Gå til innhold

Dørterskel buler opp på sidene innerdører

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk installert en Swedoor innedør her. Men dørterskelen buler opp på sidene... Er det normalt? 

I følge han som installerte den døra er det bare noe man må forvente...?

Hvis man trør på dørterskelen så ser man at den gir etter for seg, treffer gulvet og avgir en bankelyd. Heldigvis så henger døra langt over dørterskelen så den setter seg ikke fast i dørterskelen. Jeg skulle tro at man måtte fylle i noe fuge under dørterskelen?

Jeg prøvde å tegne det:

mesterverket.png.fc4c17fc2849bea90f57e6224e392234.png

Anonymkode: f5276...f42

Skrevet

Luftfuktigheten har fått treverket til å svelle, og det buer for å få plass?

Anonymkode: 1855b...e74

Skrevet

Har du mulighet til å ta et bilde av den mulige feilmonterte dørterskelen? Kanskje terskel er for lang for karmåpningen? Eller at den ikke er dyttet inn i sporet sitt..? 

Skrevet
newman01 skrev (12 timer siden):

Har du mulighet til å ta et bilde av den mulige feilmonterte dørterskelen? Kanskje terskel er for lang for karmåpningen? Eller at den ikke er dyttet inn i sporet sitt..? 

Kanskje svaret er at gulvet er skjevt? Jeg tror at gulvet er 2-3mm skjevt, kanskje mer, men det skulle være innafor norm når jeg fikk lagt det. Når jeg sjekker med vater så virker det som om dørterskelen er i vater, og at gulvet går nedover der dørterskel buler opp. 

Ellers så er jo dette bare en billig Swedoor dørlist, kanskje litt skjevt er forventet.
image.thumb.png.db34c52eb06ee23f9a4ed46c593e144a.png

Det er mye større tomrom mot karmen på den andre siden av dørterskel

Screenshot2023-12-14at22_41_14.thumb.png.9be98042517cee138155ca879e77bf07.png

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Luftfuktigheten har fått treverket til å svelle, og det buer for å få plass?

Anonymkode: 1855b...e74

Men krymper det ikke når luftfuktigheten er lav? Det er jo vinter nå, så jeg skulle tro at dette ble mye verre om sommeren... Det får vi se.

Anonymkode: f5276...f42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...