Gå til innhold

Dere som legger så mye vekt på at dere spiser "rent", ser dere ned på andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker litt sånn 

Anonymkode: 5f148...d84

• Liker 3
Skrevet

Det gjør de, helt klart. Det skinner igjennom eller sies direkte i mange tråder om kosthold og slikt her på KG. Kaller alltid det andre spiser for søppel eller "kreftfremkallende". 

Anonymkode: 66f10...cd5

• Liker 3
Skrevet

Enkelte ser ned på andre - fette er uavhengig av om en er opptatt av å spise rent eller ei: enkelte treningsfolk ser ned.på dem som ikke trener, enkelte som sparer penger ser ned på dem som sløser. NOEN av dem som er opptatt av kosthold, ser ned på dem som ikke er det. 

Selv synes jeg heller det er trist å se hvor mange dårlige valg tar. Det skal så lite til å vare velge litt bedre litt oftere; uten å måtte ofre alt man liker :)

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg gir helt beng i hva andre putter i seg. Det går faktisk ikke utover meg i det hele tatt. 

Anonymkode: dadd1...79b

Skrevet

Ser ikke ned på folk for hva de spiser, men synes det er trist å se hvor mye søtsaker og junkfood som står framme og spises på jobb, spesielt når flere av dem allerede er overvektige og har diabetes. Men jeg vet godt hvordan det er å være avhengig.

Anonymkode: b96e7...d01

• Liker 2
Skrevet

Nei. Jeg driter i hva andre spiser. Jeg spiser det som er best for min fysisk og psykiske helse. Så får andre bestemme hva de føler er best for dem å spise, både med tanke på kropp og sjel. Og hva som er viktig for dem: for meg er det viktig å ha en frisk kropp, mens andre føler at det gir dem mer ut av livet å kose seg litt mer i matveien, og heller tåle litt fysisk ubehag som følge. Og det skjønner jeg faktisk godt, og er ofte misunnelig på dem som klarer å ha den tankegangen. 

Anonymkode: fb076...274

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg driter i hva andre spiser.

Anonymkode: fb076...274

Fy faen så dårlig gjort.

Anonymkode: b96e7...d01

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke ned på folk med dårlig kosthold nei. Men jeg syns det er trist og urettferdig at vi lever i et samfunn der matvaner/helse i stor grad avgjøres av sosioøkonomiske forhold. 

Så er jo mitt inntrykk også at det er motsatt; å ta et bevisst valg om å stå over "kosen" betyr jo at man avviker fra normalen i dag. Mange mener jo paradoksalt nok at det å droppe søtsaker betyr at man har et "anstrengt" forhold til mat. 

• Liker 1
Skrevet

Å ha trening, kosthold, helse, eller andre egofikserte ting som et sentralt fokus livet vitner primært om selvopptatthet og begrensede åndsevner. Det er definitiv ikke noe å være stolt av.

Anonymkode: 2a9bc...e7f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...