AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #1 Del Skrevet 14. desember 2023 Hei! Jeg er ikke veldig bevandret i kaffeverdenen, og håper på julegavetips fra noen som har mer peiling 😇 Min far koker kaffen sin i en gammel kjele, og det er alltid mye kaffegrut i kaffen han serverer. Han synes at kaffen er best når den er brygget på tradisjonelt vis, men jeg tenker at det helt sikkert er en enklere måte å få minst like god kaffe på - uten grut. Har du noen gode tips til hva jeg kan gi han i gave fra kaffeverdenen? ChatGPT tipser om en kaffekvern eller en pour over-kjele. Kan det være noe? Tar gjerne imot tips til kaffekanne også 😘 Anonymkode: daa57...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #2 Del Skrevet 14. desember 2023 Hvis han foretrekker kjele, og er litt "satt" i det, tror jeg ikke "pour over" (håndbrygg) er realistisk. Hva med presskanne? Det er det nærmeste, smaksmessig og med tanke på innsats. Men definitivt mindre grut i koppen enn ved bruk av kjele Moccakanne kan også være en mulighet, mange av de som liker mørkbrent og kraftig kaffe liker det. Men litt mer innsatskrevende enn kjele og presskanne. Anonymkode: 1f87c...773 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #3 Del Skrevet 14. desember 2023 Jeg koker i kaffekjele, bruker bare sil når jeg tømmer på kanne eller i kopp. Anonymkode: f7786...558 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #4 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvis han foretrekker kjele, og er litt "satt" i det, tror jeg ikke "pour over" (håndbrygg) er realistisk. Hva med presskanne? Det er det nærmeste, smaksmessig og med tanke på innsats. Men definitivt mindre grut i koppen enn ved bruk av kjele Moccakanne kan også være en mulighet, mange av de som liker mørkbrent og kraftig kaffe liker det. Men litt mer innsatskrevende enn kjele og presskanne. Anonymkode: 1f87c...773 Ååh, så flott! Tusen takk for tips! Har aldri hørt om mokkakanne før, men det ser lovende ut! Mulig det blir en slik Anonymkode: daa57...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #5 Del Skrevet 14. desember 2023 39 minutter siden, AnonymBruker said: Ååh, så flott! Tusen takk for tips! Har aldri hørt om mokkakanne før, men det ser lovende ut! Mulig det blir en slik Anonymkode: daa57...a8b Veldig populære og ganske enkle i bruk, uten å være altfor dyre! De varer også "evig". Smaken er gjerne full klaff for den eldre garde spesielt Anonymkode: 1f87c...773 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 14. desember 2023 #6 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ååh, så flott! Tusen takk for tips! Har aldri hørt om mokkakanne før, men det ser lovende ut! Mulig det blir en slik Anonymkode: daa57...a8b Jeg ville ikke gått for en mokkakanne hvis kokekaffe er det han liker best. Smaken er helt forskjellig! Hvem sjenerer kaffegruten? Han eller deg? Hvis det er han, så kan du kjøpe en sil til ham som han kan helle kaffen gjennom, hvis det er deg kan du kjøpe en sil til deg selv som du heller kaffen gjennom. Ellers er jeg enig i at presskanne er det nærmeste man kommer "gammeldags" kokekaffe, men også litt mer arbeid enn å bare slenge på en kjele med kaffe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 14. desember 2023 #7 Del Skrevet 14. desember 2023 La nå mannen få ha kokekaffen sin i fred. Jeg synes det er digg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #8 Del Skrevet 14. desember 2023 Kjøp nå en sil! Det er faktisk litt frekt å kjøpe presskanne eller pour over til en som foretrekker kokekaffe! Og jeg skjønner han godt. Kokekaffe har fettet som blir filtrert vekk. Anonymkode: 2e061...c85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #9 Del Skrevet 14. desember 2023 Må forresten legge til at jeg selv elsker kokekaffe, og hadde helst drukket det hvis jeg hadde hatt tid og mulighet til å koke. Kaffegrut har aldri plaget meg. Jeg var ung når hipsterne drakk kokekaffe på løkka. Håper det kommer igjen 😊 Anonymkode: 2e061...c85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #10 Del Skrevet 14. desember 2023 Hva med en bok og konfekt? Du får nok ikke konvertert en kokekaffe-bruker over til noe annet. Anonymkode: acac6...c3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 14. desember 2023 #11 Del Skrevet 14. desember 2023 Ei flaske med noe å ha i kaffen? De eneste kokekaffe fantastene er de som har noe destillert oppi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå