AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #1 Skrevet 14. desember 2023 Så mannen min steriliserte seg i sommer, og skal inn nå før jul å levere sædprøve for å sjekke at det var vellykket. Jeg får alltid mensen på dagen, men nå er det 5 dager over tiden og den har enda ikke kommer? Hadde spotblødning den dagen jeg egentlig skulle få mensen, så regnet med den kom men var bare lyserødt på papiret en dag så forsvant det. Kan jeg ha blitt gravid eller er det 100% sikkert med sterilisering? skal sies at jeg har gått ned 10 kilo to siste mnd så kanskje det er derfor jeg ikke har fått mensen? 🥺 Og før noen kommenter det, nei jeg har ikke vært med andre menn Anonymkode: 28280...b12
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #2 Skrevet 14. desember 2023 Ja, det er mulig å bli gravid med en mann som er sterilisert. Det er en grunn til at han skal levere sædprøve for å sjekke om den var vellykket. (Og selv etter det er det en mikroskopisk sjanse for at ting "gror sammen igjen" likevel.) Hvis dere skulle vært helt sikre, måtte dere brukt prevensjon frem til det ble 100% påvist at operasjonen var vellykket, og at han ikke lengre produserer sperm i sæden. Anonymkode: 7c0aa...59f 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #3 Skrevet 14. desember 2023 Ja, du kan være gravid, men stor sannsynlighet for at du ikke er. Kjøp en test så finner du raskt ut. Anonymkode: b9c25...58e
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #4 Skrevet 17. desember 2023 Jeg var gravid 🫨 ts Anonymkode: 28280...b12
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #5 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg var gravid 🫨 ts Anonymkode: 28280...b12 Ånei!😕 Kjipt når man går til det grepet at man steriliserer seg for å unngå graviditet. Men dumt dere tydeligvis ikke fikk god noen informasjon om at dere må bruke prevensjon frem til han har fått sjekket at steriliseringen var vellykket? Det er jo en grunn for den prøven. Uansett, håper det ordener seg for dere! Anonymkode: 255cb...c1e 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #6 Skrevet 17. desember 2023 Du var? I og med at du skriver i fortid, så går jeg ut fra at du har bestemt deg for abort? Anonymkode: f1e42...56d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #7 Skrevet 17. desember 2023 Han steriliserte seg i sommer, og skal teste sædprøve nå? Høres rart ut… Min mann fikk masse info, og sædprøve ble tatt fire uker etter inngrepet. Anonymkode: de077...b4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå