Fremmed fugl Skrevet 14. desember 2023 #1 Skrevet 14. desember 2023 Leser stadig folk som skriver at sex er kun sex her på KG. De fleste av dem virker som folk som vil bruke det som argument for at det ikke er noe å bry seg om dem har sex med andre når dem er i forhold. Andre skriver at sex ikke er så viktig. Her kan det se ut som det er to grupper, dem som igjen ikke syns at andre skal bry seg om hvem dem har sex med, men også dem som mener at det ikke er så viktig å ha et aktivt sexliv, eller at sex og følelser ikke trenger å henge sammen. Jeg syns noen virker glemme bort hvorfor sex nesten alltid vil kunne være viktig i et parforhold. Sex er en forutsetning for en grunn til samlivsbrudd: - Det en i paret forlater samlivet på grunn av enn annen. Det vil ikke skje uten at dem har hatt sex, eller ønsker å ha sex med denne andre personen. Så det å ikke ønske å ha sex med andre, eller ha sex med andre, er en garanti for at man ikke forlater sin partner til fordel for enn annen. Så klarer da ikke å se at sex ikke er viktig. NB. Selvfølgelig kan folk ha sex med andre uten å forlate sin partner, men det betyr ikke at argumentet ovenfor er feil. NB2. Det finnes mange andre grunner til samlivsbrudd enn at man forlater din partner til fordel for noen annen.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #2 Skrevet 14. desember 2023 Jeg mener at sex kun er sex, om det er med en fwb eller ons. Mens sex med en partner er noe dypere. At man matcher seksuelt med en partner er veldig viktig, men det betyr ikke at det må være mye seksuell aktivitet. Anonymkode: 03f72...8e1 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #3 Skrevet 14. desember 2023 De aller fleste mener at sex er veldig viktig i ett forhold, så hva folk på KG sier om det spiller liten rolle Anonymkode: 51378...3f6 1 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #4 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): At man matcher seksuelt med en partner er veldig viktig, men det betyr ikke at det må være mye seksuell aktivitet. Anonymkode: 03f72...8e1 Hva mener du? Anonymkode: afd98...6f3 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #5 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva mener du? Anonymkode: afd98...6f3 Du må ha doktorgrad i kvantefysikk til forstå dette. Sex er så uviktig å ha i et forhold men samtidig så viktig å partner ikke kan ha sex med andre… Anonymkode: 659c3...f10 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #6 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må ha doktorgrad i kvantefysikk til forstå dette. Sex er så uviktig å ha i et forhold men samtidig så viktig å partner ikke kan ha sex med andre… Anonymkode: 659c3...f10 Spurte ikke deg. Anonymkode: afd98...6f3
Frkego Skrevet 14. desember 2023 #7 Skrevet 14. desember 2023 For min del så kan sex bare være sex til en viss grad. Jeg kan ha sex med noen jeg ikke har en relasjon til og da er det nesten bare mekanisk og gir meg lite. Skal jeg kjenne lidenskap og begjær må det være følelser involvert og det må være gjensidig. Derfor er jeg helt ferdig med ons. En fwb kan fungere. Når det kommer til forhold og sex, så er sex viktig for meg. Har ikke opplevd et godt forhold jeg vil bli værende i hvis det er lite eller dårlig sex. Nå er jeg godt gift og sex er viktig for oss begge. Vi knytter sex opp mot følelsene for hverandre og det er derfor ikke aktuelt for noen av oss å ha sex med andre så lenge vi er i et forhold. Det er noe som er forbeholdt oss to. 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #8 Skrevet 14. desember 2023 Fremmed fugl skrev (1 time siden): men også dem som mener at det ikke er så viktig å ha et aktivt sexliv, eller at sex og følelser ikke trenger å henge sammen. Jeg syns noen virker glemme bort hvorfor sex nesten alltid vil kunne være viktig i et parforhold. Sex er en forutsetning for en grunn til Var en del i innlegget ditt jeg ikke helt forsto hva du mente med. Men bet meg merke i de to avsnittene jeg siterer deg på. At sex ikke er så viktig i samlivet mitt er ikke noe jeg bare mener. Det er sånn det er. Sex er ikke viktig for meg i et samliv. Et aktivt sexliv er ikke viktig for meg og samboeren min. Når vi har sex, så er det veldig, veldig bra. Vi er fullt ut tilfredsstilte. Men det betyr ikke at et aktivt sexliv er viktig for oss. Sist vi hadde sex var i Juni eller Juli. Husker ikke eksakt når, men husker at det som vanlig var veldig bra. Når vi kommer til å ha sex igjen aner jeg ikke. Kanskje i morgen eller kanskje om et par måneder til. Aner ikke og bryr meg ikke særlig mye heller 😊 Vi har ingen sex/intimitet som noe «kjærlighetsspråk». For oss er sex i all hovedsak noe vi nyter kun fordi det er godt. Sex er på ingen måte et «lim» i vårt forhold. Sex har svært lite med tilknytning og uttrykk av følelser å gjøre for vår del. Sex har rett og slett ikke den funksjonen for vår del. Vi har bodd sammen i akkurat 20 år. Vi har aldri hatt en konflikt, krangel, frustrasjon eller diskusjon om sex. Helt ukomplisert og enkelt. Både i perioder vi har hatt mye sex og i perioder der vi ikke har sex på mange måneder. Vi har det jevnt over veldig bra med hverandre uavhengig av frekvens på sex. Anonymkode: 67710...d83
Jadzia Skrevet 14. desember 2023 #9 Skrevet 14. desember 2023 Jeg hadde den holdningen at sex var sex og at det ikke var så viktig før. Men etter et langt ekteskap hvor sexlivet var ikke eksisterende mesteparten av tida fordi vi bare ikke funka i senga, så må jeg si at det er mer viktig enn noen gang. Jeg er midt i førtiårende og skal fader meg nyte det jeg har igjen av et sexliv! 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #10 Skrevet 15. desember 2023 Jeg har alltid ment at sex er viktig i et forhold. Det er voksnes form for lek og moro men også nærhet, glede og trøst. Jeg pleide også å mene at hyppighet var viktig, der vil jeg moderere meg litt til regelmessighet. Ikke minst ikke bare selve sexen men også flørt, lekende holdning, kyss og kjærlig kroppskontakt. Anonymkode: ca73b...cd5 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #11 Skrevet 15. desember 2023 Ts; du må huske at enkelte brukere er veldig høylytte, og kommer med påstandene sine til stadighet. De trenger ikke å representere mer enn seg selv, egentlig. Anonymkode: 33f6e...686 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #12 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hva mener du? Anonymkode: afd98...6f3 Hvus man matcher seksuelt, at man har ganske lik lyst, både når det gjelder hyppighet og kreativitet er viktig. Om man er helt enig om at sex noen få ganger i året er nok, så matcher man seksuelt uten at det er mye aktivitet... Anonymkode: 03f72...8e1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #13 Skrevet 15. desember 2023 Sex er ekstremt viktig for meg i et forhold. Ikke like viktig for alle. Når det er sagt - sex kan også bare være sex. Ta one night stands, pulevenner.. Jeg elsker ikke eller vil være sammen med alle jeg har hatt sex med. Anonymkode: 5a0d7...b98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå