AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #1 Del Skrevet 14. desember 2023 Noen som har erfaring med partner som er sykelig sjalu? Hvordan gikk det utover deg og hva var vendepunktet der du bare fikk nok? Jeg har nå en partner som er sykelig sjalu. Det går ikke knapt en måned uten en anklage og misnøye over ting som aldri har skjedd. Jeg er fullstendig utslitt. Kjenner følelsene har blitt drept mer og mer for hver anklage og passiv aggressive kommentar som kommer. Ikke kan han kommunisere heller når han er sur så alt kommer som plutselig som sure oppstøt. Anonymkode: 4eb20...1be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #2 Del Skrevet 14. desember 2023 Sykelig sjalusi er psykisk vold og kontroll, og veldig ofte er det nettopp det som er intensjonen også, bare at det pakkes inn som sjalusi og "kjærlighet" mens det egentlig handler om det å få makt over partner, begrense deres frihet, underkue, skremme, utmatte... Man blir helt nedbrutt av det og kan få alvorlige emosjonelle og psykiske traumer av det så man må komme seg ut av forholdet asap Anonymkode: fa044...145 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #3 Del Skrevet 14. desember 2023 Stikk, hvis dere ikke har barn Anonymkode: a1078...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #4 Del Skrevet 14. desember 2023 stikk, også hvis dere har barn Anonymkode: 1bba4...d96 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #5 Del Skrevet 14. desember 2023 Eksen var det, fikk ikke engang lov å ha kvinner som venner. Fikk knapt lov å se på tv om det var en fin dame der😅 Men når man er så sjalu, så tenker jeg det skal veldig mye jobb til for å bli kvitt det, så jeg måtte gå, sjalusi er drepen for ett forhold Anonymkode: 552fe...77c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #6 Del Skrevet 14. desember 2023 Har han tenkt å gå til psykolog for å få hjelp til den sykelige sjalusien? Ser han at det er han som er problemet? Eller tror han at det er du som er problemet? Jeg antar at du er ulykkelig i forholdet. Ingen liker å bli utsatt for sykelig sjalusi. Er dette en fremtid du kan leve med? For hvis ikke, så må du gjøre det slutt. Med mindre han har kontaktet helsevesenet for å få hjelp. Anonymkode: ae3b5...8a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #7 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har han tenkt å gå til psykolog for å få hjelp til den sykelige sjalusien? Ser han at det er han som er problemet? Eller tror han at det er du som er problemet? Jeg antar at du er ulykkelig i forholdet. Ingen liker å bli utsatt for sykelig sjalusi. Er dette en fremtid du kan leve med? For hvis ikke, så må du gjøre det slutt. Med mindre han har kontaktet helsevesenet for å få hjelp. Anonymkode: ae3b5...8a6 Ikke enig. Selvom noen kontakter helsevesenet for å få hjelp skal man ikke fortsette å stå i en situasjon der man blir utsatt for psykisk vold! Kvinner er ikke skadede menns rehabiliteringssentere! Anonymkode: fa044...145 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #8 Del Skrevet 14. desember 2023 Alle damer ser på det som sykelig sjalusi dersom han har preferanser på dine `ubetydelige` flings Anonymkode: 37546...8ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #9 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ikke enig. Selvom noen kontakter helsevesenet for å få hjelp skal man ikke fortsette å stå i en situasjon der man blir utsatt for psykisk vold! Kvinner er ikke skadede menns rehabiliteringssentere! Anonymkode: fa044...145 Ja, jeg tenkte egentlig dette jeg også etter at jeg hadde postet innlegget. Anonymkode: ae3b5...8a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #10 Del Skrevet 15. desember 2023 Jeg var i et forhold ned en partner som var sykelig sjalu. Jeg merket det ikke innledningsvis, men det ble gradvis verre. Jeg la etter hvert mange begrensninger på meg selv, sluttet å treffe venner og familie, holdt meg mer hjemme etc. i et håp om å gjøre han fornøyd, men det hjalp ikke. Han fant selvfølgelig likevel ting å anklage meg for. Jeg innså til slutt ar jeg hadde blitt en skygge av meg selv, helt uten den selvtilliten som jeg før hadde hatt mye av. Men det virkelige vendepunktet var da han ikke lenger nøyde seg med verbale angrep, men han også ble fysisk voldelig. Jeg skjønte at jeg måtte komme ‘meg bort. Han trakasserte meg en del i ettertid, men ga seg da jeg til slutt kontaktet politiet. Min erfaring er at det ikke det er verdt å forsøke å endre personer som er sykelig sjalu, særlig hvis de ikke selv ser at de har et problem og ønsker å endre seg. Anonymkode: 0750d...429 1 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #11 Del Skrevet 15. desember 2023 Om du kan få ham med på å oppsøke psykolog for å få bukt med problemene, så kan du gi ham en siste sjanse gjennom det. Da må han vite at det er nå eller aldri. At du ikke orker å ha det slik mer. Går ut fra at han ikke har noen grunn til sjalusien ut fra slik du fremstiller det. Anonymkode: d0532...59b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #12 Del Skrevet 15. desember 2023 Ja jeg har erfaring. Løp!!!!! Anonymkode: 7ffe1...daa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #13 Del Skrevet 15. desember 2023 Jo takk, ja var sammen med en som lagde helvete av alt mulig, men forkledde det som omsorg for meg. Sannheten var at han ikke ville at jeg skulle ha egne interesser og andre venner. " Du skal ikke ha andre gleder enn meg " Anonymkode: c2266...90e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #14 Del Skrevet 15. desember 2023 Sykelig er sykelig uansett, enten det handler om mani, sjalusi, sex, om ting du liker eller misliker. Anonymkode: 37546...8ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #15 Del Skrevet 15. desember 2023 Jeg er pakistansk dame og hadde forhold til en araber. Å fy og fy som jeg angrer bittert til den dagen i dag. Kulturen min gir respekt og flere rettigheter enn den araberen noengang ga meg. Med felles til historien din var en han en sykelig sjalu mann og tålte ikke at jeg gikk med skjørt og snakket vennskapelig med andre gutter. Helt sykt opptatt av å isolere meg og være den eneste som så meg. Det brøt meg fullstendig ned. Kom meg ut av det og møtte en annen som var likedan bare hundre ganger verre. Så de røde flaggene tidlig og løp min vei lenge før han siste rakk å bli fysisk mot meg. Fant meg drømmemannen og er livserfaring rikere. Hjelper kvinner som deg og skriver mine erfaringer. Ikke test livet ditt på gale mannfolk. Anbefaler deg å stikke av. Hjelp deg selv før du blir skadet. Anonymkode: 61641...e6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #16 Del Skrevet 15. desember 2023 Her tenker jeg at TS må gi oss mer kjøtt på beinet før vi i kor stemmer i og dømmer partneren nord og ned. Hva mener du med sykelig sjalusi TS ? Reagerer han en gang i måneden på at du skal ut å være sammen med din mannlige «barndomskompis» som du egentlig planlegger å ligge med, eller er det at du snakker høflig med en eller annen i butikken ? Anonymkode: d01bd...531 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #17 Del Skrevet 15. desember 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Her tenker jeg at TS må gi oss mer kjøtt på beinet før vi i kor stemmer i og dømmer partneren nord og ned. Hva mener du med sykelig sjalusi TS ? Reagerer han en gang i måneden på at du skal ut å være sammen med din mannlige «barndomskompis» som du egentlig planlegger å ligge med, eller er det at du snakker høflig med en eller annen i butikken ? Anonymkode: d01bd...531 Jeg dømmer han ikke nord og ned. Jeg vet at det for ts handler om å hente selvrettferd hos sine medsøstre der det er opplagt gevinst. Anonymkode: 37546...8ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #18 Del Skrevet 15. desember 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg dømmer han ikke nord og ned. Jeg vet at det for ts handler om å hente selvrettferd hos sine medsøstre der det er opplagt gevinst. Anonymkode: 37546...8ea Fint det, men vi alle vet at vi definerer sjalusi forskjellig. Eksempler, TS? Anonymkode: d01bd...531 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 15. desember 2023 #19 Del Skrevet 15. desember 2023 Sjalusi er ikke nødvendigvis en en refleksjon av virkeligheten, men for meg er intensjonen viktig. Vil han at jeg ikke skal ha andre relasjoner enn ham? Føler han seg bedre, om jeg er utrygg og hva er grunnlaget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #20 Del Skrevet 15. desember 2023 8 minutter siden, Helene1982 said: Sjalusi er ikke nødvendigvis en en refleksjon av virkeligheten, men for meg er intensjonen viktig. Vil han at jeg ikke skal ha andre relasjoner enn ham? Føler han seg bedre, om jeg er utrygg og hva er grunnlaget? Du vil aldri være i tvil om barnet vårt er ditt. Som mann kan jeg ikke vite sikkert. Du er sjalu på følelsene jeg muligens viser en annen dame. Jeg er sjalu på detaljene rundt den forrige. Min preferanse er at du har færrest mulig. Din preferanse er at jeg er høyere enn deg. Intensjonen ? Fra 1989 kunne jeg ta DNA-test på om jeg må betale farsbidrag urettmessig. Det fjerner ikke biologiske preferanser av den grunn. Anonymkode: 37546...8ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå