AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #1 Skrevet 14. desember 2023 Eller skal man vente til den er overlevert og betalt for? Hva er korrekt etikette? Anonymkode: bea88...79c
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #2 Skrevet 14. desember 2023 Vente til den er overlevert og betalt. For når du markerer solgt spør finn hvem du solgte til og du kan rate personen og handelen. Jeg pleier iblant å skrive "Reservert" øverst i annonsen. Det er det mange andre som også gjør. Er det noe med lite interesse og kort til personen skal hente skriver jeg ikke noe og svarer eventuelle andre at jeg har avtale med noen men at jeg tar kontakt hvis de ikke kommer og henter som avtalt. Anonymkode: 9a570...905 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #3 Skrevet 14. desember 2023 Ikke så ofte jeg selger noe der, pleier heller å være den som kjøper, men jeg venter til overlevering og betaling er gjennomført. Er jo ikke alle kjøpere som har respekt for inngåtte avtaler. Folk kan love å komme klokka seks for å hente kommoden også hører du aldri et pip fra dem igjen. Oppdater eventuelt overskriften i annonsen med RESERVERT hvis du opplever mye pågang/ønsker å spare folk for bryet med å sende melding om en vare som ikke er tilgjengelig. Anonymkode: 76ea9...b4b 2
Mardina Skrevet 14. desember 2023 #4 Skrevet 14. desember 2023 Jeg venter til produktet er hentet og betalt. Om noen kommer i siste liten og er interessert, så sier jeg fra at produktet er reservert for en annen.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #5 Skrevet 14. desember 2023 Jeg skriver RESERVERT til XXXX øverst i annonsen. Først når den er hentet setter jeg den som solgt. Anonymkode: aa58a...6d2 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #6 Skrevet 14. desember 2023 Ventet definitivt til den er kjøpt. Opplevd alt for mange ganger at folk ikke dukker opp eller avlyser. Setter den ikke som reservert heller, for greit å ta i mot interessenter, så gir jeg heller beskjed til de som henvender seg. Anonymkode: 1334d...fae 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #7 Skrevet 14. desember 2023 Jeg venter til det er betalt. Om noen ønsker å kjøpe det i mellomtiden, sier jeg at jeg har avtalt med noen andre, men at jeg kan kontakte dem igjen om de jeg har avtalt med, ikke holder avtalen. Anonymkode: 5efa1...fc3
Million Skrevet 14. desember 2023 #8 Skrevet 14. desember 2023 (endret) Jeg redigerer inn ordet RESERVERT i enten overskriften på annonsen eller øverst i annonseteksten, og så legger jeg til klokkeslett og dato. Skriver noe i retning av at "...men annonsen står til varen er fysisk hentet og betalt". Setter aldri annonsen som solgt før den faktisk er betalt og hentet, for det er så jævla mange sløvinger der ute som aldri dukker opp likevel og gir blaffen i å overholde avtaler. Så inntil da... Endret 14. desember 2023 av Million 2
Gekko Skrevet 14. desember 2023 #9 Skrevet 14. desember 2023 Jeg marker alltid som solgt så snart jeg har en klar avtale med kjøper. Men bor på et sted som betyr at alt i praksis må sendes, slik at betaling gjøres ved avtale om kjøp, enten via Vipps eller Fiks Ferdig. Da slipper jeg å bruke tid på andre forespørsler. Dersom kjøper trekker seg er det enkelt å trykke "fjern solgt-markering" og aktivere den på nytt. Rating av kjøper kommer ikke opp før etter en god stund (usikker på hvor mange dager, men det pleier å være god tid til at kjøper får pakken tilsendt først).
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #10 Skrevet 14. desember 2023 Jeg skriver Reservert. Fordi jeg har opplevd ganske mange ganger at kjøper ikke møter opp. Anonymkode: 4c85e...216
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #11 Skrevet 14. desember 2023 Hvis jeg har en avtale som er definert med tidspunkt, pleier jeg å skjule annonsen fra søkeresultatet. Da får jeg ingen nye henvendelser, men kan lett gjøre annonsen søkbar igjen dersom den ikke blir hentet. Anonymkode: 73181...8e6
Frida Skrevet 14. desember 2023 #12 Skrevet 14. desember 2023 Setter Reservert og dato til kjøper har hentet og betalt. Da setter jeg den som solgt.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #13 Skrevet 15. desember 2023 Setter som solgt når varen er hentet/sendt og betalt. Skriver aldri reservert eller, hadde nok gjort det om jeg fikk mye henvendelser. Svarer bare kort om at varen er reservert og at jeg vil ta kontakt om den ikke blir hentet til de som spør. Anonymkode: 59ca0...090
Gjertrud von Knäbe Skrevet 15. desember 2023 #14 Skrevet 15. desember 2023 Jeg skriver "*RESERVERT*" i tittelen på annonsen.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #15 Skrevet 15. desember 2023 Jeg skjuler annonsen, og setter den synlig om varen ikke blir hentet og kjøper ikke hører fra seg. Anonymkode: a3cd0...084
Gjest Kanino Skrevet 15. desember 2023 #16 Skrevet 15. desember 2023 Jeg markerer som solgt når oppgjøret er fullført
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #17 Skrevet 17. desember 2023 Jeg markerer aldri mer som solgt og rater før kjøper har hentet pakken sin hvertfall . Erfarte at kjøper ikke hentet pakken innen fristen pakken kom da i retur. Han insisterte på at jeg måtte sende pakken på ny hisset seg opp ble truende selv om jeg forlengst hadde hevet handelen og refundert kjøpebeløp. Fy av meg så mange frekke folk det finnes der ute! Anonymkode: cdc06...1c7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #18 Skrevet 17. desember 2023 Den markeres som solgt etter at den er ute av huset. Ikke før! Anonymkode: a7fee...b4d 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #19 Skrevet 17. desember 2023 Det skjer ofte at noen sier at de skal ha varen jeg selger, avtaler om henting eller sending blir gjort og likevel blir det ikke noe av. Jeg gidder ikke engang skrive reservert, varen er solgt når jeg har fått pengene. Anonymkode: e5679...ead
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #20 Skrevet 17. desember 2023 Registrerer kun som solgt når jeg har fått pengene på konto. Anonymkode: 1aa57...c5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå