AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #1 Skrevet 14. desember 2023 Jeg jobber fullt, men kommer til å bli sykemeldt fordi jobben er for utfordrende slik det er nå. Jeg har tidligere vært langtidssykemeldt og jobben har fått tydelig beskjed fra behandler(e) om hva som trengs for at jeg skal kunne stå i jobb. Mesteparten av det er ting som ganske enkelt kunne tilrettelegges. Problemet er at det ikke blir gjort. Legen min ønsker å skrive at dette er arbeidsrelatert fravær på sykemeldingen. Men hva innebærer det? Skjer det noe spesielt? Håper noen vet og kan forklare. Anonymkode: a596a...8f4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #2 Skrevet 14. desember 2023 Det vil da gå en varsel til arbeidstilsynet, som vil starte gransking av arbeidsgiveren din. Dette er greit hvis du er enig i at det bør skje, men skal du ha ett videre godt forhold til jobben så kan det slå begge veier. Anonymkode: 34e3e...d56 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #3 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det vil da gå en varsel til arbeidstilsynet, som vil starte gransking av arbeidsgiveren din. Dette er greit hvis du er enig i at det bør skje, men skal du ha ett videre godt forhold til jobben så kan det slå begge veier. Anonymkode: 34e3e...d56 Hm. Er du sikker på det? Det høres alvorlig ut… Gjerne kilde. Anonymkode: a596a...8f4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #4 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg jobber fullt, men kommer til å bli sykemeldt fordi jobben er for utfordrende slik det er nå. Jeg har tidligere vært langtidssykemeldt og jobben har fått tydelig beskjed fra behandler(e) om hva som trengs for at jeg skal kunne stå i jobb. Mesteparten av det er ting som ganske enkelt kunne tilrettelegges. Problemet er at det ikke blir gjort. Legen min ønsker å skrive at dette er arbeidsrelatert fravær på sykemeldingen. Men hva innebærer det? Skjer det noe spesielt? Håper noen vet og kan forklare. Anonymkode: a596a...8f4 Spør . Er litt opp og ned. Er det belastning pga yrket osv. Og hvis eks du blir sykmeldt og må over på aap og forsatt står det er arbeidsrelatert kan en få høyere utbetaling, og arbeidsforsikring kan slå inn Her ble mannen utsatt for ulike og slitasje på jobb og fikk dermed høyere utbetalt siden dette var skrevet alt i første sykmelding Anonymkode: 3c7eb...28b
Topsi Skrevet 14. desember 2023 #5 Skrevet 14. desember 2023 Jeg trodde å krysse av for arbeidsrelatert bare gjør at nav krever mer oppfølging av arbeidsgiver 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #6 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spør . Er litt opp og ned. Er det belastning pga yrket osv. Anonymkode: 3c7eb...28b Nei, det handler om manglende tilrettelegging fra arbeidsgiver. Som sagt mange av tingene er lette å ordne, men de blir likevel ikke ordnet. Topsi skrev (3 minutter siden): Jeg trodde å krysse av for arbeidsrelatert bare gjør at nav krever mer oppfølging av arbeidsgiver Ja? Dokumentert oppfølging da? Til nå har det bare vært rapporter og fine ord. Anonymkode: a596a...8f4
Topsi Skrevet 14. desember 2023 #7 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det handler om manglende tilrettelegging fra arbeidsgiver. Som sagt mange av tingene er lette å ordne, men de blir likevel ikke ordnet. Ja? Dokumentert oppfølging da? Til nå har det bare vært rapporter og fine ord. Anonymkode: a596a...8f4 Ja, dokumentert. Jeg vet ikke, men det var det jeg antok, fordi nav er ikke interessert å betale massevis i sykepenger fordi arbeidsplassen er problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå