Gå til innhold

er det mulig å flørte ubevisst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg gjør det nemlig,.

Anonymkode: f87c6...13c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du flørter ikke ubevisst, men noen tror at vanlig vennlig høflighet er en flørt.
Det er deres feiltolkning, og ikke noe du trenger å ta ansvar for.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei det er ikke mulig. Man kan ubevisst oppføre seg på måter som kan tolkes som flørting, men flørting i seg selv er noe bevisst. 

Anonymkode: 553f0...4b2

• Nyttig 1
Skrevet

Man kan ha en oppførsel som de aller fleste kvinner og menn vil oppleve som flørting, uten å mene det på den måten. Men om man bortforklarer seg med at man bare er hyggelig, når 9 av 10 oppfatter det som flørting, så bør man kanskje reflektere litt over hvordan man oppfører seg blant folk 

Anonymkode: cddb4...fad

Skrevet

Flørting har en intensjon og gjøres bevisst. 

Hyggelig, glad, tøysete oppførsel har ikke nødvendigvis intensjon om å flørte og da er det ikke flørting. 

Anonymkode: 553f0...4b2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, i den forstand at hvis vedkommende er veldig ‘’likanes’’ og karismatisk så kan det gjøres nesten helt ubevisst.

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Man kan ha en oppførsel som de aller fleste kvinner og menn vil oppleve som flørting, uten å mene det på den måten. Men om man bortforklarer seg med at man bare er hyggelig, når 9 av 10 oppfatter det som flørting, så bør man kanskje reflektere litt over hvordan man oppfører seg blant folk 

NEI! 

Da, har man bare behov for å skifte venner.... 

Jeg, hadde en venn som sa, så og si det samme til meg. Men, altså. Det at jeg er hyggelig, litt tullete og imøtekommende. Det kommer jeg ikke til å endre på, selvom noen up tighte folk tenker DET er flørting. 

Jeg flørter faktisk ganske sjeldent. 

Anonymkode: 3e1ad...e65

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

NEI! 

Da, har man bare behov for å skifte venner.... 

Jeg, hadde en venn som sa, så og si det samme til meg. Men, altså. Det at jeg er hyggelig, litt tullete og imøtekommende. Det kommer jeg ikke til å endre på, selvom noen up tighte folk tenker DET er flørting. 

Jeg flørter faktisk ganske sjeldent. 

Hva har venner med dette å gjøre? Når jeg sier 9 av 10, så gjelder det så klart alle andre også. Og når 90% av befolkningen ser på oppførselen som flørt, da spiller det liten rolle hva intensjonen er når nesten alle ser på det som flørting. Hvis alle rundt meg trodde jeg var sint pga min oppførsel, selv om jeg ikke var det, så ville jeg reflektert litt over egen oppførsel, same shit 

Skrevet

Tror man kan flørte ubevisst om man er forelsket/har en crush på noen. Men å være normalt snill og høflig er ikke å flørte ubevisst. Jeg personlig er veldig glad i å smile og le, og legger ofte en hånd på skulder/kne om jeg prater med noen som er nær. Dette er noe jeg gjør til alle, men vet at enkelte kan oppfatte det som flørting. Men om det ikke menes som flørting, er det ikke flørting. Problemet ligger isåfall hos den som tror det er flørt.

Anonymkode: 10739...bf4

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan vistnok oppleves som flørtete uten at jeg gjør det bevist, da jeg kan starte å prate med alle. Det er uten intensjon og er nok på grunn av å ha bodd utenlands.

Skrevet

For mange år siden jobbet jeg sammen med en blid og pen jente på ca 17, i et serviceyrke.
Mange menn la an på henne, ble ubehagelig pågående, og skyldte på henne - som aldri flørtet.
Like fullt påstod de at "Skjønner jo hva du er ute etter". En dårlig strategi for pedoaktig grooming.

Jeg hadde en eks-kjæreste som presterte å si til meg at "Man ser jo ikke ut som deg uten å være opptatt av eget utseende." Jeg er en temmelig usminket dame, og kler meg ganske enkelt. Som om jeg var født med noe som han oppfattet som et pent utseende med vilje?

Nei, at folk projiserer sin egen interesse på den de har lyst til å ta kontakt med; det er ikke den andres "skyld" eller ansvar.

• Nyttig 2
Skrevet
Andro skrev (1 time siden):

Du flørter ikke ubevisst, men noen tror at vanlig vennlig høflighet er en flørt.
Det er deres feiltolkning, og ikke noe du trenger å ta ansvar for.

Neida, jeg kan flørte uten å tenke veldig på det.

Tar meg i det etterhvert :P 

Det er ikke sjekking, men heller ikke ordinær tilfeldig høflighet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva har venner med dette å gjøre? Når jeg sier 9 av 10, så gjelder det så klart alle andre også. Og når 90% av befolkningen ser på oppførselen som flørt, da spiller det liten rolle hva intensjonen er når nesten alle ser på det som flørting. Hvis alle rundt meg trodde jeg var sint pga min oppførsel, selv om jeg ikke var det, så ville jeg reflektert litt over egen oppførsel, same shit 

Bortsett fra at man hører ikke hva ola normann tenker. Man, hører det eventuelt fra de rundt seg. Hence bytte vennegjeng. 

For det du sier er ikke sant. Alle oppfatter ikke verden på lik linje som deg. Så, det du tror "alle" ser på som flørting betyr ikke det at alle faktisk gjør det. 

Som du ser over her, så er det ofte at det å være utadvendt blir sette på som flørtet, det at man kanskje tuller/spøker, eller bare det at man gir av seg selv blir oppfattet av ENKELTE, som flørtete. 

Men, igjen som jeg sa. Det at du synes det, å mange i din omgangskrets vil definere det som flørt, så betyr ikke det at 9 av 10 faktisk synes det. 

Og uansett, så helt seriøst! Vist 9 av 10 føler at det er flørt, så får de bare føle det slik. 

Viktigst av alt er å være autentisk mot seg selv. Kanskje ender man opp med 1 god venn isteden for 10 semi gode.  Da, hadde jeg helt klart valgt å "bare" ha den ene gode! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bortsett fra at man hører ikke hva ola normann tenker. Man, hører det eventuelt fra de rundt seg. Hence bytte vennegjeng. 

For det du sier er ikke sant. Alle oppfatter ikke verden på lik linje som deg. Så, det du tror "alle" ser på som flørting betyr ikke det at alle faktisk gjør det. 

Som du ser over her, så er det ofte at det å være utadvendt blir sette på som flørtet, det at man kanskje tuller/spøker, eller bare det at man gir av seg selv blir oppfattet av ENKELTE, som flørtete. 

Men, igjen som jeg sa. Det at du synes det, å mange i din omgangskrets vil definere det som flørt, så betyr ikke det at 9 av 10 faktisk synes det. 

Og uansett, så helt seriøst! Vist 9 av 10 føler at det er flørt, så får de bare føle det slik. 

Viktigst av alt er å være autentisk mot seg selv. Kanskje ender man opp med 1 god venn isteden for 10 semi gode.  Da, hadde jeg helt klart valgt å "bare" ha den ene gode! 

Jeg mener akkurat det jeg skriver. Hvis 9 av 10 oppfatter en som flørtete, og man ikke bevisst gjør det, så burde man reflektere litt over hvordan man blir oppfattet, så må du gjerne gå rundt å være komfortabel med at folk tror du flørter

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg mener akkurat det jeg skriver. Hvis 9 av 10 oppfatter en som flørtete, og man ikke bevisst gjør det, så burde man reflektere litt over hvordan man blir oppfattet, så må du gjerne gå rundt å være komfortabel med at folk tror du flørter

Ja, jeg ser at du mener det. 

Men, har du tatt en "poll" på alle rundt et menneske som er utadvendt og gir av seg selv ? Jeg har nemlig ganske mange forskjellige venner å omgangskretser. 

I de aller fleste av mine omgangskretser, sees jeg på som en sosial dame som bare gir av seg selv. Altså ikke noe mer flørtete enn folk flest. 

Men, så hadde jeg ei venninne og hennes kjæreste på besøk en gang. Hvor både han og henne mente jeg var flørtete med kjæresten hennes. 

Ja, igjen.. 

Velg hvem man omgås, det er ikke alle man er ment til å ha i livet sitt. Og du sitter ikke på noen fasit her. For du har ikke tatt denne undersøkelsen. Så det er DIN oppfatning. Thats it!. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...