Gå til innhold

Vil han ikke ha være venn med meg fordi jeg sa jeg hadde følelser for han for et år siden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke hørt noe fra han siden. Greit, han sa han ikke hadde følelser for meg tilbake, og det gjorde dritvondt der og da, men vi hadde jo så superbra kjemi at jeg ikke kan forstå at han ikke ville være venn med meg? Jeg har sendt han en melding nå og da, han svarer, men det stopper når han ikke spør meg om noe i retur.

Jeg savner han.

Anonymkode: b5a68...988

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La ham være i fred. 

DU føler gjerne dere hadde en superbra kjemi. Det betyr ikke at han føler det samme. 

Det er veldig mange som overhodet ikke ville vært venn med en som hadde "feil" følelser. Jeg ville ikke vært komfortabel med det. 

Anonymkode: 1eb97...13f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

La ham være i fred. 

DU føler gjerne dere hadde en superbra kjemi. Det betyr ikke at han føler det samme. 

Det er veldig mange som overhodet ikke ville vært venn med en som hadde "feil" følelser. Jeg ville ikke vært komfortabel med det. 

Anonymkode: 1eb97...13f

Vi hadde det. Han kontaktet meg for å finne på ting hver dag. Vi gjorde alt sammen en periode, spiste, handlet, gikk turer.

Jeg lar han være, men jeg vet også at han ikke har noe liv. Det er jobb og så hjem til ingenting.

Han er nok ikke komfortabel med meg lenger nei, du har nok rett i det.

Skrevet

Samme det vel, at han "ikke har noe liv". Du må respektere at han ikke vil ha kontakt med deg og slutte å skrive til han. Det er klart at et vennskap blir vanskelig når den ene har følelser, du hadde nok ikke syns det var komfortabelt å henge med en creepy fyr du trodde var kompis men som plutselig var forelsket i deg du heller.

Anonymkode: 0e29b...c68

• Liker 4
Skrevet

Man kan ikke ha nære vennskap med folk som er tiltrukket av eller forelsket i en. Det vil alltid kjennes klamt for den som føler at det må markeres en avstand, for å ikke vekke den andres håp om at vennskapet skal utvikle seg til "noe mer". Vi vil ikke såre folk vi liker ved å komme i slike ubehagelige avvisningssituasjoner igjen.
Slutter du å henvende deg til ham, lar kontakten kjølne, og lar det gå noe tid - da kan det endre seg med tiden.
Hold deg til "God jul" eller "Gratulerer med dagen!" slik du gjør til fjerne bekjentskap, så han vet at du ikke er fornærma.
Ikke legg til noe; da tolker han det (med god grunn) som at du fisker etter å restarte den relasjonen dere hadde, og det er alt for tidlig. Kanskje han senker skuldrene igjen når du får en kjæreste.
Hvordan han lever livet sitt har du ingenting med, og du vil heller ikke være den første han forteller det til.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi hadde det. Han kontaktet meg for å finne på ting hver dag. Vi gjorde alt sammen en periode, spiste, handlet, gikk turer.

Jeg lar han være, men jeg vet også at han ikke har noe liv. Det er jobb og så hjem til ingenting.

Han er nok ikke komfortabel med meg lenger nei, du har nok rett i det.

Ikke. Ta. I det. Jeg husker de trådene der, drit i det og gå videre nå. 

Anonymkode: e3669...926

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke. Ta. I det. Jeg husker de trådene der, drit i det og gå videre nå. 

Hvem er du som alltid må inn og kommentere dette? Du bestemmer ikke hva jeg skal spørre om.

Skrevet

Det er av tingene man må ta i betraktning når man sier at man har følelser for en venn, det kan gå på bekostning av vennskapet.

Anonymkode: 98d2b...179

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvem er du som alltid må inn og kommentere dette? Du bestemmer ikke hva jeg skal spørre om.

Hvis jeg har rett at du har opprettet mange tråder om en mann som holder avstand, som først ga deg inntrykk av at han ville mer, så var dere venner og han ville finne på ting, så fikk du det for deg at dette var drømmemannen, så en hekt, så at han ikke visste hva han ville, og du skulle trygge ham og hjelpe ham etter et dårlig forhold. 

Jeg satt i MANGE timer den gangen og ga deg gode råd, sammen med mange andre, skrev med deg, lyttet til deg, tråden gikk over mange sider som du sikkert  husker, så sorry meg om jeg er litt ordknapp og rett på med deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...