter det da, ventet til jeg var i form igjen før jeg omgikk andre mennesker. Tok kun test pga legebesøk og sykemelding.

Men artikkelen fra lommelegen er nesten to år gammel, og kommer også med advarsel om at hele siden ikke oppdateres.

Anonymkode: 411d2...132

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...