Gå til innhold

Hvor mye kosttilskudd kan man ta med seg fra utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forsøkt å søke på både Toll.no og Mattilsynet, men har ikke funnet svar.

Kosttilskuddene det er snakk om er tillatt i Norge, så ikke noe galt slik sett. Det er billigere å kjøpe dem i utlandet, men hvor mye kan man da ha med seg over grensen når man skal hjem uten å betale toll for det?

Om noen vet, og har link til regelverket hadde jeg satt pris på det :)

Anonymkode: 29fdf...338

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Presisering - det er snakk om kosttilskudd som går som næringsmiddel (ikke som legemiddel!).

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Presisering - det er snakk om kosttilskudd som går som næringsmiddel (ikke som legemiddel!).

Innenfor EU/EØS er det i alle fall ingen spesielle restriksjoner.

Anonymkode: 0caf2...a86

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Innenfor EU/EØS er det i alle fall ingen spesielle restriksjoner.

Anonymkode: 0caf2...a86

Jeg har ikke vært i stand til å finne noen slike restriksjoner, men ønsker å være helt sikker på det. Synes bare det er rart at det ikke er mulig å finne konkret om det på tolletatens sider.

Skrevet

Tror svaret er null.

Anonymkode: 054a1...42e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror svaret er null.

Anonymkode: 054a1...42e

Det stemmer i hvert fall ikke.

Skrevet

Tre måneders forbruk.

Anonymkode: 27446...fdd

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.12.2023 den 11.48):

https://www.mattilsynet.no/import/import-av-mat/privat-import-av-mat/dette-kan-du-ta-med-deg-av-mat-og-drikke-fra-utlandet

Sitat fra siden (fra land utenfor EU/EØS):

• Kosttilskudd i forbrukerpakninger som inneholder mindre enn 20 prosent bearbeidede animalske produkter annet enn kjøttprodukter

Anonymkode: cb748...b21

Takk, jeg har funnet akkurat det, men det står ikke noe om hvilke mengder man kan ta med, synes det er merkelig at det ikke står noe om det noen plass.

Mener å ha lest at det er tre måneders forbruk av medisiner, eller var det før, men finner ikke noen slike tall for vitamin/mineraltilskudd.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takk, jeg har funnet akkurat det, men det står ikke noe om hvilke mengder man kan ta med, synes det er merkelig at det ikke står noe om det noen plass.

Mener å ha lest at det er tre måneders forbruk av medisiner, eller var det før, men finner ikke noen slike tall for vitamin/mineraltilskudd.

Verdigrensen er kr. 6000,- hvis du har vært ute av landet i minst 24 timer.

Gjest Jakterpåidioter
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må legge til: uten å betale avgifter.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk, jeg har sett det samme. Hvis det er bare det som gjelder er det jo greit, men mener å ha hørt at det var restriksjoner på normale doser i hvor lang tid. Kanskje det bare er på medisiner?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk, jeg har sett det samme. Hvis det er bare det som gjelder er det jo greit, men mener å ha hørt at det var restriksjoner på normale doser i hvor lang tid. Kanskje det bare er på medisiner?

Kosttilskudd går under næringsmidler.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samme link som vist til presiserer "Fra land utenfor EU/EØS kan du ta med til eget konsum inntil totalt 2 kg morsmelkerstatning, barnemat og særlige næringsmidler som er nødvendige av medisinske grunner," 

Anonymkode: 5159d...b60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...