Gå til innhold

Vanlig å måtte spørre etter komplimenter i forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært i et forhold i fire år. I starten var det overveldende bra, han gav meg masse komplimenter helt ut av det blå. Følte meg for første gang i livet attraktiv, glad, trygg, lykkelig.

Etter 1-2 år dabbet det litt av, forståelig nok. Men jeg sa ifra at det gjorde meg utrygg og trist. Likevel ingen merkbar endring. Iblant spør jeg om han synes jeg er søt nok, bra nok. Da sier han joda, det er du. Han har aldri sagt noe negativt om utseendet mitt, men han sier heller ikke noe positivt på eget initiativ lenger.

Noen ganger når jeg spør om han synes jeg er sexy, blir han irritert og sier f.eks.; har jeg sagt noe annet?

Blir så frustrert og lei meg når komplimenter og bekreftelser må spørres etter, trekkes ut.

Dødt forhold?

Anonymkode: af07b...981

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det litt sånn. Min kjæreste sitt kjærlighetsspråk er ikke verbalt. Han kommer rett og slett ikke på det.

Han kan si "har jeg gitt uttrykk for noe annet?". "Tror du jeg hadde vært sammen med noen jeg ikke synes er fin?". "Vi har jo sex, selvfølgelig synes jeg du er deilig". "Hva mener du? Jeg er jo sammen med deg, selvfølgelig liker jeg deg". Osv.

Vi har vært sammen i underkant av et år. Og jeg har gått (og går fortsatt) runder med meg selv om dette. Det er første forholdet jeg er i der kompliment og verbal bekreftelse ikke sitter løst. Jeg har sagt til han at heldigvis får jeg fortsatt bekreftelse fra andre slik at selvfølelsen ikke går helt i kjelleren. 

Han er god på det fysiske. Klemmer, kyss, blikk, kjærtegn, uselvisk elsker, husker alt, fikser ting jeg har glemt av, sier ukentlig at han er glad i meg.

Men om vi er 100% kompatible på kjærlighetsspråk: nei, det er vi ikke.

Anonymkode: 3e280...4d1

Skrevet

Dødt forhold ja. Om man må be om komplimenter eller oppdra partneren sin til å være hyggelig og generøs så er det faktisk ikke liv laga. Du fortjener bedre !

Anonymkode: 46363...d1d

Skrevet

Vanlig hos oss også, et godt voksent par som har vært sammen i 20 år. Det går helt fint, vi vet at vi elsker hverandre og jeg vet han liker meg. For min del mister komplimentet sin verdi hvis man må be om det, og det må være veldig lite fristende å gi «spontane» komplimenter hvis man blir bedt om det. Så jeg elsker mannen min som han er, jeg er mer verbal og gir ham komplimenter hver dag. Finn tryggheten i deg selv og forholdet, for hvis dere ellers har det fint sammen betyr kanskje inke dette så mye. Det er ihvertfall veldig mye som er viktigere, enn å få komplimenter, for min del.

Anonymkode: 2e44d...0d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...