AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #1 Skrevet 14. desember 2023 Men har jo fortsatt et liv og ting som må gjøres. Jeg skulle absolutt ha handlet noen julegaver men føler jeg ikke «har lov» å gjøre sånt når jeg er syk. Om noen ser meg og tenker «åja,hun er ikke for syk for shopping nei». Hva gjør folk egentlig når de er syke og hjemme fra jobb? Bare er hjemme? Anonymkode: 834c9...5ef
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #2 Skrevet 14. desember 2023 Hva med å shoppe på nett? Eller få noen til å hjelpe deg? Shopping er slitsomt i julen, hadde aldri orka det covidsjuk. Anonymkode: 0a3d9...8c9 7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #3 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med å shoppe på nett? Eller få noen til å hjelpe deg? Shopping er slitsomt i julen, hadde aldri orka det covidsjuk. Anonymkode: 0a3d9...8c9 Har handlet det jeg kan på nett, de jeg trenger nå må jeg ha innen helgen. Derfor tenkte jeg å utnytte tiden nå tidlig på morgenen når det gjerne er mindre mennesker. Er ikke så dårlig at jeg ikke kan handle litt men det jaget på jobb blir for mye nå… men føler som sagt det er «ulovlig» når man ikke er på jobb… Anonymkode: 834c9...5ef
Gjest storetora Skrevet 14. desember 2023 #4 Skrevet 14. desember 2023 Ja, er bare hjemme. Er en sykmeldt fra jobb pga forkjølelse/ influensa er en bare hjemme. Er en sykmeldt pga andre ting stiller det seg anderledes.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #5 Skrevet 14. desember 2023 Er du frisk nok etter corona til å shoppe, er du frisk nok til å jobbe. Hadde reagert på det ja. Butikkene er åpent sent , så handle etter jobb Anonymkode: 365e0...6b7 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #6 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du frisk nok etter corona til å shoppe, er du frisk nok til å jobbe. Hadde reagert på det ja. Butikkene er åpent sent , så handle etter jobb Anonymkode: 365e0...6b7 For en god ide, når hun sier at hun ikke er i form til å takle kjøret som er på jobb ennå! Og da skal hun heller først dra på jobb, for så å stresse med handelen etterpå! Supert forslag! 🙄 Ts, må du handle, så må du. Det er forskjell på å orke en liten stund på butikk og en hel dag på jobb. Prioriter helsa di, du kjenner hva du er i stand til og ikke. Anonymkode: 1f58c...1ca 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #7 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Men har jo fortsatt et liv og ting som må gjøres. Jeg skulle absolutt ha handlet noen julegaver men føler jeg ikke «har lov» å gjøre sånt når jeg er syk. Om noen ser meg og tenker «åja,hun er ikke for syk for shopping nei». Hva gjør folk egentlig når de er syke og hjemme fra jobb? Bare er hjemme? Anonymkode: 834c9...5ef Er jeg syk, så er jeg hjemme ja. Har folk til å handle for meg, om jeg er syk. Så har jeg alltid mat i skapet, tørrvarer og fryseren full, så behøver ikke på butikken, med mindre det er noe jeg må ha i tillegg... Har du ikke noen som kan innom butikken for deg? Dumt om du smitter andre... Har du mulighet til å få levert mat på døren? Julegavehandel kan du gjøre på nett..evt få noen du kjenner til å handle for deg... Anonymkode: 0b434...244 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #8 Skrevet 14. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Men har jo fortsatt et liv og ting som må gjøres. Jeg skulle absolutt ha handlet noen julegaver men føler jeg ikke «har lov» å gjøre sånt når jeg er syk. Om noen ser meg og tenker «åja,hun er ikke for syk for shopping nei». Hva gjør folk egentlig når de er syke og hjemme fra jobb? Bare er hjemme? Anonymkode: 834c9...5ef Bor du helt alene? Jeg tenker som så - er du syk, så er du syk. Da holder du deg hjemme. Spesielt når man er syk av noe slikt. Om du var syk pga psykiske helseplager over en tid, er det noe annet. Anonymkode: 3bf05...a95 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #9 Skrevet 14. desember 2023 Det er jo forskjell på å være på jobb i 8 timer, og å stikke på butikken kjapt. Jeg er hjemme med covid, men var en kjapp tur på posten for å hente en pakke. Gikk rett å la meg igjen. Hadde ikke klart en 8-timers dag på jobb. Anonymkode: 07c1f...513 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #10 Skrevet 14. desember 2023 Jeg er syk med covid, har vært hjemme i tre dager. Var på apoteket, men hadde ikke orket shoppingtur. Må kjøpe resten av julegavene til uka. Anonymkode: 516d9...313 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #11 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Bor du helt alene? Jeg tenker som så - er du syk, så er du syk. Da holder du deg hjemme. Spesielt når man er syk av noe slikt. Om du var syk pga psykiske helseplager over en tid, er det noe annet. Anonymkode: 3bf05...a95 Bor alene ja.. Anonymkode: 834c9...5ef
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #12 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er syk med covid, har vært hjemme i tre dager. Var på apoteket, men hadde ikke orket shoppingtur. Må kjøpe resten av julegavene til uka. Anonymkode: 516d9...313 Nei var ikke snakk om en shoppingtur heller men innom en lekebutikk for å handle 2 gaver til barn Anonymkode: 834c9...5ef
Lana01 Skrevet 14. desember 2023 #13 Skrevet 14. desember 2023 Tenker fint du kan gjøre et par ærend. Stor forskjell på det og en hel arbeidsdag. Da får du også en idee om hvordan kroppen takler det, være i litt aktivitet. Ta det gradvis er smart., God bedring . 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #14 Skrevet 14. desember 2023 Jeg har vært sykemeldt i noen uker pga hoste og tungpust som ikke gir seg. Startet med feber og lungebetennelse, og da var jeg selvfølgelig ikke noe sted. Men etter det så har jeg måttet gjøre noen ærend. I sneglefart, noe annet går ikke når man blir anpusten av å ta på seg sokken.... Men å bare være inne i såpass lang tid funker ikke, selv om jeg ikke bor alene. Anonymkode: 82680...de2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #15 Skrevet 14. desember 2023 Hvis allmenntilstanden din ikke er god så skal skal du holde deg hjemme, ja. Det er med tanke på å smitte andre. Eventuelt kan du ta på et munnbind hvis du må ut. Anonymkode: 7a4f3...9d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå