AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #1 Del Skrevet 14. desember 2023 Vi har en nabo som spiller bass stort sett døgnet rundt. Vi har bodd her i 10 år nå og aldri hatt problemer med naboer. Dette er i ett sameie. Så flyttet det inn en nabo for 1,5 år siden å har en stor lidenskap for høy musikk med bass. Startet ikke å klage før det hadde gått ett halvt år, for vi måtte jo finne ut hvor det kom fra, å tenkte jo at det kanskje ville bli bedre. måtte gi nabo en sjanse. Nå har jeg sendt inn 3 klager skriftlig. Andre har også klagd. Det har vært involvert politi og styret flere ganger. Det jeg ikke forstår her, er at hvor mange sjanser skal nabo få? før det for konsekvenser. Jeg opplever at styret tar dette på alvor, Men begynner å få en annen oppfatning nå. For nabo bare ett pålegg om å skjerpe seg eller hva det nå enn er. For det fortsetter jo bare. Er gjerne stille en uke så øker det igjen. Det er natta jeg har klagd inn. Andre som har erfaring med naboklagesak pga bass? Anonymkode: 2d76b...f62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #2 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har en nabo som spiller bass stort sett døgnet rundt. Vi har bodd her i 10 år nå og aldri hatt problemer med naboer. Dette er i ett sameie. Så flyttet det inn en nabo for 1,5 år siden å har en stor lidenskap for høy musikk med bass. Startet ikke å klage før det hadde gått ett halvt år, for vi måtte jo finne ut hvor det kom fra, å tenkte jo at det kanskje ville bli bedre. måtte gi nabo en sjanse. Nå har jeg sendt inn 3 klager skriftlig. Andre har også klagd. Det har vært involvert politi og styret flere ganger. Det jeg ikke forstår her, er at hvor mange sjanser skal nabo få? før det for konsekvenser. Jeg opplever at styret tar dette på alvor, Men begynner å få en annen oppfatning nå. For nabo bare ett pålegg om å skjerpe seg eller hva det nå enn er. For det fortsetter jo bare. Er gjerne stille en uke så øker det igjen. Det er natta jeg har klagd inn. Andre som har erfaring med naboklagesak pga bass? Anonymkode: 2d76b...f62 Kan legge til at jeg har kontaktet nabo mange ganger uten svar tilbake. Anonymkode: 2d76b...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #3 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan legge til at jeg har kontaktet nabo mange ganger uten svar tilbake. Anonymkode: 2d76b...f62 Ring politiet. Anonymkode: ddd3a...ab3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #4 Del Skrevet 14. desember 2023 Så lenge det er stille mellom 23 og 07 kan vi del ikke klage? Anonymkode: 17b17...788 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #5 Del Skrevet 14. desember 2023 Skjedde stort sett ingenting. Fyren fikk en del klager, både fra naboer og fra styreleder. Da ville han alltid unnskylde seg og dempe volumet i noen dager eller timer, før han satte i gang igjen. Det tok aldri slutt, og fikk ingen reelle konsekvenser, så jeg endte opp med å gi opp og flytte. Anonymkode: 95510...370 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #6 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ring politiet. Anonymkode: ddd3a...ab3 Jeg har gjort det før flere ganger, da blir det stille den natta. Men nabo er slu å skrur ned når de kommer. Det har aldri vært noe de kan gjøre. Aldri fått en konsekvens. Bare en advarsel. Problemet her er at det ikke er særlig høyt på natta, men det er høyt nok til at vi hører det inn til oss. Anonymkode: 2d76b...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #7 Del Skrevet 14. desember 2023 Hvis politiet må rykke ut gjentatte ganger på natten kan de ta anlegget. Det er veldig effektivt hvis de må komme flere ganger samme natt. Så ring, ring og ring. Anonymkode: 7b003...f19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #8 Del Skrevet 14. desember 2023 Sameie...hva slags Sameie? Er det selveierleiligheter i et sameie? Anonymkode: 57873...6aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #9 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så lenge det er stille mellom 23 og 07 kan vi del ikke klage? Anonymkode: 17b17...788 Det er ikke stille mellom 23-07. Det jeg skrev var at det spilles stort sett hele døgnet. Morning, formiddag, ettermiddag og kveld og lavt på natta. Bassen er på på natta. Den høres inn. Er dette jeg var klaget på, ikke dag. Anonymkode: 2d76b...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #10 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sameie...hva slags Sameie? Er det selveierleiligheter i et sameie? Anonymkode: 57873...6aa Ja dessverre. Anonymkode: 2d76b...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #11 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skjedde stort sett ingenting. Fyren fikk en del klager, både fra naboer og fra styreleder. Da ville han alltid unnskylde seg og dempe volumet i noen dager eller timer, før han satte i gang igjen. Det tok aldri slutt, og fikk ingen reelle konsekvenser, så jeg endte opp med å gi opp og flytte. Anonymkode: 95510...370 Off så fælt. Føler med deg. Du det er akuratt som å lese om vår situasjon. Her er det akuratt slik du beskriver. styret sender brev. går på døra. Så blir det ro i noen timer, dager så er det full økning igjen. Har en følelse på at nabo smisker å unnskylder seg her også. Har du noen tips til meg som har stått i dette selv? Skal jeg si til styret at de bedrer seg litt å unnskylder seg men at det bare er en fasade.? Anonymkode: 2d76b...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #12 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi har en nabo som spiller bass stort sett døgnet rundt. Vi har bodd her i 10 år nå og aldri hatt problemer med naboer. Dette er i ett sameie. Så flyttet det inn en nabo for 1,5 år siden å har en stor lidenskap for høy musikk med bass. Startet ikke å klage før det hadde gått ett halvt år, for vi måtte jo finne ut hvor det kom fra, å tenkte jo at det kanskje ville bli bedre. måtte gi nabo en sjanse. Nå har jeg sendt inn 3 klager skriftlig. Andre har også klagd. Det har vært involvert politi og styret flere ganger. Det jeg ikke forstår her, er at hvor mange sjanser skal nabo få? før det for konsekvenser. Jeg opplever at styret tar dette på alvor, Men begynner å få en annen oppfatning nå. For nabo bare ett pålegg om å skjerpe seg eller hva det nå enn er. For det fortsetter jo bare. Er gjerne stille en uke så øker det igjen. Det er natta jeg har klagd inn. Andre som har erfaring med naboklagesak pga bass? Anonymkode: 2d76b...f62 Problemet her er at det er lav bass på natta, men jaggu høres den inn. Anonymkode: 2d76b...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #13 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Problemet her er at det er lav bass på natta, men jaggu høres den inn. Anonymkode: 2d76b...f62 Dagen for jeg lite gjort med å det går greit. Men på natta aksepterer jeg ikke lenger. Anonymkode: 2d76b...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #14 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja dessverre. Anonymkode: 2d76b...f62 Som beboer i et sameie må man følge vedtektene og ordensreglene fattet av styret. Eiere må betale fellesutgifter, unngå å gjøre skade eller lage bråk, og ellers følge bestemmelser fattet av styret i sameiet. Dersom man ikke overholder pliktene, kan det i verste fall føre til tvangssalg eller utkastelse som følge av mislighold. Eierseksjonsloven har bestemmelser som gir styret i et sameie muligheter til å fjerne en beboer som skaper spesielt store problemer. Misligholdet må imidlertid være vesentlig for at det skal kunne skje, og det skal alltid sendes et varsel på forhånd. Det må i tillegg fremlegges entydige bevis før en beboer kan pålegges å selge seksjonen sin. Bevis kan for eksempel være politianmeldelser, flere skriftlige klager fra andre beboere, og skriftlige varsler fra styret i sameiet. I tillegg må man bevise at det har vært gjentatte tilfeller av bråk utover normal livsutfoldelse, det bør være flere selvstendige klagere, og klagerne kan ikke være anonyme. Sameiet trenger ikke å gå til søksmål, men kan ta saken direkte til namsmyndighetene med en begjæring om tvangssalg av boligen. Hvis eier ønsker å bestride utkastingen og tvangssalget, må vedkommende reagere når han/hun får varsel fra sameiet. Opprettholdes kravet om tvangssalg, må eier gå til domstolene for å få avklart om grunnlaget er til stede. https://www.boligsmart.no/info/selveierleilighet Anonymkode: 57873...6aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #15 Del Skrevet 14. desember 2023 Har ingen råd desverre. Vil bare si at jeg føler med deg. Her også høres bassen fra naboen HVER DAG. Prøvde å ta en hvil i stad, men det kunne jeg bare glemme. Ligger her nå på sofaen og i stedet irriterer meg grenseløst over bassen og at noen driter så fullstendig i å ta hensyn. Jeg har sagt i fra på en høflig og tydelig måte flere ganger til naboen. Svaret jeg fikk var en sur æine og at noen lyder fra måtte jeg bare tolerere når man bor tett. Greia er at jeg hører ingenting annet fra verken dem eller andre naboer. Kun den bassen. Hver eneste dag. Jeg kommer til å flytte herfra i 2024. Ser nå aktivt på andre boliger. Orker ikke dette mer. Anonymkode: 89b29...afd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #16 Del Skrevet 20. desember 2023 Sliter med det samme. Vi får ikke ut naboen, selv om politi har vært her flere ganger. Anonymkode: 211e1...eb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #17 Del Skrevet 26. desember 2023 Ta opp lyden på telefonen og legg det ved klagen. Har selv hatt problemer med naboer som ropte og skrek til hverandre. Heldigvis flyttet de. Anonymkode: 8b0ec...dcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #18 Del Skrevet 27. desember 2023 Etter klagesak ble naboen bare sur på meg og begynte å klage på at JEG bråker 🙄 Anonymkode: c7bfe...75a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #19 Del Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ta opp lyden på telefonen og legg det ved klagen. Har selv hatt problemer med naboer som ropte og skrek til hverandre. Heldigvis flyttet de. Anonymkode: 8b0ec...dcb Man får ikke spilt inn bass støy med vanlig mobiltelefon som regel fordi det er en vibrasjon på så lav frekvens. Jeg føler med dere alle, det er tortur å bo nær noen som spiller bass, for det er ikke en lyd en kan sperre ute selv med ørepropper når hele boligen vibrerer av den. Man kjenner det gjennom rammen i senga. I Sverige har de gått mye hardere til verks og mange steder har forbudt hjemmekinoanlegg og forsterkere i blokkleiligheter og boliger tett på hverandre. Når noen skrur opp bassen hjemme hos seg så er det aldri musikken en hører, det er støyen av den akkurat slik man hører når man står utenfor en bil med musikk/radio på. Varig bass går ikke under 23-07 regelen fordi det er så vanvittig forstyrrende i seg selv. Ikke gi deg ts, klag, ring politi, flytt om det må til. Tenk på egen helse. Anonymkode: 1d91f...341 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #20 Del Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 14.12.2023 den 13.25): Ja dessverre. Anonymkode: 2d76b...f62 Eier han leiligheten eller leier han? Anonymkode: 1793a...980 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå