Gå til innhold

Julegaver som tar helt av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jeg kjenner har kjøpt 30 gaver til barna sine HVER. Og da er det ps5, IPhone 13, dyre merkeklær osv. 

både hun og mannen er ufør. 
Helt sykt. 

Anonymkode: 8b973...942

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det får være opp til hver enkelt hvordan og til hva, hver enkelt bruker pengene sine på.

Anonymkode: 609d8...e47

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ei jeg kjenner har kjøpt 30 gaver til barna sine HVER. Og da er det ps5, IPhone 13, dyre merkeklær osv. 

Helt sykt. 

Forbrukslån sikkert da. Etter de  søte kløe kommer den sure svie. 

Men.. hverken din eller min sak. 

Anonymkode: 2b232...8eb

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Helt sykt. 

Hva har ufør med saken å gjøre?

MÅ man ha dårlig råd som ufør? Bør man prioritere annerledes som ufør, eller tror du ufør = dårlig økonomi?

Jeg synes gavemengden og nivået var over the top, men skjønner ikke hva uførheten har med det å gjøre. 

Anonymkode: 7d224...320

• Liker 5
Skrevet

Javel

Anonymkode: 80a8a...1dc

Skrevet (endret)

Dette er ikke troverdig. Nok en tråd for å gjøre et forsøk på å "ta" de trygdede her altså. Den nye Sporten på KG.

Det er så vanvittig åpenbart at Norge AS går dårlig om dagen. Hetsen over de som har minst tar fullstendig av. Å dette er bare KG. På annenhver video på TikTok er hetsingen såpass at det lett burde ha blitt politi anmeldt.

De som kan litt verdens historie er ikke overrasket. 

Endret av Fant80
  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Helt sykt. 

Kanskje de har vunnet i Lotto, fått arv eller en stor pengegave?

Ellers har de jo brukt hele trygda på julegaver høres det ut som. Tviler på det.

Ellers er det jo lån og da er det mest sannsynlig et ganske dumt valg.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg setter av penger hver måned året gjennom for å kunne skjemme barna litt bort på julaften. De får ikke store, dyre ting ellers i året, så det gjør jeg med glede. De viser alltid stor glede og takknemlighet, og det er kjekt. 

Anonymkode: 162c8...763

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Mulig de har lite familie, og kompenserer med dyre gaver. De har ikke god råd. Er trygdet. Derfor jeg tenker det er galskap å bruke så mye penger med dårlig råd. 
Vi er to voksne i full jobb, og vi har ikke råd til å bruke 40.000 på egne barn i julegaver 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Helt sykt. 

Jeg forstår ikke hvorfor du gjør et poeng ut av at de er uføre. 

I min verden er det sykt å kjøpe 30 gaver av den typen uansett bakgrunn. 

Når det er sagt så har man ikke råd til det som uføre, og dersom de har arvet, fått, vunnet eller spart utrolig lenge, så kanskje de hadde lyst til å gå bananas for ungenes skyld og gi dem noe mange andre har. 

Selv har vi dårlig råd og barna får brukte julegaver. Det er som det er. Ingen grunn til å ergre seg over dine uføre venner. 

Anonymkode: e9949...2db

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

X er ufør og arvet netopp en god del 😉. Bry deg om deg selv og dine verdier så får naboen nesten gjøre som det passet dem. Folk bare hvordan har dem råd, trodde dem var ufør jeg 🙄😅 nei pass på deg selv.

Anonymkode: dc5d2...7af

Skrevet

Mange uføre har god råd, altså opparbeidet seg ei ok uføretrygd, forsikring gjennom jobb og forsikring privat. Da har man ei god «lønn». Hva med å ikke stigmatisere andre, og heller bry deg om deg og ditt? Du aner jo ikke hvordan deres privatøkonomi er, og har jo heller ikke noe med det å gjøre. 

Anonymkode: 5230e...a4b

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Når det er sagt så har man ikke råd til det som uføre, og dersom de har arvet, fått, vunnet eller spart utrolig lenge, så kanskje de hadde lyst til å gå bananas for ungenes skyld og gi dem noe mange andre har. 

Selv har vi dårlig råd og barna får brukte julegaver. Det er som det er. Ingen grunn til å ergre seg over dine uføre venner. 

Jo, mange uføre har råd til å kjøpe barna mange og dyre gaver. Vær forsiktig med å stigmatisere. Uføretrygd+forsirking jobb+forsikring privat+barnetrygd= ei god inntekt. Og har man litt økonomisk sans, så setter man av ønsket sum hver måned øremerket julegaver gjennom hele året. Uføretrygden er også skattefri i desember. 

Skrevet

Meg og mannen har spart inn på matbudsjettet, ved å spise knekkebrød, havregrøt og rimelige middager  til oss selv for å ha ekstra penger til å kunne gi barna våre litt ekstra i jula. Vi strekker oss langt for at barna  skal ha det bra.

Anonymkode: 02111...0a7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De har ikke arvet eller vunnet i Lotto altså.. de har aldri jobbet og er på minstesats. Uansett ikke det som er poenget her, men med dårlig råd kjøper man ikke 30 dyre gaver til hver av barna. 
ikke om man har god råd engang. 
i andre tråder her får folk tyn for å ha brukt 2000 på ei julegave til barnet sitt. 

folk må for all del bruke så mye penger de bare vil på julegaver, det spiller ingen rolle for meg. 
Men jeg synes det er merkelig at folk legger ut i fb hele gavelisten de har kjøpt til barna sine. Altså 60 gaver tilsammen, der det står hva de har kjøpt og sum.. veldig spesielt

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De har ikke arvet eller vunnet i Lotto altså.. de har aldri jobbet og er på minstesats. Uansett ikke det som er poenget her, men med dårlig råd kjøper man ikke 30 dyre gaver til hver av barna. 
i andre tråder her får folk tyn for å ha brukt 2000 på ei julegave til barnet sitt. 

folk må for all del bruke så mye penger de bare vil på julegaver, det spiller ingen rolle for meg. 
Men jeg synes det er merkelig at folk legger ut i fb hele gavelisten de har kjøpt til barna sine. Altså 60 gaver tilsammen, der det står hva de har kjøpt og sum.. veldig spesielt

Er du i det hele tatt en venninne? Ikke en god en i tilfelle, slik du legger ut her om deres privatliv og økonomi. Forstår ikke din grunn og hva fu får ut av å diskutere dette? Hvilke svar er du ute etter, som gjør dette verdt din tid?

Utifra hvordan du skriver om de, er dette noe du like godt kan slutte å følge på FB, så slipper du å bruke mer av din tid på å legge deg borti noe du ikke har noe med. 

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor bryr du deg ?

Anonymkode: 1e19b...d8b

• Liker 1
Skrevet

Hva så? Kanskje de har vunnet penger eller fått noe arv, og endelig har mulighet til å skjemme bort barna sine de også? Selv om det kanskje kan føles litt i overkant for deg som står på utsiden, kan dette være et resultat av foreldrenes dårlig samvittighet over år over at egne barn ikke får så mye. 

Uansett grunn er ikke dette noe du trenger å bry deg om. 

Anonymkode: add2d...22a

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette vet du ingenting om. Det er ikke slik at de som vinner en sum i Lotto nødvendigvis annonserer det. Du har neppe kontroll over hva som går inn og ut av kontoene til dette paret. 

Anonymkode: add2d...22a

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...