AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #1 Del Skrevet 14. desember 2023 Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg skal kjøpe gave til 14-årig jente, men føler jeg et lite oppdatert på hva det går i i den alderen. Hva er kult av klær og smykker feks? Er det noen hobbyting som er kule? Hvilke klesbutikker liker din 14-åring å handle i? Blir SÅ takknemlig for tips!🙏 Anonymkode: eacc6...5a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #2 Del Skrevet 14. desember 2023 Det er SÅ forskjellig at det er komplett umulig å svare på. Det som er midt i blinken for mange kan være skivebom for omtrent like mange andre. I år gir jeg kinogavekort til de tenåringene som vi har minst kontakt med til vanlig, men som likevel er selvsagte gavemottakere. Anonymkode: 17cf1...6b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 14. desember 2023 #3 Del Skrevet 14. desember 2023 Unicef kort hvor gaven går til noen som virkelig trenger det, jenten har vel alt fra før vil jeg tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #4 Del Skrevet 14. desember 2023 Nei, hun har ikke alt fra før. Hun har ikke fått utdelt de beste kortene i livet❤️Derfor ønsker jeg å overraske med noe kult og spennende. Husker selv hvor mye det betydde når jeg ble overrasket med fine ting jeg aldri hadde tenkt på selv. Men så er jeg helt blank. Mange år siden jeg var 14 selv. Anonymkode: eacc6...5a1 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #5 Del Skrevet 14. desember 2023 Liker hun å tegne? Gode tegnesaker fra Panduro f.eks. Min 14-åring liker gotiske smykker med hodeskaller etc, det er litt utenom det vanlige. Ville forhørt meg litt om interesser og stil. Anonymkode: 3f08e...ca2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #6 Del Skrevet 14. desember 2023 Fjortenåringen her hadde blitt glad for dette (hun er veldig opptatt av sminke og klær). store hårruller, vippetang, settingspray fra Urban decay, sminke, ansiktskrem (CeraVe bruker alle jentene rundt her), rettetang, Glød selvbruningsskum, ringer, armebånd, øredobber. Amundsen pannebånd, Lois Raval bukser, polo Genser, polo T-skjorte , Anonymkode: d1dd9...804 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #7 Del Skrevet 14. desember 2023 Min 14-åring ønsker seg hesteutstyr. Det er vanskelig å vite hva en fremmed 14-åring liker og ønsker seg. Anonymkode: 8846c...f74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #8 Del Skrevet 14. desember 2023 Inntrykk av at det varierer mye geografisk hva som er kult, i tillegg til at også fjortenåringer (heldigvis) innimellom er litt individuelt anlagte. Min fjorten år gamle jente, som bor i Oslo og er latterlig opptatt av klær og sminke, ønsker seg hårprodukter fra Olaplex og sminke fra Caia, blir også veldig glad for gavekort på Kicks eller Normal. Anonymkode: 27a0a...acb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyme-meg Skrevet 14. desember 2023 #9 Del Skrevet 14. desember 2023 Hva ønsker hun seg da, kanskje greit å begynne der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #10 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, hun har ikke alt fra før. Hun har ikke fått utdelt de beste kortene i livet❤️Derfor ønsker jeg å overraske med noe kult og spennende. Husker selv hvor mye det betydde når jeg ble overrasket med fine ting jeg aldri hadde tenkt på selv. Men så er jeg helt blank. Mange år siden jeg var 14 selv. Anonymkode: eacc6...5a1 Be henne skrive en liten ønskeliste? Anonymkode: ba564...9a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #11 Del Skrevet 14. desember 2023 Einus skrev (42 minutter siden): Unicef kort hvor gaven går til noen som virkelig trenger det, jenten har vel alt fra før vil jeg tro? Hva er vitsen i denne typen surmaga kommentarer, egentlig? Anonymkode: 17cf1...6b3 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #12 Del Skrevet 14. desember 2023 Anonyme-meg skrev (6 minutter siden): Hva ønsker hun seg da, kanskje greit å begynne der? AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Be henne skrive en liten ønskeliste? Anonymkode: ba564...9a0 Jeg får ikke spurt om ønskeliste, jeg skal overraske med gave. Dette er et fosterbarn som nylig har flyttet inn i nytt hjem. Derfor ber jeg om tips til hva andre 14-årige jenter ønsker seg, så ser jeg an hva som kan passe. Derfor tar jeg i mot alt av tips og forslag. At det er individuelt hva noen liker sier seg selv. Anonymkode: eacc6...5a1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #13 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg får ikke spurt om ønskeliste, jeg skal overraske med gave. Dette er et fosterbarn som nylig har flyttet inn i nytt hjem. Derfor ber jeg om tips til hva andre 14-årige jenter ønsker seg, så ser jeg an hva som kan passe. Derfor tar jeg i mot alt av tips og forslag. At det er individuelt hva noen liker sier seg selv. Anonymkode: eacc6...5a1 Du ser jo fort om det er en jente som er interessert i f.eks sminke. Koselig gest TS 😊 Anonymkode: d1dd9...804 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #14 Del Skrevet 14. desember 2023 Et gavekort på nærmeste kjøpesenter kunne jo ha vært noe. Jenter i den alderen ønsker seg gjerne veldig spesifikke ting som er umulig for oss andre å vite. Men en shoppingrunde med venninner er alltid gøy, så hvis de har et gavekort kan de ta en tur. Gjerne et gavekort til senter + gavekort på et spisested. Shopping og lunsj. Anonymkode: 6f42e...d7c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #15 Del Skrevet 14. desember 2023 Einus skrev (1 time siden): Unicef kort hvor gaven går til noen som virkelig trenger det, jenten har vel alt fra før vil jeg tro? Den varianten gjør man til voksne. Anonymkode: 9103d...7f2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #16 Del Skrevet 14. desember 2023 Mine jenter (13 og 16) hadde likt: -Rituals og div andre sett med kremer -Toalettmappe -Ansiktsmasker -Neglelakk/neglegreier -Charms, armbånd, hårpynt -Gavekort Zalando/Zara/Bag Anonymkode: 9103d...7f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #17 Del Skrevet 14. desember 2023 Min fjortenåring (bor i Bergen) har ønsket seg bl.a sminke fra Fenty, frysetørret snop og pysjbukser. Anonymkode: 224f0...e55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #18 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg får ikke spurt om ønskeliste, jeg skal overraske med gave. Dette er et fosterbarn som nylig har flyttet inn i nytt hjem. Derfor ber jeg om tips til hva andre 14-årige jenter ønsker seg, så ser jeg an hva som kan passe. Derfor tar jeg i mot alt av tips og forslag. At det er individuelt hva noen liker sier seg selv. Anonymkode: eacc6...5a1 Jeg vil si: Observer litt hvilken stil hun har, og hva hun er opptatt av. Du finner ut mye av å bare se på et bilde av henne. - Klesstil (Retro, Goth, barbie, sporty, gamer, annet) - Sminke (Bruker hun synlig sminke) Om du vet noe om interesser/fritidsaktiviteter, så er ofte noe relatert til fritidsinteresser veldig populært.) Liker hun sminke, så kjøp sminke eller hudpleieprodukter. Har hun en spesifik stil, så kan klær i riktig stil bli veldig godt tatt imot. Er hun fotballjente, kan jo billett til fotballkamp være kjempebra gave. 14-år gamle jenter der jeg bor, ønsker seg mest dyr sminke, dyr hudpleie og merkeklær. De er veldig opptatt av å ikke være barnslige, men å fremstå som veldig voksne. Men det kan være pynteting til rommet også er populært. Anonymkode: 0f6c6...7b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #19 Del Skrevet 14. desember 2023 Einus skrev (1 time siden): Unicef kort hvor gaven går til noen som virkelig trenger det, jenten har vel alt fra før vil jeg tro? Hva er egentlig greia med å gi pengene man ville brukt på gave til noen, til en veldedig organisasjon man selv velger, og så gi dem et kort der det står akkurat det. Jeg tipper enhver 14-åring ville tolket gaven din til omtrent følgende: "Istedenfor å kjøpe gave til deg i år, så har jeg valgt å gi pengene til en organisasjon jeg liker selv. (Og driter i om du støtter eller ikke.) Og istedenfor å la dette passere i stillhet, har jeg valgt å "gni det inn" ved å gi deg et kort der jeg forteller hvem jeg ga pengene til." altså "Du fortjener ikke noen gave, jeg bryr meg ikke om hva du føler, og bruker heller pengene mine på det jeg har lyst til selv." Jeg vil si at dette er en gave der du later som om du er snill, som gir til veldedighet. Mens det du egentlig sier til mottaker er: "Jeg bruker heller pengene mine på noe jeg har lyst til, enn å kjøpe gave til deg." Kan du ikke heller avtale med folk at dere ikke kjøper gaver til hverandre? Så kan du gi alle pengene du vil til en veldedig organisasjon istedenfor. Anonymkode: 0f6c6...7b7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #20 Del Skrevet 14. desember 2023 Fra min ungdom sin ønskeliste: Rettetang eller krølltang. Bum bum fra Vita. Gavekort på New Yorker Converse Koseteppe Sminke (min elsker Makeup Mekka siden man får så mye for pengene der) Veske Neglelakk i alle mulige farger UV-lys til neglelakken Anonymkode: a1427...05b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå