AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #1 Skrevet 14. desember 2023 Jeg er mye syk, har mye smerter i kroppen og sliter med nakke/hode og migrene. Jeg er for tiden på AAP, men ønsker å få bra nok helse til å komme i jobb igjen og fungere bra i livet. Jeg har dessverre oppdaget for noen år siden at smertene døyves noe av sukker, noe som har gjort meg sukkeravhengig. Etterhvert som sukkeravhengigheten har økt har jeg jo også innsett at sukker nok gir meg mye smerter. Jeg har lagt mye på meg, og det hoper seg noe opp med avfallsstoffer i kroppen. Jeg vet jeg bør spise sunnere, kutte ut/minimere sukker, bli mer aktiv, trene osv. men det hele virker veldig uoverkommelig når jeg er så mye syk og sliter med så mye smerter. I perioder gjør jeg små endringer, men føler ikke at det hjelper. Det jeg lurer på er om noen har vært der jeg er nå og kommet seg ut av det? Isåfall hvordan? Takk for alle gode tips. Skulle gjerne skrudd tiden tilbake og tatt bedre valg da det var lettere, men kan jo bare ta bedre valg fra nå av. Anonymkode: 2d9dd...3ae
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #2 Skrevet 14. desember 2023 Ta en ting av gangen og var tålmodig. Ikke slutt med alle usunne vaner på en gang. Ikke start med alle sunne vaner på en gang. Kutt ut sukker først. Så tar du neste ting. Drikker du alkohol bør du stoppe med det, det blir man sliten av. Etter hvert vil resultatene komme. Anonymkode: 9ea35...70c
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #3 Skrevet 14. desember 2023 Sender deg varme tanker ❤️ Først og fremst, dersom du har fungerende nyrer kvitter kroppen din seg med avfallsstoffer allerede. Du behøver ikke noe detox eller andre ting for dette. Tenk på livsstilendring som en lang prosess. Periodevis med sunt kosthold er ikke nok. Du kan også godt ha et kosthold med sukker i seg. Sukker er ikke farlig, men bør ikke konsumeres i for store mengder, spesielt ikke i f.eks sjokolade, smågodt etc. Jeg ville begynt med å implementere vanene du vil tillegge deg. Vil du spise mer grønnsaker så spiser du mer grønnsaker. Vil du vær mer aktiv, gå en liten tur om du får til det. Det er mye enklere å tillegge seg gode vaner framfor å kvitte seg med de gamle. Jeg mener riktignok ikke at du ikke skal forsøke å få bukt med de dårlige vanene, for det er viktig det og. Men det er lettere å begynne med å legge til, framfor å trekke fra. Begynn med én ny vane hver uke. Denne uken kan for eksempel være å spise 300 gram grønnsaker daglig. Det er et stort nok mål. Neste uke kan være å gå 2-3-5-10 000 steg om dagen. Se hva kroppen tillater. På denne måten har du på to uker fått deg to veldig sunne vaner. Så legger du til litt og litt. Når de gode vanene er på plass, da kan du begynne med å trekke fra de dårlige vanene. Anonymkode: 99cf3...989
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå