Gå til innhold

Utestengt av dagpenger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fikk nettopp vedtak fra nav om at mine dagpenger er innvilget, og i linjen under står det at jeg er utestengt i 18 uker🤯 grunnen er at arb.giveren har skrevet i oppsigelsen at jeg ikke gjorde en god nok jobb og ikke var sosial nok og deltok aktivt med å bli kjent med kollegaer. Mine kollegaer var på teams og satt i Sverige..  men samme det.. hva gjør jeg nå? Jeg har fått arb.giverwn til å skrive en ny oppsigelse for meg da jeg mener dette er helt feil. Nå har de skrevet at jeg hadde ikke tilstrekkelig nok kunnskap sluk at jeg kunne beholde stillingen.. jeg har søkt dagpenger på nytt samt sendt inn en klage pg sendt med den nye oppsigelsen. Tror dere denne blir innvilget? Å i så fall.. gjelder den da fra dagen jeg søkte første gang??

Anonymkode: 1aad7...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra NAVs hjemmesider:

Sitat

Har du blitt sagt opp eller avskjediget?

Hvis du har blitt sagt opp kan du få dagpenger. Du bør søke én uke før siste dag du har krav på lønn. For å unngå å tape dagpenger, må du søke senest den dagen du ikke lenger har krav på lønn.

Er du ikke ansvarlig for at du har blitt sagt opp eller avskjediget, får du dagpenger fra første dag du har krav på dagpenger.

Er du selv ansvarlig for at du har blitt sagt opp eller avskjediget, får du ikke dagpenger de første 18 ukene.

Du må uansett søke dagpenger først. Når du har søkt, vurderer NAV om du selv er ansvarlig for at du ble sagt opp eller avskjediget.

Hvis du har fått sparken fordi du ikke gjorde en god nok jobb, vil jeg tro NAV regner det som å være ansvarlig for egen oppsigelse. Dermed vil jeg dessverre ikke tro de endrer vedtaket ditt.

Anonymkode: 50a70...c10

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde en jobb altså.. og fikk sparken eller veit ds faen jeg.. men dette virker ikke å være så viktig for deg. Men dagpengene er du opptatt av.. 

Anonymkode: 3b534...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du hadde en jobb altså.. og fikk sparken eller veit ds faen jeg.. men dette virker ikke å være så viktig for deg. Men dagpengene er du opptatt av.. 

Anonymkode: 3b534...a28

Dette er en sak mellom den ansatte og arbeidsgiver, og ikkje en sak mellom deg å NAV.

Anonymkode: 3a26d...6e8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke få forlenget ventetid på grunn av dette ts, det er feil. Du skal ha dagpenger fra første søknad. 

Bra arbeidsgiver har fikset ny oppsigelse til deg! 

Anonymkode: 91c90...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får medhold i klagen med den nye dokumentasjonen. Synest grunnene egentlig er ganske tynne for å få fyken. Er bedriften svensk? Tviler på at noen hadde blitt oppsagt i en norsk bedrift med dette som begrunnelse.

Synest ikke det høres ut som dette er noe du kan noe for, og da er det helt meningsløst å skulle få karantene på dagpenger.  

Selv sluttet jeg en gang pga. dårlig arbeidsmiljø, og jeg visste da jeg ville få 18 ukers karantene, men det var jeg villig til å ta for jeg ønsket bare å komme meg bort. Skrev det i begrunnelsen uten at jeg trodde jeg ville slippe karantene. Jeg fikk selvfølgelig vedtak med karantene. Men en stund etterpå ble jeg kontaktet av min veileder som hadde lest begrunnelsen og som klaget på vegne av meg til de som hadde gjort vedtaket, da hun mente at jeg gjorde det alle burde gjøre i stedet for å ende opp sykemeldt, heller slutte enn å bli værende i et dårlig arbeidsmiljl. Klagen førte dessverre ikke frem, da de ønsket dokumentasjon fra lege etc. Det hadde jeg ikke, da det heldigvis aldri gikk så langt at jeg kontaktet lege, selv om jeg var nære på noen ganger.

Poenget med denne historien er at du kanskje kan alliere deg med en veileder, fortelle hvordan det hele har gått og kanskje også kan klage på vegne av deg i tillegg til din egen klage.

Anonymkode: 19993...801

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...