Gå til innhold

Vanskelig å finne billige men bra gaver til ungdommen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye bruker dere på julegave til egne barn/ ungdom. 
synes det er så vanskelig å bruke lite, får jo ingenting for 1000 kr. 
Kjøpte ei dunjakke og hørselsvern til ungdommen, og det ble jo 5500 med en gang. 

Anonymkode: 1a281...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som en designer jakke til den pris, Min får en bomber jakke til vinterbruk og nye earbuds til totalt 1600,-

Anonymkode: c9e45...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det høres ut som en designer jakke til den pris, Min får en bomber jakke til vinterbruk og nye earbuds til totalt 1600,-

Hørselsvern og earbuds er jo ikke det samme..? Gode hørselsvern koster brått noen tusen. 

Anonymkode: 575ab...c76

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Hørselsvern og earbuds er jo ikke det samme..? Gode hørselsvern koster brått noen tusen. 

Nei, det er ikke det samme, men tviler på at andre har kjøpt akkurat det samme som HI. Selv om hørselsvernet kostet over 2000,- så vil jo jakken ha kostet 3000,- Om man etterlyser billige, men bra gaver og kjøper jakke til 3000,- så skjønner jeg man sliter med å finne billige gaver. Man får faktisk pene og varme dunjakker til langt under 3000,- og ditto med hørselsvern.

Mitt poeng er vel at om man bruker så mye penger på 2 ting så  er det high end produkter og man vil slite med å finne "billige" gaver og man velge design eller high end produkter

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke det samme, men tviler på at andre har kjøpt akkurat det samme som HI. Selv om hørselsvernet kostet over 2000,- så vil jo jakken ha kostet 3000,- Om man etterlyser billige, men bra gaver og kjøper jakke til 3000,- så skjønner jeg man sliter med å finne billige gaver. Man får faktisk pene og varme dunjakker til langt under 3000,- og ditto med hørselsvern.

Mitt poeng er vel at om man bruker så mye penger på 2 ting så  er det high end produkter og man vil slite med å finne "billige" gaver og man velge design eller high end produkter

Jakken kostet 2000 kr. Den var på 40% også. Hørselvern er noe han må bruke i jobben sin, som bør ha de funksjonene de har. Orker ikke diskutere om det er den og den jakka eller det og det.. ikke det som er poenget. Men det koster så mye med ungdommer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ja de koster flere tusen ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt quest 3 og diverse gamingtilbehør til min. Det er IKKE billig nei. Lettere å finne billige gaver til småbarn.

Anonymkode: 6f894...1bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man velger jo selv hvor man legger lista. Jeg fikk aldri så dyre gaver som ungdom, men var likevel fornøyd. Det burde feks holde å enten kjøpe dyr jakke eller hørselvern. 

Anonymkode: c25a8...f7f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke kjøpe jakker til 1000-10000 kr. Hørselsvern kommer nok i ulike prisklasser også.

Ja, barn og ungdom er dyrt, men det burde ikke være overraskende. 

Har mange ting til rundt 500kr og under å kunne gi i gaver til min 14-åring. En av de var en jakke hun ville ha på Zalando.   Treningsbag, veske,  Kibo buff. superundertøy (swix),  Satengsengesett 

Anonymkode: d0d0c...83e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørselvern hos jula er da kvalitet nok for en ungdom?

Anonymkode: 507dd...ba2

Ungdom eller ei. Han jobber som lærling ute i feltet 10 timer om dagen, så greit å ha de funksjonene som er praktiske. 
Annet med hørselvern til andre formål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har kjøpt quest 3 og diverse gamingtilbehør til min. Det er IKKE billig nei. Lettere å finne billige gaver til småbarn.

Anonymkode: 6f894...1bb

Mye lettere til de små. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke kjøpe jakker til 1000-10000 kr. Hørselsvern kommer nok i ulike prisklasser også.

Ja, barn og ungdom er dyrt, men det burde ikke være overraskende. 

Har mange ting til rundt 500kr og under å kunne gi i gaver til min 14-åring. En av de var en jakke hun ville ha på Zalando.   Treningsbag, veske,  Kibo buff. superundertøy (swix),  Satengsengesett 

Anonymkode: d0d0c...83e

Hvis du er aktiv i friluftsliv og går på høye topper, funker det dårlig med ei boblejakke fra euro pris. 
ikke det som er poenget her. 
Ungsom har ulike interesser og bruksbehov. Hvis jeg ikke kan kjøpe ei god jakke som volder hans formål er det ikke vits å kjøpe jakke. 
Jeg selv står mye alpint, og hadde heg kjøpt meg hansker på H&M hadde det ødelagt turgleden da det ofte er 15 minus grader.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis du er aktiv i friluftsliv og går på høye topper, funker det dårlig med ei boblejakke fra euro pris. 
ikke det som er poenget her. 
Ungsom har ulike interesser og bruksbehov. Hvis jeg ikke kan kjøpe ei god jakke som volder hans formål er det ikke vits å kjøpe jakke. 
Jeg selv står mye alpint, og hadde heg kjøpt meg hansker på H&M hadde det ødelagt turgleden da det ofte er 15 minus grader.  

Finner gode kvalitetsjakker på finn som omtrent er ubrukt og hørselvern om det er pengene det står på og vil ha kvalitet!

Anonymkode: 942e5...764

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt å klage på at en ikke får gave til 1000 kroner når en utelukkende ser i høyere prisklasser og har spesielle behov for både jakke og hørselsvern. 

Hørselvern får en billig, og med høyeste støyklasse så trenger de ikke koste mye over 600 kroner. At dere har valgt å kjøpe type Peltor WS til 3500 fremfor Hellberg til 1000 er jo deres valg. Begge fungerer like bra.

Hørselvern får en forøvrig fra arbeidsgiver dersom det er krav til det på arbeidsplassen, og en oppgradering til Peltor får en for rundt 5-600 kroner med rabatt som firmaer får.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo hva man gjør det til. Har ingen problem med å finne rimelige gaver til mine, dersom det er målet. 

Anonymkode: 63431...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...