forrvirret mann Skrevet 14. desember 2023 #1 Skrevet 14. desember 2023 Hva er det med menn som passerer 40 som gjør at de snakker om og forteller om sexpartnere på samme måte som på ungdomsskolen ? Etter 4 julebord til nå har jeg vært flau på andres vegne flere ganger. Hvem og hvor mange man ligger med er vel ikke noe å sitte å fortelle om ? 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #2 Skrevet 14. desember 2023 forrvirret mann skrev (12 minutter siden): Hva er det med menn som passerer 40 som gjør at de snakker om og forteller om sexpartnere på samme måte som på ungdomsskolen ? Etter 4 julebord til nå har jeg vært flau på andres vegne flere ganger. Hvem og hvor mange man ligger med er vel ikke noe å sitte å fortelle om Det sa du sikkert til dem da, eller nikket du og lo? Anonymkode: aeef7...6ce 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #3 Skrevet 14. desember 2023 Jeg er i tjueårene og jobber med mange menn i 30, 40 og 50-årene. De har heldigvis normal folkeskikk, og er sosiale flere ganger en det ene julebordet i året. Så de har nok rett og slett mer kompetanse sosialt. Har forøvrig ingen mannlige venner eller bekjentskaper som snakker åpenlyst om slik. Jeg vil tro de du omgås er unntaket. Anonymkode: 69f7e...fa9 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #4 Skrevet 14. desember 2023 Si fra til dem "Ehhh ingen er interessert i å høre på det der. Hva med å respektere de du har ligget med litt mere og stoppe å utlevere andres privatliv. Har du så lite annet å imponere med at du må fortelle sånne sexskrøner?" Anonymkode: b61c0...9b7
forrvirret mann Skrevet 14. desember 2023 Forfatter #5 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det sa du sikkert til dem da, eller nikket du og lo? Anonymkode: aeef7...6ce Jeg nikket og lo og fikk samtalen over på noe annet.
forrvirret mann Skrevet 14. desember 2023 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Si fra til dem "Ehhh ingen er interessert i å høre på det der. Hva med å respektere de du har ligget med litt mere og stoppe å utlevere andres privatliv. Har du så lite annet å imponere med at du må fortelle sånne sexskrøner?" Anonymkode: b61c0...9b7 Problemet er at noen navngir partnere. Har aldri skjønt hvorfor man gjør sånt
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #7 Skrevet 14. desember 2023 forrvirret mann skrev (27 minutter siden): Jeg nikket og lo og fikk samtalen over på noe annet. Da bidrar du jo til denne ukulturen og respektløstheten mot kvinner selv forrvirret mann skrev (26 minutter siden): Problemet er at noen navngir partnere. Har aldri skjønt hvorfor man gjør sånt Ja det er et problem. Neste gang så sier du i fra og spør de om nettopp hvorfor de holder på sånn! Anonymkode: b61c0...9b7
forrvirret mann Skrevet 14. desember 2023 Forfatter #8 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da bidrar du jo til denne ukulturen og respektløstheten mot kvinner selv Ja det er et problem. Neste gang så sier du i fra og spør de om nettopp hvorfor de holder på sånn! Anonymkode: b61c0...9b7 Ja har også gjort det av og til men tror det hjelper lite
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #9 Skrevet 14. desember 2023 Kvinner sladrer stadig om sine kjærester og sexpartnere til venninner. Hvorfor er det verre om menn gjør det? Anonymkode: 3afec...c0e 1
forrvirret mann Skrevet 14. desember 2023 Forfatter #10 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er i tjueårene og jobber med mange menn i 30, 40 og 50-årene. De har heldigvis normal folkeskikk, og er sosiale flere ganger en det ene julebordet i året. Så de har nok rett og slett mer kompetanse sosialt. Har forøvrig ingen mannlige venner eller bekjentskaper som snakker åpenlyst om slik. Jeg vil tro de du omgås er unntaket. Anonymkode: Dette er ikke unntak, de fleste menn snakker sånn til andre på samme alder. Kvinner på jobben blir kommentert og outet. Har sett dette så mange ganger at jeg er sikker. Har jobbet på direktør nivå i et av Norges største telecomselskaper og driver nå eget selskap. Det er veldig mye av dette og synes som sagt at det er flaut av og til
forrvirret mann Skrevet 14. desember 2023 Forfatter #11 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kvinner sladrer stadig om sine kjærester og sexpartnere til venninner. Hvorfor er det verre om menn gjør det? Anonymkode: 3afec...c0e Ikke alle kvinner og ikke alle menn. Poenget mitt er bare at det er for mye av det
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #12 Skrevet 14. desember 2023 forrvirret mann skrev (Akkurat nå): Dette er ikke unntak, de fleste menn snakker sånn til andre på samme alder. Kvinner på jobben blir kommentert og outet. Har sett dette så mange ganger at jeg er sikker. Har jobbet på direktør nivå i et av Norges største telecomselskaper og driver nå eget selskap. Det er veldig mye av dette og synes som sagt at det er flaut av og til Kan godt hende at de ikke er et unntak, og det kan godt hende at de er det. Verken dine eller mine erfaringer er jo ikke representative for alle menn på tvers av demografi. Men jeg har aldri opplevd noe slikt i mine jobber eller mine kompisgjenger. Hos oss er du ganske så ukul om du snakker om kvinner på den måten. Er mann selv, om det skulle ha noe å si. Anonymkode: 69f7e...fa9
KraKriAm Skrevet 14. desember 2023 #13 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kvinner sladrer stadig om sine kjærester og sexpartnere til venninner. Hvorfor er det verre om menn gjør det? Anonymkode: 3afec...c0e Fordi julebord med kollegaer eller kunder ikke er venninner i en privat setting.
forrvirret mann Skrevet 14. desember 2023 Forfatter #14 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan godt hende at de ikke er et unntak, og det kan godt hende at de er det. Verken dine eller mine erfaringer er jo ikke representative for alle menn på tvers av demografi. Men jeg har aldri opplevd noe slikt i mine jobber eller mine kompisgjenger. Hos oss er du ganske så ukul om du snakker om kvinner på den måten. Er mann selv, om det skulle ha noe å si. Anonymkode: 69f7e...fa9 Jeg er 50 så mulig det er positive trender på gang. Det er jo bare fint om dette blir mindre av
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #15 Skrevet 14. desember 2023 forrvirret mann skrev (1 time siden): Ja har også gjort det av og til men tror det hjelper lite Jeg tror du tar feil i at det ikke vil hjelpe at du sier fra. Du er i en alder og har en viss posisjon (ut fra det du selv forteller om yrke) som gjør at andre gjerne lytter til deg. Det mange mannsmiljøer trenger, det er tydelige menn som sier klart fra at "Hei, Ole! Ikke utlever tidligere sexpartnere på den måten, det er så respektløst, dette er ikke greit å gjøre. Si noe positivt om dem som ikke har med sex og kropp å gjøre, eller la være å snakke om dem. Ikke utlever andre på den måten. Er dere ikke enige?" Og når du spør om de andre ikke er enige, så se på dem, en etter en! Det er nok mange som etterhvert vil si seg enige, selv om de kanskje ikke gjør det de første gangene du sier fra. Oppegående, ordentlige menn (og kvinner) snakker ikke slik om sexpartnere! Skal man dele noe slikt så bør det være med én person man vet holder tett uansett hva. Du kan bidra til å skape en positiv endring, men da må du også ta et klart standpunkt og være en del av endringen og bli langt tydeligere enn å bare skifte tema Du kan skape positiv endring! Anonymkode: bb13c...082
forrvirret mann Skrevet 14. desember 2023 Forfatter #16 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror du tar feil i at det ikke vil hjelpe at du sier fra. Du er i en alder og har en viss posisjon (ut fra det du selv forteller om yrke) som gjør at andre gjerne lytter til deg. Det mange mannsmiljøer trenger, det er tydelige menn som sier klart fra at "Hei, Ole! Ikke utlever tidligere sexpartnere på den måten, det er så respektløst, dette er ikke greit å gjøre. Si noe positivt om dem som ikke har med sex og kropp å gjøre, eller la være å snakke om dem. Ikke utlever andre på den måten. Er dere ikke enige?" Og når du spør om de andre ikke er enige, så se på dem, en etter en! Det er nok mange som etterhvert vil si seg enige, selv om de kanskje ikke gjør det de første gangene du sier fra. Oppegående, ordentlige menn (og kvinner) snakker ikke slik om sexpartnere! Skal man dele noe slikt så bør det være med én person man vet holder tett uansett hva. Du kan bidra til å skape en positiv endring, men da må du også ta et klart standpunkt og være en del av endringen og bli langt tydeligere enn å bare skifte tema Du kan skape positiv endring! Anonymkode: bb13c...082 Jeg vet det og gjør det stadig vekk. Omgås en del kvinner og får mange spørsmål om mitt forhold til noen av dem. Jeg svarer selvfølgelig ikke
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #17 Skrevet 14. desember 2023 forrvirret mann skrev (3 timer siden): Ja har også gjort det av og til men tror det hjelper lite Det hjelper når flertallet sier fra men ikke når flertallet sitter å nikker og ler med. Bekjemp toxic machokultur Anonymkode: b61c0...9b7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #18 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kvinner sladrer stadig om sine kjærester og sexpartnere til venninner. Hvorfor er det verre om menn gjør det? Anonymkode: 3afec...c0e Aldri hørt noen kvinner sladre om sexpartnere eller kjærester siden vi var typ 16 år og aldri hadde tatt i en penis før Anonymkode: b61c0...9b7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #19 Skrevet 15. desember 2023 KraKriAm skrev (9 timer siden): Fordi julebord med kollegaer eller kunder ikke er venninner i en privat setting. Men er det riktig å utlevere sexpartnere og kjærester uansett? Mener du det er greit å utlevere de innerste intime detaljer om mennesker og deres sexliv? Hva ville du sagt om du ble utlevert med utseende der nede, hvordan du er i senga, hva du liker, osv. Lavmål å dele sånt med folk, også venninner… Anonymkode: 3afec...c0e
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #20 Skrevet 15. desember 2023 Folk får nesten bare snakke om hva de ønsker. Så er det opp til lytterne å si i fra om de ikke ønsker å høre dette. Eventuelt kan man gå fra samtalen, om det blir for vanskelig å si i fra. For min del kommer det helt an på hvordan samtalen arter seg. Jeg syns ikke noe om at noen feks kommenterer negativt på kroppen til tidligere sexpartnere, eller henger ut navngitte sexpartnere på andre måter. Jeg har heller ingen interesse av antall partnere. Men en god historie (der man selv kanskje gjerne har tabbet seg ut), elsker jeg. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Aldri hørt noen kvinner sladre om sexpartnere eller kjærester siden vi var typ 16 år og aldri hadde tatt i en penis før Anonymkode: b61c0...9b7 Joda, kvinner snakker om det. Kanskje på andre måter enn menn. Anonymkode: 639f3...29e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå