Gå til innhold

Kan jeg legge julegave på trappa til noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg liker godt, uten å skrive hvem den er i fra?

Anonymkode: aad9c...c80

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvorfor ikke? Eneste er at den kan bli stjålet da.

Anonymkode: 8d3df...03d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 184cb...096

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei det er utrolig creepy og truer deres sikkerhetsfølelse

Anonymkode: a3e6b...d56

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. 

Hvorfor ikke?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei det er utrolig creepy og truer deres sikkerhetsfølelse

Seriøst?

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Seriøst?

Ja

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Skal du legge gave på trappa til noen så skriver du selvsagt hvem det er fra!!!!

Hva hadde du følt om en du ikke visste hvem var, ikke visste intensjonene til, ikke visste psyken til eller hva hen var fysisk kapabel til, visste hvor du bodde og oppsøkte deg hjemme ubedt som en ekkel stalker?

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvorfor ikke?

Fordi det er utrolig creepy.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal du legge gave på trappa til noen så skriver du selvsagt hvem det er fra!!!!

Hva hadde du følt om en du ikke visste hvem var, ikke visste intensjonene til, ikke visste psyken til eller hva hen var fysisk kapabel til, visste hvor du bodde og oppsøkte deg hjemme ubedt som en ekkel stalker?

Nettopp.

Jeg fikk en sånn en gang, var livredd i lang tid. Hadde grunn til å tro at det var en som ville hevne seg pga en melding til barnevernet. Vurderte å ringe politiet, fant heldigvis ut av det før jeg gjorde det.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Nettopp.

Jeg fikk en sånn en gang, var livredd i lang tid. Hadde grunn til å tro at det var en som ville hevne seg pga en melding til barnevernet. Vurderte å ringe politiet, fant heldigvis ut av det før jeg gjorde det.

Jeg hadde også blitt kjemperedd og ikke følt meg trygg noe sted. Ville følt at hvem som helst på gaten kunne være vedkommende som følgte med på meg og ikke vite om de ville meg godt eller vondt. Sånt kan ødelegge år av noens liv 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde også blitt kjemperedd og ikke følt meg trygg noe sted. Ville følt at hvem som helst på gaten kunne være vedkommende som følgte med på meg og ikke vite om de ville meg godt eller vondt. Sånt kan ødelegge år av noens liv 

Ja, og TS kan regne med at dette blir anmeldt. Du vet ikke hvordan det mennesket du vil gi gaven til, har det.

Heldigvis finnes det lover mot slik nå, hvor man risikerer bøter og fengsel. Spør heller deg selv hvorfor du velger å gjøre noe som regnes som så creepy at det er kommet lov mot det…

• Liker 3
Skrevet

Hva skjer med verden når man vil anmelde noen som legger en julegave utenfor, og mener det ødelegger flere år av livet? 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Melus skrev (10 minutter siden):

Hva skjer med verden når man vil anmelde noen som legger en julegave utenfor, og mener det ødelegger flere år av livet? 

Det sier vel seg selv? Som med alt annet som må lovreguleres, så handler det om at enkelte individer ikke forstår at de tråkker over en grense, ikke vil forholde seg til at de gjør det, men de fleste forstår bøter og alle forstår fengsel. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva tenker du å oppnå med det?

Har du overhodet tenkt på dette fra synspunktet til den andre personen?

Det vil ikke bli oppfattet som en hyggelig, romantisk overraskelse - eller hva du nå forestiller deg.

Stalkere er det som gjør sånt.

Anonymkode: 151ec...6cb

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

TS her, for å si det sånn så forstår nok personen hvem gaven er i fra....

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som jeg liker godt, uten å skrive hvem den er i fra?

Er dere venner? Hvorfor holde det så hemmelig? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS her, for å si det sånn så forstår nok personen hvem gaven er i fra....

Det trodde han som sendte gaven til meg også 😕 Faktisk var han helt overbevist. At jeg hadde andre i livet mitt enn han, som det kunne være fra, det klarte han ikke å koble.

For all del, virker ikke som du har tenkt å ta til deg at andre opplever slike ting som ekkelt og ubehagelig. Da får du bare se hvordan det går, da vet du.  

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
lillevill skrev (5 minutter siden):

Er dere venner? Hvorfor holde det så hemmelig? 

Bare for moro.

Men jeg skal droppe det, om det er så creepy.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, og TS kan regne med at dette blir anmeldt. Du vet ikke hvordan det mennesket du vil gi gaven til, har det.

Heldigvis finnes det lover mot slik nå, hvor man risikerer bøter og fengsel. Spør heller deg selv hvorfor du velger å gjøre noe som regnes som så creepy at det er kommet lov mot det…

Lover mot å legge noe på trappa til folk? Haha, den var god du. Da hadde mange blitt arrestert på bøgda, der legger vi ting på trappa, på verandaen, i postkassa osv. Hva ER det med folk idag? 

Anonymkode: de2b0...af3

• Liker 5
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...