Gå til innhold

Hvordan få et organisert og rent hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må innse, i en alder av 40, at jeg ikke har kontroll på hjemmet mitt. Jeg har aldri klart å holde det organisert og ryddig rundt meg. Det ble litt bedre etter at jeg fikk barn, og nå ser det ganske ryddig og greit ut et par ganger i måneden. Men bare å holde alt på dette mediokre nivået er helt utmattende for meg. Mannen min har det likt. Vi gjør like mye/lite, og begge opplever at det er alt for mye for oss. 

Vi klarer mye, vi er ikke helt håpløse. Vi har gode, ganske krevende jobber, vi tilbyr barna et rikt liv med aktiviteter og hjemmelaget mat hver dag, men det ser kaotisk rotete ut alt for ofte hos oss. 

Jeg drømmer om et rent, ryddig, organisert hjem. Hva kan vi gjøre?

Hvilke tjenester fins? Jeg kunne tenke meg at det kom noen som organiserte hjemmet vårt så det ble lettere å holde orden. Er det noen som har prøvd det her? Er det noen som anbefaler noen i Oslo-området?  

Og jeg kunne tenke meg en ryddende vaskehjelp. Finnes det?

Er det noen løsninger jeg ikke har tenkt på?

Anonymkode: 5a64e...551

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 minutter rydding her hver kveld gjør underverker. 

Rydde opp etter middag/ta alt av oppvask

Henge opp klesvask/ Brette klær

Rydde opp uteklær 

Rydde i ting brukt ila ettermiddagen (f.eks. Lego, strikketøy, leker, aviser)

Vaske over benker og bord 

Vaske over servanten på badet

Når det gjelder å få organisert hjemmet så ville jeg kontaktet boxo.no eller smartorganisering.no 

Finnes forøvrig vaskefirmaer som feks bytter og vasker sengetøy, mens de tar husvasken. Ville anbefalt å heller hatt nedvask et par ganger i året, og heller holde det andre i sjakk selv. Litt mye stress med vaskehjelp (personlig mening) tar meg i å vaske før vaskehjelp kommer 

Anonymkode: 06157...48a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ha færre ting.

Hver ting har en plass. Når du har brukt tingen legger du den dit med en gang.

Anonymkode: d2f0d...503

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Når det gjelder organisering så er det et prinsipp som er vitalt, alt skal høre hjemme en plass.

Alle har orden på kniver og gafler nettopp siden alle er enig om hvor det hører hjemme.

Så jeg hadde kjøpt en etikettskriver å laget plass til alt, ett rom om gangen, å få andre til å ordne dette stiller jeg meg skeptisk til. Men kansje om en har helt mental sperre for å starte.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...