AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #1 Del Skrevet 14. desember 2023 Hvilke matvarer har lite kalorier? Som tar minst mulig tid å lage, fort å spise og som fort sluker sultfølelsen. Jeg har prøvd mange misslykkede knekkebrød kurer. Anonymkode: 6d91a...c7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #2 Del Skrevet 14. desember 2023 Metthetsmessig har kjøtt og egg lite kalorier per metthet. Bare prøv å spise en pakke med kjøttdeig liksom. Man blir behagelig mett og mettheten varer lenge. Anonymkode: 70c68...39f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #3 Del Skrevet 14. desember 2023 Grønnsaker. Du kan spise svære hauger av mange grønnsaker, uten at det gir nevneverdige kalorier. F.eks 100 gram rosenkål er bare 42 kalorier. Du kan spise en hel pakke på en halv kilo, uten å få i deg mer enn 210 kalorier. Pga mye fiber holder de deg også mett lenge. Dampkoker de i langpanne i ovnen, med godt med krydder på. Kombiner med litt rent protein som kyllingfilet, ca 200 kalorier for en, eller egg. Gulrot, selv om den er søt, kalorifattig. 41 kalorier per 100 gram. Kålrot, 37,5 kalorier per 100 gram. Selv poteter, som mange ser på som en ‘versting’ - to middels store poteter, ca 60 kalorier. Anonymkode: 78a8c...31a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 14. desember 2023 #4 Del Skrevet 14. desember 2023 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #5 Del Skrevet 14. desember 2023 Slutt med dietter. Last ned lifesum og tell kalorier. Mindre inn, enn ut (forbrenning). Dietter tar deg ingen vei. Du kan spise ganske mye mat, og fortsatt gå ned i vekt. Det er ikke vits å sulte seg ihjel på knekkebrøddiett. Bare tull. Anonymkode: cd6f6...a53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #6 Del Skrevet 14. desember 2023 Lite kalorier betyr ofte usunt og at det ikke holder deg mett. Spis heller mat som holder det mett lenge, og sunne råvarer som menneskelig biologi klarer å bryte ned tilstrekkelig. Tips: rødt kjøtt Anonymkode: 9d194...5e1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #7 Del Skrevet 14. desember 2023 Grønnsaker. Hvis du koker f.eks. en broccoli, en blomkål og en pakke grønne bønner så er det masse mat og veldig lite kalorier. Hvis du blir fort sulten igjen kan du steke en kyllingfilet ved side av, men da er det mer kalorier. Men ja, hvis du ønsker en kortvarig slankekur for å gå ned litt, så kok, damp eller bak (ikke stek,olje/smør mye kalorier) alt du kommer på av grønnsaker i store kvanta. Kål, kinakål er godt lettkokt, poteter, gulrøtter, broccoli, blomkål, grønne bønner, erter osv. Ha på litt salt. Må du ha det litt billig gå for frossenblandinger. Anonymkode: a4bb0...615 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #8 Del Skrevet 14. desember 2023 Nå skriver ikke TS hvorfor knekkebrødkur ikke har fungert. Hvis det er fordi det ikke stagger sulten ordentlig, så vil jeg tro grønnsaker ikke er så mye bedre. Metthet handler ikke bare om å fylle opp magen mest mulig, det er også et resultat av at kroppen har fått det den trenger av både protein, fett og mikronæringsstoffer, og det er det som kjent ganske lite av i både knekkebrød og grønnsaker. Jeg har inntrykk av at lavkarbo i en eller annen variant oftest er det som fungerer over tid. Da kan man som regel spise seg ordentlig mett til alle måltider. Min egen erfaring er at jo mindre karbo, dess bedre. Anonymkode: 28b66...1d9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #9 Del Skrevet 14. desember 2023 nå teller jeg ikke kalorier, men har nå gått ned en del i vekt (hvis det er det som er målet ditt?) Spiser mye egg (eggerøre, kokt egg) 1-2 stk hver morgen/lunsj. Har da enten spelt lomper ved siden av eller oppå rugsprø. Lager havregrøt på ekstra lett melk og har oppi 1-2 egg + en liten spiseskje med chiafrø. (lager mindre enn det som står oppgitt som en porsjon havregrøt da frøene og eggene gjør at det metter bedre og lengre)* Chiagrøt metter godt. Salat med egg, kylling, fetaost, valnøtter og det du ellers måtte like i en salat. Til middag spiser jeg helt "vanlig" som resten av familien- men kanskje litt mindre enn før. Anonymkode: 54bea...887 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #10 Del Skrevet 14. desember 2023 Hvorfor knekkebrød-kur ikke funker er vesentlig informasjon. Havregrøt er raskt å lage, har lite kalorier og metter veldig bra. Men jeg går konstant å har lyst på noe mer, fordi det er lite smak. Det gjør at jeg lett faller for fristelsen med småspising, eller jeg overspiser når jeg får noe som smaker mye. Jeg må ha ett sammensatt kosthold, hvor jeg bruker en del lett mat med lite kalorier, men også mat med kanskje litt mer kalorier og med mye smak. Jeg bruker mye suppe og omeletter. Omelett er lett og raskt å lage, og kan varieres i det uendelige. En god suppe med masse smaksrike grønnsaker, og nok protein, til middag, gjør at jeg ikke får cravings på kvelden. Anonymkode: c99ec...f3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #11 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): nå teller jeg ikke kalorier, men har nå gått ned en del i vekt (hvis det er det som er målet ditt?) Spiser mye egg (eggerøre, kokt egg) 1-2 stk hver morgen/lunsj. Har da enten spelt lomper ved siden av eller oppå rugsprø. Lager havregrøt på ekstra lett melk og har oppi 1-2 egg + en liten spiseskje med chiafrø. (lager mindre enn det som står oppgitt som en porsjon havregrøt da frøene og eggene gjør at det metter bedre og lengre)* Chiagrøt metter godt. Salat med egg, kylling, fetaost, valnøtter og det du ellers måtte like i en salat. Til middag spiser jeg helt "vanlig" som resten av familien- men kanskje litt mindre enn før. Anonymkode: 54bea...887 må legge til at jeg også bruker en liten skje med syltetøy uten tilsatt sukker på toppen på havregrøten for smaken sin del, Anonymkode: 54bea...887 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå