Gå til innhold

Veninne som klager over dårlig råd, men familien har dyre vaner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne og hun og familien har vært vant til høy inntekt, dyre biler og litt høyt forbruk.

Nå har de fått dårligere økonomi på grunn av bytting av jobb og sykdom, og hun klager over at hun må snu på kronene og kjøpe på Black Friday og tilbud.

De har nettopp kjøpt seg Jaguar elbil og tv till 37.000, og da forstår ikke jeg at man kan klage over at økonomien er stram.

Jeg har sagt at de får nøye seg med en rimelig tv og bil, men hun sier at de er vant til å ha det sånn og at noen goder må de ha.

Har de egentlig grunn til å klage over økonomien da?

Anonymkode: 3f3db...b2f

• Liker 8
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg hadde vært nokså krass hvis noen med jaguar klaget over dårlig råd. 

Du får be dem å stille seg i kø for matkasse

Anonymkode: 47a59...040

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Har ei sånn venninne jeg og, de gikk ned fra 95.000 i mnd til 60.000 ca og hun sammenligner seg med meg og sier at vi er i samme båt, jeg har minste ufør jeg, så ser ikke helt den men ok... 

Anonymkode: a26ae...b91

• Liker 19
  • Hjerte 14
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tror jeg hadde vært nokså krass hvis noen med jaguar klaget over dårlig råd. 

Du får be dem å stille seg i kø for matkasse

Anonymkode: 47a59...040

Folk som kjøper TV til 40 000 kr burde ikke ha lov til å stå i matkø!

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
23 minutter siden, Djungelvrål said:

Man kan nok være rimelig sikker på at folk som kjøper Jaguar ikke vil bli sett som fattige.. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Har ei sånn venninne jeg og, de gikk ned fra 95.000 i mnd til 60.000 ca og hun sammenligner seg med meg og sier at vi er i samme båt, jeg har minste ufør jeg, så ser ikke helt den men ok... 

Jeg blir litt stum.. altså jeg ser at de vil merke nedgangen på inntekten. Men det er sammenligningen da…

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvem som kjøper en tv 40.000kr. Finnes mange billigere og gode Tv’er som koster halvparten så lite. En jaguar er ikke noe billig heller; men sånne folk lever så godt fra før av at de ikke vet hvordan det er å ha beina på bakken.  

Anonymkode: 7c90a...15c

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Uff ja en sånn kjenner jeg også.. 

Anonymkode: 58e48...c5a

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en venninne og hun og familien har vært vant til høy inntekt, dyre biler og litt høyt forbruk.

Nå har de fått dårligere økonomi på grunn av bytting av jobb og sykdom, og hun klager over at hun må snu på kronene og kjøpe på Black Friday og tilbud.

De har nettopp kjøpt seg Jaguar elbil og tv till 37.000, og da forstår ikke jeg at man kan klage over at økonomien er stram.

Jeg har sagt at de får nøye seg med en rimelig tv og bil, men hun sier at de er vant til å ha det sånn og at noen goder må de ha.

Nettopp fordi de er vandt til et høyere forbruk. Men skjønner at du blir frustrert av kommentaren hennes…Alt er relativt vet du..

Endret av Rødstrupa
  • Liker 2
Skrevet (endret)
Djungelvrål skrev (37 minutter siden):

Du har ikke skjønt hva ironi er/dreiet seg om😂

Endret av Rødstrupa
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Så ufattelig kvalmt. 

Anonymkode: 82e39...d30

• Liker 1
Skrevet

På hvilken måte påvirker dette deg? 

Enkelte bør passe sine egne saker. 

Anonymkode: f0be8...fc7

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Akkurat som jeg tenkte om en kompis som hele tiden sendtr snap om dårlig råd, låne penger, hente matposer osv. Kjøpte ps5 til guttungen som hadde en ps4 fra før og en til seg selv!  Ny tv og anlegg! Du syns ikke synd på vedkommende da og den sytingen.... 

Anonymkode: 9c95d...8f9

• Liker 4
  • Nyttig 3
Gjest Jakterpåidioter
Skrevet

Folk klager på mye de ikke har grunn til å klage på. 

Jeg bare lukker ørene når folk klager uten at de har grunn til det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Akkurat som jeg tenkte om en kompis som hele tiden sendtr snap om dårlig råd, låne penger, hente matposer osv. Kjøpte ps5 til guttungen som hadde en ps4 fra før og en til seg selv!  Ny tv og anlegg! Du syns ikke synd på vedkommende da og den sytingen.... 

Anonymkode: 9c95d...8f9

Jeg skal ikke gjøre helgen av meg selv her altså, men jeg har minste ufør, og jeg kjøper 2 av det billige på priskrig nå, og legger det i den handlekorga der innholdet går til vanskeligstilte. Håper faen ikke den fyren er en av de som forsyner seg av det når han kan kjøpe flere playstation og lydanlegg... 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Bør jeg passe mine saker?

Det påvirker meg ikke men synes de kan skylde på seg selv når de har dyre vaner.

Ts

• Liker 5
Skrevet

Skjønner godt at dette er provoserende og noe som faktisk kan påvirke forholdet ditt til denne venninnen. Har opplevd litt av det samme selv, og det er ikke så lett å bare lukke ørene for sånne uttalelser. Rett og slett fordi man blir minnet på at man overhode ikke er på samme bølgelengde. 

Jeg jobbet på et kontor hvor flesteparten av de som var der hadde velstående bakgrunn og hytter og biler i øst og vest. Husker jeg av og til følte meg som et romvesen fra en annen galakse da jeg satt i lunsjen og hørte på "problemene" deres med diverse eiendomsskatt, strømpriser osv. Det kan være ganske ensomt å innse at ingen av de du omgås er i nærheten av å forstå hvordan vanlige folk lever. Måtte rett og slett bare lære meg og styre samtalen over på andre ting eller finne meg noe annet å gjøre når de satt i gang med klagingen sin. 

Anonymkode: 40b14...86b

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Slike totalt virkelighetsfjerne personer hadde jeg ikke orket å ha i min vennekrets, så jeg hadde trukket meg unna.

Anonymkode: eb93b...685

• Liker 2
Skrevet

Les før du kritiserer da? TS skriver jo at venninnen selv har KLAGET TIL HENNE. Venninnen pådytter altså ts denne informasjonen/klagesangen. Det er litt vanskelig å la være å få det med seg da, når personen står der og sier det rett opp i fjeset ditt.  

Anonymkode: c3ba9...9f1

• Liker 10
Skrevet

Om venninna klager til henne om dårlig råd, så påvirker det i den grad at hun må høre på sytina. 

Anonymkode: 958bd...e39

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...