AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #1 Skrevet 14. desember 2023 Hei Prøver her.. jeg er en dame i 30-årene, sammen med en mann som er 27år eldre. Vært sammen i 14år. Hans barn har aldri godtatt meg, men plutselig i julen skal eks kona be alle sammen. Jeg har enkelt sakt jeg ikke ønsker å være med, men han kan godt reise med et hyggelig smil og en klem. Dagen etterpå gjør han det slutt pga min oppførsel ... jeg er helt fortvilet jeg har bursdag om et par dager og julen er ødelagt. Hva burde jeg gjøre her ... jeg bryr meg ikke om han reiser på julen bort men jeg ønsker bare ikke å være med. Jeg er veldig rund i kantene som person, lager ikke styr å bråk rundt ting. Er for gammel for sånt. Kan noen hjelpe mine tanker her. ( jeg er ord blind, så beklager om det blir skrevet feil her) Anonymkode: 0c9f2...1b9 15
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #2 Skrevet 14. desember 2023 Hvis det er slutt mellom dere så må du vel bare finne noen andre å feire med, eller feire alene. Kjip situasjon å havne i like før jul. Men det må vel ligge mer bak enn at han bare avslutter samboerskapet fordi du ikke vil feire jul med eksen hans? Hvem av dere skal flytte ut, og når? Anonymkode: 42c80...67b 15 1
Gjest Vårnatt Skrevet 14. desember 2023 #3 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis det er slutt mellom dere så må du vel bare finne noen andre å feire med, eller feire alene. Kjip situasjon å havne i like før jul. Men det må vel ligge mer bak enn at han bare avslutter samboerskapet fordi du ikke vil feire jul med eksen hans? Hvem av dere skal flytte ut, og når? Anonymkode: 42c80...67b Det har ikke vært noe krangel eller noen ting her. Vi kommer fra en kjempefin tur. Vi har det kjempe fint sammen, noe han også sa for et par dager siden..
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #4 Skrevet 14. desember 2023 27 år eldre? Du takker skjebnen for at du slapp unna og finner deg en på din egen alder. Anonymkode: ed719...dac 33 1 10
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #5 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 27 år eldre? Du takker skjebnen for at du slapp unna og finner deg en på din egen alder. Anonymkode: ed719...dac Vet du. Kjærlighet har ingen alders begrensning. Men takk for syns punktet Anonymkode: 0c9f2...1b9 2 1
Phoenix Heart Skrevet 14. desember 2023 #6 Skrevet 14. desember 2023 27 år eldre 😱hvorfor kaste bort livet på en gammel mann, ikke rart barna aldri har godtatt deg, du er vel på samme alder som barna hans.. Like greit det ble slutt. 17 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #7 Skrevet 14. desember 2023 Athena Freyja skrev (1 minutt siden): 27 år eldre 😱hvorfor kaste bort livet på en gammel mann, ikke rart barna aldri har godtatt deg, du er vel på samme alder som barna hans.. Like greit det ble slutt. Det var aldri meningen at vi skulle bli sammen. Men vi har aldri hatt det så godt sammen. Derfor la jeg ut problem stillingen for for meg er dette kastet fra klar himmel. Og alder er bare et tall. Smiler Anonymkode: 0c9f2...1b9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #8 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var aldri meningen at vi skulle bli sammen. Men vi har aldri hatt det så godt sammen. Derfor la jeg ut problem stillingen for for meg er dette kastet fra klar himmel. Og alder er bare et tall. Smiler Anonymkode: 0c9f2...1b9 Altså vi har det kjempe fint sammen. ( ordblind heten har overhånd) 🥺 Anonymkode: 0c9f2...1b9
Andro Skrevet 14. desember 2023 #9 Skrevet 14. desember 2023 Han ønsker å feire jul med barna sine. Det er helt greit. Han velger ikke sin eks-kone foran deg, selv om de møtes der. Det at du ikke ønsker å bli med er også helt greit; du er voksen og bestemmer selv hvor du vil være og hvem du vil omgås. At han velger å gjøre det slutt fordi han ikke får bestemme over deg; det er veldig problematisk, og tyder virkelig ikke på at han er noen grei mann. Han forsøker å utpresse deg til å velge annerledes antagelig. Det skal du ikke finne deg i. Når folk har den holdningen at de gjør det slutt om ikke andre adlyder dem, da tenker jeg at du skal være glad for at dette ikke utvikler seg videre. Sannsynligvis så ønsker han at du skal møte barna hans, at alt skal ordne seg og at han har alle sine rundt seg og full kontroll over alle. Julaften er neppe den rette arenaen for å tvinge gjennom slike prosesser. 20 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #10 Skrevet 14. desember 2023 Tusen takk for ordentlig svar. Du har nok helt rett her Anonymkode: 0c9f2...1b9 1
Elle Melle Skrevet 14. desember 2023 #11 Skrevet 14. desember 2023 Hvilken type mann som nærmer seg 50 blir sammen med en kvinne i begynnelsen av 20-årene? (Sånn om jeg leser tallene dine rett.) Om jeg skulle gjette, ville jeg tenkt en person som ikke er så opptatt av dypt fellesskap i et forhold, en som vil ha makten i forholdet og som ikke bryr seg om hvordan hans handlinger påvirker andre. Høres ut som om han ikke har forandret seg noe særlig på 14 år, og fremdeles ikke bryr seg om sånt. Hvem feirer jul med exen etter 14 år i et forhold? En som har fått bestemme alt i alle år? Og som til og med ikke godtar at du har en egen mening? Høres ikke sunt ut en plass dessverre. 11 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #12 Skrevet 14. desember 2023 Hvem faen gidder å feire jul med en x? Anonymkode: ac3df...b5d 1 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #13 Skrevet 14. desember 2023 Elle Melle skrev (1 minutt siden): Hvilken type mann som nærmer seg 50 blir sammen med en kvinne i begynnelsen av 20-årene? (Sånn om jeg leser tallene dine rett.) Om jeg skulle gjette, ville jeg tenkt en person som ikke er så opptatt av dypt fellesskap i et forhold, en som vil ha makten i forholdet og som ikke bryr seg om hvordan hans handlinger påvirker andre. Høres ut som om han ikke har forandret seg noe særlig på 14 år, og fremdeles ikke bryr seg om sånt. Hvem feirer jul med exen etter 14 år i et forhold? En som har fått bestemme alt i alle år? Og som til og med ikke godtar at du har en egen mening? Høres ikke sunt ut en plass dessverre. Alder har ikke noe å si. Kan ikke si det nok ganger. Men ja, jeg ser hva du skriver å kjenner igjen noe. Men håper han kommer hjem å ser seg selv 🤗 krangel fører ingenting godt med seg så mulig jeg er konflikt sky. Tar alt med et smil, vi alle er enkelt individer å må gjøre det vi føler for og ja det må være greit ❤️ Anonymkode: 0c9f2...1b9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #14 Skrevet 14. desember 2023 20 minutter siden, AnonymBruker said: Altså vi har det kjempe fint sammen. ( ordblind heten har overhånd) 🥺 Anonymkode: 0c9f2...1b9 Men dere er jo ikke lenger sammen? Anonymkode: 42c80...67b 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #15 Skrevet 14. desember 2023 Tillat meg å være djevelens advokat litt her: Du sier at han velger ekskona - man kan like gjerne si at han velger barna og at du velger bort ham. Dere har vært sammen i 14 år og du vil heller feire jul uten ham enn å tilbringe noen timer med eksen hans og sier rett ut at du ikke bryr deg om at han reiser bort i julen - du ser at det kan være ganske sårende sett fra hans ståsted?. Anonymkode: 62e8b...724 9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #16 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tillat meg å være djevelens advokat litt her: Du sier at han velger ekskona - man kan like gjerne si at han velger barna og at du velger bort ham. Dere har vært sammen i 14 år og du vil heller feire jul uten ham enn å tilbringe noen timer med eksen hans og sier rett ut at du ikke bryr deg om at han reiser bort i julen - du ser at det kan være ganske sårende sett fra hans ståsted?. Anonymkode: 62e8b...724 Ja, men du aner ikke hvor stygg disse ungene er mot meg. Men ja jeg ser din side - det er bare så mye mer. Advokaten ☺️❤️ Anonymkode: 0c9f2...1b9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #17 Skrevet 14. desember 2023 Jeg var for mange år sammen med en mann som var en del eldre enn meg, 15 år. Ble sammen da jeg var midten av 20-årene. Jeg gjorde det slutt etter noen år, da jeg hadde begynt å se sider av ham som han ikke hadde vist tidligere. Eller rettere sagt, jeg hadde ikke sett de første tegnene på det, fordi jeg var for uerfaren, tegnene hadde vært der. Bare for få dager siden kom jeg på en episode som han fremstilte var kun gjort i absolutt beste mening for at jeg skulle ha det godt. Først nå, mange år etterpå, innså jeg at den episoden viste hvor utrolig manipulerende han faktisk var. Jeg ble sjokkert over at jeg ikke hadde innsett at han der manipulerte meg. Han var ingen slem mann, ville nok i utgangspunktet det beste for sine medmennesker, men han feilet altså mye i det forholdet, hvor han forsøkte å manipulere meg. Men jeg trengte år på forstå hvordan han hadde manipulert meg, for han var ikke den typiske manipulatoren, tvert om hadde han egentlig mye empati og omtanke for andre. Jeg innså forholdsvis kort tid etter bruddet at det forholdet ikke hadde vært sunt for meg å fortsette i, men hadde noen sagt det til meg bare et år før hadde jeg blånektet, for "vi hadde det jo så bra sammen". Når din samboer har gjort det han nå gjør, da er jeg helt overbevist om at han også i årevis har hatt lignende sider, skjult under å bare ville det beste, ville ditt beste. Din samboer begynner å bli en godt eldre mann, forskjellen mellom hans alder og din fremdeles "ungdom" begynner å bli stor. Så ber hans ekskone på julefeiring, som minner ham om da han var yngre, hadde familien sin samlet. Han kunne både få en følelse av å ha hele familien sin samlet, og samtidig din unge alder sammenlignet med hans ekskone. Pose og sekk. Så ville du ikke bli med på det. Og han gjør det slutt. Ingen stabil, ikke-manipulerende, mann som ikke har større problemer i forholdet ville gjort det slutt slik. Det ligger langt mer bak dette. Det tror jeg du innerst inne også vet. Men du ønsker bare ikke å se det. Det endrer ikke det at det ligger mye mer bak og at dere begge nok ikke egentlig har det så bra som du har trodd til nå. Enda så vondt det nok er nå, så tror jeg at når du får et år eller to på deg, så vil du være glad for at det ble slutt. Nå får du mulighet til å leve et liv som vil være mer på dine premisser og de premissene din alder gir deg. Du har alle muligheter for å få det bedre fremover ❤️ Anonymkode: 588d1...1ee 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #18 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tillat meg å være djevelens advokat litt her: Du sier at han velger ekskona - man kan like gjerne si at han velger barna og at du velger bort ham. Dere har vært sammen i 14 år og du vil heller feire jul uten ham enn å tilbringe noen timer med eksen hans og sier rett ut at du ikke bryr deg om at han reiser bort i julen - du ser at det kan være ganske sårende sett fra hans ståsted?. Anonymkode: 62e8b...724 Han har feiret jul med barna uten meg å jeg har blitt kastet ut pga barna ikke ønsker å se meg. Men jeg har reist. Jeg kan ikke bry meg fordi jeg også blir sår så må bare la sånt gå. Derfor sier jeg at jeg " ikke bryr meg" i håp om at han koser seg ❤️ Anonymkode: 0c9f2...1b9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #19 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vet du. Kjærlighet har ingen alders begrensning. Men takk for syns punktet Anonymkode: 0c9f2...1b9 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Og alder er bare et tall. Smiler Anonymkode: 0c9f2...1b9 Jo når en mann på 43 legger seg etter og bli sammen med et barn på 16, da er alder mer enn et tall. Da er alder en enormt rød varsellampe 🚨🚨🚨 Anonymkode: 7cbe6...0a9 8 8
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #20 Skrevet 14. desember 2023 Smiler ja viste du livet mitt kan du godt si så. Ha en fin dag ❤️ Anonymkode: 0c9f2...1b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå