Gå til innhold

Nyttårsaften - hva skal dere andre med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er 2 voksne og 2 barn på 10 og 12 år. Pleier å feire nyttårsaften alene og syns det blir litt stuslig hjemme alene.. Har spurt et par andre familier, men de har tradisjoner med familiefeiring.

I fjor feiret vi i Gøteborg. Hva skal dere andre med barn på nyttårsaften..? 

Anonymkode: 5ae88...e61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stusselig å være alene? Det er jo ikke alene når dere er så pass mange? Da mine barn var små, så feiret vi alltid hjemme med dem. Kalkun og koste oss veldig. Hva annet trenger man egentlig? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi drar på hytta tenker jeg. Det er en tradisjon for oss. 

Anonymkode: 1ca35...441

Skrevet

Vi skal med familie. 

Anonymkode: c2907...271

Skrevet

Er jo kjempedeilig å feire alt med bare familien sammen. Her tror jeg du bør jobbe med ensomheten din.

Anonymkode: 027a2...ac5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er jo kjempedeilig å feire alt med bare familien sammen. Her tror jeg du bør jobbe med ensomheten din.

Enig. Vi feiret alltid med barna våres. Koste oss veldig. 

Skrevet

Vi koser oss hjemme, uavhengig om inviterte kommer for å feire sammen med oss eller ikke.

Dagen går som regel med til en tur ut på formiddagen, fellesfyrverkeri på kvelden, før vi spiser god middag og dessert. Vi ser filmer sammen, spiller litt brettspill og finner ro. Ingen av oss har noe behov for store fester eller forsamlinger på nyttårsaften, vi trives best i eget selskap. Ungene er våkne til midnatt, vi går ut med litt stjerneskudd og ser på fyrverkeri. Evig nok for oss. Dersom venner eller familie feirer med oss gjør vi ikke ting så veldig annerledes, forskjellen er at barna er mer engasjerte i lek med hverandre, ellers er feiringen den samme.

• Liker 1
Skrevet
Sitronterte skrev (42 minutter siden):

Stusselig å være alene? Det er jo ikke alene når dere er så pass mange? Da mine barn var små, så feiret vi alltid hjemme med dem. Kalkun og koste oss veldig. Hva annet trenger man egentlig? 

Du Skjlnner Godt hva hun mener , eller er du kun ute etter å kverulere?

Anonymkode: dc828...360

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du synes det, andre derimot synes ikke det og ønsker p feire med noen, ts ønsker det siste om man klarer å lese innlegget og ikke bare er ute etter å kveruler

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du Skjlnner Godt hva hun mener , eller er du kun ute etter å kverulere?

Ja så klart.....Jeg er bare ute etter å kverulere. Men folk må jo kose seg med ungene sine hjemme. Vi har ikke gjort noe annet hele livet vårt/barnas. 

• Liker 1
Skrevet

Vi er enten hjemme bare oss (vi har tre barn under 13) eller hos mine foreldre. I år kommer svigers til oss og det blir stas. Vi pleier å leke litt ute på dagen. Nyttårskvelden spiller vi brettspill etter kalkunmiddag, ser en fin film og ser så på rakettene. Elsker nyttårsaften.

Anonymkode: e5e3c...1c2

Skrevet

Har dere ikke naboer med barn på samme alder? 

Anonymkode: ec9af...0bd

Skrevet

Være hjemme 😊

Anonymkode: 91a37...08a

Skrevet

Feirer hjemme. Det er familiedag. 

Anonymkode: 5f5ed...d99

Skrevet

Vi er hjemme i år og i fjor, som er litt i roligste laget med kun 1 barn. Noen år har vi feiret med min familie som bor 6 timer unna, der er vi mange og noen er nær i alder til barnet vårt. Det er flott når det er nok fridager til å bli noen dager, men i år jobber jeg hele nyttårshelgen. 

Anonymkode: 7f110...c59

Skrevet

Vi feirer oss fem og Mamma (som bor her i julen). Jeg synes aldri det er stusselig å være oss fem. Vi spiser god mat, ser på Kongelig Varieté og spiller masse brettspill. Skikkelig koselig familiedag. :) 

Skrevet

Jeg og samboeren er alene, spiser kalkun og koser oss 🤩

Anonymkode: 8657a...d7f

Skrevet

Høytid og tradisjoner er hyggelig å skape  i sin egen familie, noen år har vi gjestet andre år er vi aleine

Her bruker vi å spise en god middag, kalkun ellet vilt, sånn ved 17 tiden, dessert hører til.

Ellers er det kaffe og kaker, litt godt.

Vi spiller spill, hender vi har leker ex pakkeleken, kongens tale høres, 

Ved midnatt går vi litt oppover veien fot å se på rakettene,  

i år jobber jeg lang vakt men er hjemme til kl 21, så det er svigermor som står for middagen slik at de får litt høytid

jeg er jo av den som synes det er koselig med høytid, bedre middager, sosialt rundt bordet, koser meg med forbredelser, middags laging, dekke bord osv dette er for meg svært meningsfylt og det bidrar til å skape gode minner hos barna, for de gleder seg veldig til slike dager

Skrevet

Skjønner ikke hva som er så stusselig med å feire kun med kjernefamilien? Dere er jo ikke alene, dere har hverandre!

Familiefeiring er jo det som er normalen.

Anonymkode: 45b73...4e5

• Liker 1
Skrevet
Sitronterte skrev (2 timer siden):

Ja så klart.....Jeg er bare ute etter å kverulere. Men folk må jo kose seg med ungene sine hjemme. Vi har ikke gjort noe annet hele livet vårt/barnas. 

Da synes dere det er greir, det betyr ikke at ikle andre kan føle seg ensomme og ønske noe mer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...