AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #1 Skrevet 14. desember 2023 I år er jo julaften på en søndag, så det er ikke aktuelt i år for så mange. Dere som jobber på kontor (altså ikke i helseyrker og andre steder som man jobber søndager osv.), pleier dere å jobbe halv dag julaften og i romjulen? Eller stenges kontoret, man avspaserer eller annet? Hva er egentlig vanlig i kontorjobber som ikke er "nødvendig" at er åpen på julaften/romjul? Skriv gjerne hvilken type kontor du jobber på hvis du svarer. Anonymkode: 075f0...1e8
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #2 Skrevet 14. desember 2023 De fleste hos oss tar noe fri, og jobber litt. De som sitter på support fordeler dagene mellom seg, slik at det alltid er noen tilgjengelig for kundene. Alle kan ha hjemmekontor, eller sitte på kontoret, fritt valg. Dette er et IT-firma. Anonymkode: 10527...206
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #3 Skrevet 14. desember 2023 Jeg har kontorjobb i oljebransjen. I vår bedrift får vi fri julaften eller nyttårsaften, vi kan velge. De dagene er halve dager. Romjulen er vanlig arbeidsdag. Jeg har noen feriedager til gode så jeg tar ferie i romjulen. Anonymkode: 7dd37...2f9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #4 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): I år er jo julaften på en søndag, så det er ikke aktuelt i år for så mange. Dere som jobber på kontor (altså ikke i helseyrker og andre steder som man jobber søndager osv.), pleier dere å jobbe halv dag julaften og i romjulen? Eller stenges kontoret, man avspaserer eller annet? Hva er egentlig vanlig i kontorjobber som ikke er "nødvendig" at er åpen på julaften/romjul? Skriv gjerne hvilken type kontor du jobber på hvis du svarer. Anonymkode: 075f0...1e8 Hos oss har vi fri julaften og nyttårsaften. Har ikke halv dag dagen før skjærtorsdag. Anonymkode: 25516...a4f
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #5 Skrevet 14. desember 2023 Jeg jobber som utvikler, og har jobbet i alt fra rene it-firmaer, til bank og mediefirmaer. I samtlige jobber har folk hatt fleksitid, og det har vel kun vært de helt ferske unge og barnløse som har jobbet på julaften. De med unger, og de med litt mer fartstid, flekser. Jeg har til dags dato, etter snart 20 år i jobb, ikke jobbet et sekund mellom lille-julaften og andre januar. Anonymkode: 9133b...f20
Phoenix Heart Skrevet 14. desember 2023 #6 Skrevet 14. desember 2023 (endret) Jobbet julaften i fjor, så i år har jeg fri, men skal jobbe nyttårsaften. Ups, så ikke at du skrev ikke helseyrker. Endret 14. desember 2023 av Athena Freyja 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #7 Skrevet 14. desember 2023 Her tar alle fri, enten avspasering eller ferie. Jobber på kontor i næringsmiddelbedrift. Anonymkode: 2acef...eab
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #8 Skrevet 14. desember 2023 Kontorjobb i oljebransjen. Her er det stort sett lite som skjer i jula, så vi som sitter på kontor på land tar gjerne "flexifri". Altså feriedager tas, men tilgjengelig på telefon hvis noe må gjøres. Anonymkode: a411c...7ef
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #9 Skrevet 14. desember 2023 Jobber som saksbehandler (statlig virksomhet, så offentlig). Vi har avtale om fri hver julaften og nyttårsaften om dette faller på virkedager. I romjulen har vi fått innvilget at vi jobber 4 timer. Svært lite aktivitet her på kontoret i romjulen. Anonymkode: 0064f...a7c
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #10 Skrevet 14. desember 2023 Man avspaserer eller har spart noen feriedager, som regel. Mange kontorer holder helt stengt i romjulen. Faktisk i noen områder i helsevesenet også, tro det eller ei. Da jeg jobbet på sykehus var hele avdelingen stengt mellom jul og nyttår. Men man måtte da ha spart opp feriedager for ikke å bli trukket i lønn. Anonymkode: 853fd...176
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #11 Skrevet 14. desember 2023 Har kontorjobb, hos oss tar de aller fleste fri julaften og nyttårsaften. Vi blir trekt for en feriedag for disse dagene. Anonymkode: b7e86...754
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #12 Skrevet 14. desember 2023 Fri julaften og nyttårsaften. Romjuldagene er det bare 4t hver dag. Staten Anonymkode: d6cd6...7ae
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #13 Skrevet 14. desember 2023 Min samboer jobber med rådgivning og salg. Han har fri hver julaften, men bruker verken avspasering eller feriedager i romjulen og nyttår ettersom det hadde vært å kaste de bort. De har utrolig lite arbeid de dagene, fordi andre folk de er avhengig å kommunisere med for å få jobben gjort har ferie i julen. Så han logger seg på hjemmefra et par timer og gjør forefallende eller planlegger nytt år. I hans arbeid står han fritt til å disponere sin tid i løpet av hele året uansett, så lenge han når salgsmål og tidsfrister. Anonymkode: 385f0...2f6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #14 Skrevet 14. desember 2023 Jobber i administrasjonen I kommune. Får fri julaften og nyttårsaften. En person må være fysisk på jobb i romjula ellers. Er det flere på jobb kan de ha hjemmekontor. De fleste bruker ferien sin eller avspasering i romjula om de ikke jobber. Anonymkode: 738b1...bc4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #15 Skrevet 15. desember 2023 Takk for alle svar. Anonymkode: 075f0...1e8
Gjest Jakterpåidioter Skrevet 15. desember 2023 #16 Skrevet 15. desember 2023 Jobber i staten. Hos oss får vi vanligvis fri en aften og en dag i romjula, men siden aftenene faller på søndag får vi to dager fri. Vanlig arbeidstid i romjula er 5 t 45 min. Jeg tar alltid ut fleksitid i romjula siden jeg reiser vekk.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #17 Skrevet 15. desember 2023 Vi stenger ikke, men de to øverste lederne bruker sette seg selv på vakt de to dagene. Alle andre får fri, men fire må være i beredskap i tilfelle det skulle skje mer enn to kan håndtere. Stor, kommunal barneverntjeneste. Anonymkode: 2655e...253
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå