AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #1 Skrevet 14. desember 2023 Jeg klarer ikke fortelle det til venner og familie, jeg tror ingen vil forstå noen ting. tror de bare bruker det som en mulighet å hevde seg selv og sine forhold, at jeg er dum og har valgt feil. Anonymkode: 90635...647
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #2 Skrevet 14. desember 2023 Det er veldig vanlig å oppleve skam i forbindelse med å bli utsatt for vold. Om du synes det er vanskelig å fortelle venner/familie, kanskje du kan kontakte krisesenteret i kommunen din? Det er jo dette de jobber med, og de er kjempeflinke! Noen synes også fastlegen er grei å prate med, de skal også ha kompetanse på vold i nære relasjoner. Lykke til❤️ Anonymkode: e89bf...c2c
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #3 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er veldig vanlig å oppleve skam i forbindelse med å bli utsatt for vold. Om du synes det er vanskelig å fortelle venner/familie, kanskje du kan kontakte krisesenteret i kommunen din? Det er jo dette de jobber med, og de er kjempeflinke! Noen synes også fastlegen er grei å prate med, de skal også ha kompetanse på vold i nære relasjoner. Lykke til❤️ Anonymkode: e89bf...c2c Må jeg si hvem jeg er på krisesenter? Anonymkode: 90635...647
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #4 Skrevet 14. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Må jeg si hvem jeg er på krisesenter? Anonymkode: 90635...647 Nei, det trenger du ikke. Du kan være anonym i hvert fall i første omgang. Kan jeg spørre hva det er du er redd for? Har du barn, og er redd for barneverntjenesten? Anonymkode: e89bf...c2c
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #5 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg klarer ikke fortelle det til venner og familie, jeg tror ingen vil forstå noen ting. tror de bare bruker det som en mulighet å hevde seg selv og sine forhold, at jeg er dum og har valgt feil. Anonymkode: 90635...647 Du sier jo selv hvorfor. Du skammer deg (de får deg til å skamme deg!) fordi de bruker din opplevelse til å tråkke på deg og hevde seg selv. De er ikke spesielt smarte. Det er den egentlige grunnen til at de gjør slikt. De klarer ikke å sette seg selv inn i din verden, gå i dine sko. Man må ha en viss IQ for å klare det. Du har ikke gjort noe galt! Søk hjelp andre steder, ring krisesenter, røde kors eller andre hjelpeinstanser. Anonymkode: 775f8...1a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå