AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #1 Skrevet 14. desember 2023 Jeg skal hente en liten kattunge på mandag, 12 uker tror jeg. I tillegg så har jeg selvfølgelig klart å takke ja til å passe en hund som kommer på tirsdag, og skal være hos meg i julen. Er jeg litt vel optimist? Tips til hvordan dette skal gå?😅 Anonymkode: 45cf5...8bb
Million Skrevet 14. desember 2023 #2 Skrevet 14. desember 2023 Kan du ikke spørre eieren av hunden da, hvordan den har reagert på katter om den har møtt katter før? I verste fall blir bikkja stående og bjeffe ustanselig på katten, mens katten hopper opp i høyden (i sofaen eller en hylle eller bord) og lar hunden stå igjen på gulvet og bjeffe seg hes. Pommene er så små så de klarer ikke hoppe opp noen steder. I beste fall aksepterer de hverandre helt greit. Kanskje litt hvesing fra kattungen om den aldri har sett hund før, eller den er så ung at den godtar hunden som en selvfølgelighet her i livet fordi den har aldri lært at hunder og katter kan være fiender. Men spør eieren av hunden om den har møtt katter før og hvordan det gikk, og spør katteselgeren om de har hatt hund hjemme før.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #3 Skrevet 14. desember 2023 Million skrev (12 minutter siden): Kan du ikke spørre eieren av hunden da, hvordan den har reagert på katter om den har møtt katter før? I verste fall blir bikkja stående og bjeffe ustanselig på katten, mens katten hopper opp i høyden (i sofaen eller en hylle eller bord) og lar hunden stå igjen på gulvet og bjeffe seg hes. Pommene er så små så de klarer ikke hoppe opp noen steder. I beste fall aksepterer de hverandre helt greit. Kanskje litt hvesing fra kattungen om den aldri har sett hund før, eller den er så ung at den godtar hunden som en selvfølgelighet her i livet fordi den har aldri lært at hunder og katter kan være fiender. Men spør eieren av hunden om den har møtt katter før og hvordan det gikk, og spør katteselgeren om de har hatt hund hjemme før. Den har nok kun møtt katter ute på tur eventuelt, ikke vært innendørs med katt håper de blir bestevenner i fra første sekund 🥰 Anonymkode: 45cf5...8bb
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #4 Skrevet 15. desember 2023 Det kan gå bra, men du bør ikke la dem være alene sammen til å begynne med. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med å "ha klart å takke ja til å passe en hund" når du allerede har bestemt deg for å få en kattunge. Altså, jeg forstår at du har tatt et valg, men jeg ville nok valgt kattungen for at den skal bli trygg. Hvis det viser seg at pommen ikke takler kattungen og bjeffer på og løper etter den, så risikerer du en utrygg liten pus. Jeg håper det går bra, men hvis jeg skulle anbefale noe, så var det å vente med å hente kattungen til etter jul. Hvis de to ikke kan være sammen blir det en, til tider, ensom jul for begge. Anonymkode: 434ef...c87 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå