Gå til innhold

Foreldre som ikke spør hvordan jeg har det etter at min Nanna døde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer Nanna døde i oktober og har nesten ikke hørt et pip fra mine foreldre de siste 6 ukene.

Vanligvis ringer min mor hver uke, men nå er det stille.

Jeg ringte henne i går dag ventet på at hun skulle spørre hvordan jeg har det, men hun snakket kun om julepresanger, min fars forkjølelse, om min nevø som går på NHH og om katten, som om ingenting uvanlig hadde skjedd.

Jeg og dama mi var sammen i 11 år så hun har vært den viktigste i mitt voksne liv.

Er ikke dette dårlig oppførsel?

Da mine foreldre mistet et barn i krybbedød for snart 40 år siden, sa de at de ikke fikk så mye omsorg og oppmerksomhet fra folk rundt seg som de ønsket og dette snakker de om fremdeles faktisk, men de er jo ikke noe bedre enn mennesker selv.

Anonymkode: b4121...15e

• Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vondt å høre ❤️ Stor klem til deg, det må være ordentlig tøft!

Jeg synes det høres utrolig rart og ufølsomt ut av foreldrene dine. Antagelig lar de ikke høre fra seg fordi de synes det er ukomfortabelt og ikke vet hva de skal si, men jeg synes ikke det er greit likevel. Hva tror du de ville respondert om du tok det direkte opp med dem?

Anonymkode: 60852...2ea

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Min samboer Nanna døde i oktober og har nesten ikke hørt et pip fra mine foreldre de siste 6 ukene.

Vanligvis ringer min mor hver uke, men nå er det stille.

Jeg ringte henne i går dag ventet på at hun skulle spørre hvordan jeg har det, men hun snakket kun om julepresanger, min fars forkjølelse, om min nevø som går på NHH og om katten, som om ingenting uvanlig hadde skjedd.

Jeg og dama mi var sammen i 11 år så hun har vært den viktigste i mitt voksne liv.

Er ikke dette dårlig oppførsel?

Da mine foreldre mistet et barn i krybbedød for snart 40 år siden, sa de at de ikke fikk så mye omsorg og oppmerksomhet fra folk rundt seg som de ønsket og dette snakker de om fremdeles faktisk, men de er jo ikke noe bedre enn mennesker selv.

Jeg synes du skal ta en telefon til din mor og spørre om årsaken til at hun ikke spør om hvordan du har det? 

Anonymkode: c3ec2...1c7

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så vondt å høre ❤️ Stor klem til deg, det må være ordentlig tøft!

Jeg synes det høres utrolig rart og ufølsomt ut av foreldrene dine. Antagelig lar de ikke høre fra seg fordi de synes det er ukomfortabelt og ikke vet hva de skal si, men jeg synes ikke det er greit likevel. Hva tror du de ville respondert om du tok det direkte opp med dem?

Anonymkode: 60852...2ea

Jeg tok det opp med min mor de første ukene etter dødsfallet for da var jeg i sjokk og hadde ekstremt mye å stå i, og da ble jeg irritert over at hun ikke spurte hvordan jeg har det.

Da sa hun at hun spør, men det gjør hun ikke.

Hun ringte meg faktisk 3 uker etter dødsfallet og sa; "det går vel ikke så verst vel?", og da ble jeg litt irritert på henne og sa at jeg har det helt forferdelig.

Ts

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg synes du skal ta en telefon til din mor og spørre om årsaken til at hun ikke spør om hvordan du har det? 

Da er jeg ganske sikker på at hun hadde sagt at hun spør meg hvordan det går, noe hun ofte sier når Jeg etterlyser interesse eller omsorg fra mine foreldre.

Så blir det ofte en diskusjon mellom oss to der jeg mener at hun aldri spør hvordan ting går, uansett om hun vet at jeg har det bra eller dårlig og hun ofte sier at hun spør, noe hun ikke gjør

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da er jeg ganske sikker på at hun hadde sagt at hun spør meg hvordan det går, noe hun ofte sier når Jeg etterlyser interesse eller omsorg fra mine foreldre.

Så blir det ofte en diskusjon mellom oss to der jeg mener at hun aldri spør hvordan ting går, uansett om hun vet at jeg har det bra eller dårlig og hun ofte sier at hun spør, noe hun ikke gjør

Ts

Det er tydeligvis ikke bare når du mistet samboeren din at dine foreldre ikke bryr seg? 

Har de vært sånn hele livet ditt? Likte de samboeren din? 

Skrevet

Trist å høre om samboeren din ! Hvordan går det med deg?

Anonymkode: d0c01...fb1

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er tydeligvis ikke bare når du mistet samboeren din at dine foreldre ikke bryr seg? 

Har de vært sånn hele livet ditt? Likte de samboeren din? 

Ja de likte henne og kom til begravelsen også.

Ts

• Hjerte 2
Skrevet

Trist å høre om samboeren din ! Hvordan går det med deg?

Dårlig.

Ts

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dårlig.

Ts

Har du noen rundt deg som du kan være litt sammen med?

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Har du noen rundt deg som du kan være litt sammen med?

Hennes søster er jeg litt sammen med

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts

Kan du, i staden for å gå inn i diskusjon svare "Å? Gjer du det? Kva tid var det?"`

Anonymkode: 81546...adc

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kan du, i staden for å gå inn i diskusjon svare "Å? Gjer du det? Kva tid var det?"`

Anonymkode: 81546...adc

Jeg spurte henne i kveld og hun sa til meg at hun spør hele tiden. Jeg spurte da når hun spurte sist og da sa min mor at hun gjorde det i går da vi snakket på tlf sammen.

Enten så lyver hun eller så har hun null selvinnsikt

Ts

Skrevet

Det er mange som ikke vet hvordan dem skal oppføre seg ved et dødsfall. Dem vet ikke hva dem skal si, redd for å si noe feil. Derfor skygger mange unna, for det er for vanskelig for dem. Det er best å late som ingenting, for hva om noen gråter og er helt sønderknust til dem? 

Temaet døden er for tøft å takle, selv om det er det mest naturlige i hele verden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg spurte henne i kveld og hun sa til meg at hun spør hele tiden. Jeg spurte da når hun spurte sist og da sa min mor at hun gjorde det i går da vi snakket på tlf sammen.

Enten så lyver hun eller så har hun null selvinnsikt

Ts

Hun mente selv at hun bryr seg bare ved å ringe og prate om absolutt alt annet enn din samboers død.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Din mor har mistet et barn i krybbedød, kanskje hun synst det er for vondt å gjenoppleve sorg gjennom deg?

Skrevet
Fionas skrev (1 time siden):

Din mor har mistet et barn i krybbedød, kanskje hun synst det er for vondt å gjenoppleve sorg gjennom deg?

Det er 40 år siden og de klager fremdeles på at folk ikke tok kontakt og viste nok omsorg, men de er jo akkurat sånn mot meg som de klager over at andre var!

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er 40 år siden og de klager fremdeles på at folk ikke tok kontakt og viste nok omsorg, men de er jo akkurat sånn mot meg som de klager over at andre var!

Ts

Når hun sier at hun spurte, soør tilbake hvorfor dere ikke snakket om Nanna i går i det hele tatt? Skjønner ikke hvordan samtalen utarter seg. Ikke la hun slippe unna med at hun liksom spør.

Irriterende å høre om. Er så mange folk som bare ikke kan støtte andre.

Anonymkode: 2135f...d7c

• Nyttig 2
Skrevet

Det er så vanskelig dette med sorg! Ikke alle evner å gi omsorg på en god måte til den som sørger. Men jeg forstår godt at du føler deg sviktet av foreldrene dine. Vi er jo veldig sårbare der, vi trenger at mor støtter oss, uforbeholdent. Det er bare det at ingenting kan ta vekk den smerten du føler nå. Du må bare prøve å holde ut, til tida gjør at det blir litt mer levelig.. Klem ❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har en mor som er akkurat likedan og jeg er så drittlei. Hun kan aldri snakke om annet enn overfladiske ting. Spør aldri hvordan det går. Om jeg har vært til legen, spør aldri hvordan det gikk osv. Bare overfladisk hver gang jeg møter henne. 

Ringer sjelden lengre . Kunne ønske jeg hadde en familie med omsorg. 

Anonymkode: 5c813...fc7

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...