AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #1 Del Skrevet 14. desember 2023 Hei! Jeg var eier til en katt i 2011 sammen med kjæresten min på det tidspunktet. Det ble slutt med han i 2012 og han hadde katten en stund etter før den som eier henne nå overtok. Katten står registrert i mitt navn enda tydeligvis og nå vil forståelig nok nye eieren at jeg skal foreta eierskifte. MEN dyre id skal ha 300-500 kr bare i gebyr for å skifte eier. Hvem betaler dette ? Han fikk katten gratis den gang. Dette er jo mange år siden nå. Blir det meg som bør betale dette gebyret ? Anonymkode: 5f92d...94a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #2 Del Skrevet 14. desember 2023 Det er vanlig at ny eier betaler omregistrering. Anonymkode: e8de4...bcc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 14. desember 2023 #3 Del Skrevet 14. desember 2023 Det bør absolutt ny eier betale. Har ingen erfaring med katter, men på hester er det ny eier som betaler eierskifteavgift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svisle Skrevet 15. desember 2023 #4 Del Skrevet 15. desember 2023 Vanligvis betaler ny eier eierskiftegebyret, men da jeg sist måtte omplassere den ene katten min som ikke gikk overens med gamlekatten så betalte jeg gebyret. Rett og slett som en takk for at ny eier ga pus et hjem og for at jeg ville sikre meg om at chippen var oppdatert med eiers info. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå