Julebrunost Skrevet 13. desember 2023 #1 Del Skrevet 13. desember 2023 Hun blir invitert til tv-debatt, i radio osv, og uttaler seg nå i dag om boikott av Israel under Eurovision. Hun sier til Charlo Halvorsen at Israel bør boikottes, og at situasjonen ikke startet 7. oktober (ergo Israel er bad guy). Men hun er artist, sykepleier og har barn med en palestiner. Så klart er hun anti-Israel og pro-Palestina. Noe annet hadde vært rart. Men når man er så følelsesmessig og personlig involvert blir det lite gode diskusjoner, for folkemord, apartheid osv slenges ut, med skingrende stemme, og mottakeren blir ofte svar skyldig når så mye frustrasjon ligger til grunn. Det er for meg hårreisende at MV kan få seg til å sammenligne Israel med Russland, men det gjør hun, og presser på for at NRK skal få til å stenge Israel ute fra Eurovision. Hvorfor har hun fått så mye publisitet? 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 13. desember 2023 #2 Del Skrevet 13. desember 2023 MV er en woke godhetstyrann som mediene burde spart oss for. Ikke den skarpeste kniven. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordy Skrevet 14. desember 2023 #3 Del Skrevet 14. desember 2023 Julebrunost skrev (6 timer siden): Hun blir invitert til tv-debatt, i radio osv, og uttaler seg nå i dag om boikott av Israel under Eurovision. Hun sier til Charlo Halvorsen at Israel bør boikottes, og at situasjonen ikke startet 7. oktober (ergo Israel er bad guy). Men hun er artist, sykepleier og har barn med en palestiner. Så klart er hun anti-Israel og pro-Palestina. Noe annet hadde vært rart. Men når man er så følelsesmessig og personlig involvert blir det lite gode diskusjoner, for folkemord, apartheid osv slenges ut, med skingrende stemme, og mottakeren blir ofte svar skyldig når så mye frustrasjon ligger til grunn. Det er for meg hårreisende at MV kan få seg til å sammenligne Israel med Russland, men det gjør hun, og presser på for at NRK skal få til å stenge Israel ute fra Eurovision. Hvorfor har hun fått så mye publisitet? Aldri hørt om henne, måtte google. Hun føyer seg bare pent inn i rekken av andre C- og D- kjendiser som alle følger trender, unnskylder henne litt da siden du skriver at hun er gift med en palestiner. Lett å bli helt indoktrinert pga. det. Om det er NRK hun opptrer i så har hun i alle fall funnet riktig talerør. NRK, Al Jazeera, Arab News = samme ulla. Tror ikke Israel vil gråte om de utestenges fra det programmet. De har jo egentlig ingenting der å gjøre og det samme med Tyrkia, vel og merke om EURO i Eurovision betyr Europa. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 14. desember 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 14. desember 2023 (endret) jordy skrev (2 timer siden): Aldri hørt om henne, måtte google. Hun føyer seg bare pent inn i rekken av andre C- og D- kjendiser som alle følger trender, unnskylder henne litt da siden du skriver at hun er gift med en palestiner. Lett å bli helt indoktrinert pga. det. Om det er NRK hun opptrer i så har hun i alle fall funnet riktig talerør. NRK, Al Jazeera, Arab News = samme ulla. Tror ikke Israel vil gråte om de utestenges fra det programmet. De har jo egentlig ingenting der å gjøre og det samme med Tyrkia, vel og merke om EURO i Eurovision betyr Europa. Ja, det er sant! Jeg bare stusser så på at hun blant annet var i debatt med Listhaug. Listhaug klarte seg bra, vil jeg si. Det blir jo fremstilt som om det er en kamp mellom empati og mangel på sådan. Men er vel ikke annet å vente. Angående Eurovision er det nok ikke krise for dem å ikke få delta. Jeg tenker mer på signaleffekten av å stenge ute et land som forsvarer seg mot terror. Og alle som snakker om at det ikke begynte 7.oktober; Nei, Gaza har terrorisert Israel lenge. Endret 14. desember 2023 av Julebrunost La til noe jeg glemte 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordy Skrevet 14. desember 2023 #5 Del Skrevet 14. desember 2023 Julebrunost skrev (2 timer siden): Ja, det er sant! Jeg bare stusser så på at hun blant annet var i debatt med Listhaug. Listhaug klarte seg bra, vil jeg si. Det blir jo fremstilt som om det er en kamp mellom empati og mangel på sådan. Men er vel ikke annet å vente. Angående Eurovision er det nok ikke krise for dem å ikke få delta. Jeg tenker mer på signaleffekten av å stenge ute et land som forsvarer seg mot terror. Og alle som snakker om at det ikke begynte 7.oktober; Nei, Gaza har terrorisert Israel lenge. Hvor var den debatten? Har lyst til å høre på den. Ja, sånn sett så kan det ha en liten signaleffekt. Trodde det freak-showet var ute på dato, men å stenge de ute vil helt klart være et nytt nivå av idioti etter et groteskt terrorangrep. Tenk om Norge skulle blitt straffet etter 22. juli, det er helt sykt å tenke på. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 14. desember 2023 Forfatter #6 Del Skrevet 14. desember 2023 (endret) jordy skrev (2 timer siden): Hvor var den debatten? Har lyst til å høre på den. Ja, sånn sett så kan det ha en liten signaleffekt. Trodde det freak-showet var ute på dato, men å stenge de ute vil helt klart være et nytt nivå av idioti etter et groteskt terrorangrep. Tenk om Norge skulle blitt straffet etter 22. juli, det er helt sykt å tenke på. https://www.nettavisen.no/nyheter/tordnet-mot-listhaug-i-debatten-du-ma-forholde-deg-til-virkeligheten/s/5-95-1445216 Det var i programmet «Debatten», og her fant jeg det skrevet det som jeg reagerte på. MV tar Hamas i forsvar, og det sier ikke lite om ståstedet hennes. Jeg finner det så fjernt at folk her i Vesten kan stå å forsvare Hamas uten forbehold, det er rett frem skremmende..! Listhaug svarer godt for den andre siden, og jeg har fått mer og mer sansen for henne. Hun fikk gjennomgå da hun uttalte «svenske tilstander» for noen år siden, og folk nektet for at det i det hele tatt var en ting, men jammen fikk hun ikke rett, når det er helt ute av kontroll nå i vårt naboland. Så forøvrig og at amerikansk-jødiske skuespiller Michael Rapaport har møtt familien til de to små barna som er gisler av Hamas, og de forteller at Røde Kors og Unicef ikke bistår gislene selv om de er i Gaza. Enten er de infiltrert av Hamas, eller så holdes de igjen av Hamas. Men uansett er det tragisk at ikke verdenssamfunnet legger mer press på Hamas om å få gitt medisinsk hjelp til barn, enn på Israel om de idiotiske «våpenhvilene» (som tydeligvis bare gjelder for Israel). Hvor var de i andre kriger, med enormt mange flere sivile tap? Det virker som at denne krigen bare legitimerer at et jødehat som har ligget litt i dvale får fritt spillerom. Endret 14. desember 2023 av Julebrunost Skrivefeil 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordy Skrevet 14. desember 2023 #7 Del Skrevet 14. desember 2023 Julebrunost skrev (4 timer siden): https://www.nettavisen.no/nyheter/tordnet-mot-listhaug-i-debatten-du-ma-forholde-deg-til-virkeligheten/s/5-95-1445216 Det var i programmet «Debatten», og her fant jeg det skrevet det som jeg reagerte på. MV tar Hamas i forsvar, og det sier ikke lite om ståstedet hennes. Jeg finner det så fjernt at folk her i Vesten kan stå å forsvare Hamas uten forbehold, det er rett frem skremmende..! Listhaug svarer godt for den andre siden, og jeg har fått mer og mer sansen for henne. Hun fikk gjennomgå da hun uttalte «svenske tilstander» for noen år siden, og folk nektet for at det i det hele tatt var en ting, men jammen fikk hun ikke rett, når det er helt ute av kontroll nå i vårt naboland. Så forøvrig og at amerikansk-jødiske skuespiller Michael Rapaport har møtt familien til de to små barna som er gisler av Hamas, og de forteller at Røde Kors og Unicef ikke bistår gislene selv om de er i Gaza. Enten er de infiltrert av Hamas, eller så holdes de igjen av Hamas. Men uansett er det tragisk at ikke verdenssamfunnet legger mer press på Hamas om å få gitt medisinsk hjelp til barn, enn på Israel om de idiotiske «våpenhvilene» (som tydeligvis bare gjelder for Israel). Hvor var de i andre kriger, med enormt mange flere sivile tap? Det virker som at denne krigen bare legitimerer at et jødehat som har ligget litt i dvale får fritt spillerom. Aha, da skjønner jeg hvem hun er. Trodde hun var leder i Palestina komiteen eller hva de kaller seg for. Ja og Carl I. Hagen hadde også mye rett i sine "spådommer", men Ola og Kari Nordmann lever i en drømmeverden med rosa ballonger.. helt til det smeller. Om de kaller seg Hamas, UNRWA, Palestinsk Røde Halvmåne osv. så er det samme gjengen. Gislene holdes ulike steder og etter som jeg skjønner så har de fått ulik medisinsk oppfølging, en ble bl.a. operert av en veterinær og var selvsagt nødt til å opereres på en normal måte etter at hun ble frigitt. Er mange historier, men de fleste har ikke fått tilsyn og det er også brudd på regler som terrorister ikke bryr seg om. Helt enig, denne krigen er ikke spesiell - er kun jødehatet som kommer frem i dagslys og det er stygt å se på. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bysummerfall Skrevet 14. desember 2023 #8 Del Skrevet 14. desember 2023 9 hours ago, Julebrunost said: Ja, det er sant! Jeg bare stusser så på at hun blant annet var i debatt med Listhaug. Listhaug klarte seg bra, vil jeg si. Det blir jo fremstilt som om det er en kamp mellom empati og mangel på sådan. Men er vel ikke annet å vente. Angående Eurovision er det nok ikke krise for dem å ikke få delta. Jeg tenker mer på signaleffekten av å stenge ute et land som forsvarer seg mot terror. Og alle som snakker om at det ikke begynte 7.oktober; Nei, Gaza har terrorisert Israel lenge. Har du link til debatten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 15. desember 2023 Forfatter #9 Del Skrevet 15. desember 2023 bysummerfall skrev (12 timer siden): Har du link til debatten? https://tv.nrk.no/serie/debatten/202311/NNFA51110923 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 15. desember 2023 #10 Del Skrevet 15. desember 2023 Fordi hun har peiling på hva hun snakker om. Har bl.a jobbet i flyktningeleiren i Moria. Syns hun klarer seg meget bra i debatter. Holder seg rolig, og har mye kunnskap. Hun har vel etterhvert blitt mer kjent som samfunnsdebattant enn som artist. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 15. desember 2023 Forfatter #11 Del Skrevet 15. desember 2023 Viki6 skrev (7 minutter siden): Fordi hun har peiling på hva hun snakker om. Har bl.a jobbet i flyktningeleiren i Moria. Syns hun klarer seg meget bra i debatter. Holder seg rolig, og har mye kunnskap. Hun har vel etterhvert blitt mer kjent som samfunnsdebattant enn som artist. Så fordi hun har jobbet i Moria har hun peiling på Israel/Palestina? Hun virker å glemme at Hamas er en terrororganisasjon i alle beskyldningene mot Israel. Hun kommer også med den akk så oppbrukte terminologien man har hørt fra pro-pal lenge, uten å kunne dokumentere noe som helst. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 15. desember 2023 #12 Del Skrevet 15. desember 2023 jordy skrev (20 timer siden): Hvor var den debatten? Har lyst til å høre på den. Ja, sånn sett så kan det ha en liten signaleffekt. Trodde det freak-showet var ute på dato, men å stenge de ute vil helt klart være et nytt nivå av idioti etter et groteskt terrorangrep. Tenk om Norge skulle blitt straffet etter 22. juli, det er helt sykt å tenke på. Det kan på ingen måte sammenlignes da Norge ikke er en okkupasjonsmakt… Det Hamas gjorde 7.oktober var grusomt, men hvordan tror du motstandsbevegelsen i Norge hadde operert dersom okkupasjonen under andre verdenskrig fremdeles varte? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 15. desember 2023 Forfatter #13 Del Skrevet 15. desember 2023 (endret) bib_84 skrev (45 minutter siden): Det kan på ingen måte sammenlignes da Norge ikke er en okkupasjonsmakt… Det Hamas gjorde 7.oktober var grusomt, men hvordan tror du motstandsbevegelsen i Norge hadde operert dersom okkupasjonen under andre verdenskrig fremdeles varte? Okkupasjonsmakt? Hvem er det? Israel okkuperer ingenting. De trakk seg ut av Gaza for nesten 20 år siden. Og det her «Det Hamas gjorde var grusomt, men..» er så utrolig å komme med. Ingenting rettferdiggjør å se barn i øynene og skjære av de kroppsdeler, voldta unge kvinner for så å skyte før du gjør deg ferdig, skjære bryster av kvinner, voldta mor foran småbarna sine, kaste en granat inn i bomberom på en far med sine to livredde sønner. Det er en egen form for ondskap mot menneskeheten man ikke kan bagatellisere på den måten du gjør her. Endret 15. desember 2023 av Julebrunost Måtte legge til et avsnitt 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordy Skrevet 15. desember 2023 #14 Del Skrevet 15. desember 2023 Viki6 skrev (1 time siden): Fordi hun har peiling på hva hun snakker om. Har bl.a jobbet i flyktningeleiren i Moria. Syns hun klarer seg meget bra i debatter. Holder seg rolig, og har mye kunnskap. Hun har vel etterhvert blitt mer kjent som samfunnsdebattant enn som artist. Det er jo det siste hun gjorde, slik hun fremsto så trodde jeg at hun var lederen for pro-Palestina-gjengen. Hvor mye peiling hun har vet jeg heller ikke, siden hun kom med sedvanlig pro-Palestina-propaganda som ikke krever spesielt mye kunnskap. Samfunnsdebattant, aktivist, poteto, potato... Kjent er hun ikke, ante ikke hvem hun var og trodde som sagt at hun var lederen for rabiat-gjengen. bib_84 skrev (44 minutter siden): Det kan på ingen måte sammenlignes da Norge ikke er en okkupasjonsmakt… Det Hamas gjorde 7.oktober var grusomt, men hvordan tror du motstandsbevegelsen i Norge hadde operert dersom okkupasjonen under andre verdenskrig fremdeles varte? Jeg sammenlignet et terrorangrep med et annet terrorangrep! Du fjaser om en reell okkupasjon mot en innbilt okkupasjon, som kun viser at du ikke vet hva en okkupasjon er for noe. Motstandsbevegelsen i Norge har ingenting med disse terroristene å gjøre. Å sammenligne de med terrorister, viser at du har null respekt for motstandsbevegelsen. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 15. desember 2023 #15 Del Skrevet 15. desember 2023 jordy skrev (30 minutter siden): Det er jo det siste hun gjorde, slik hun fremsto så trodde jeg at hun var lederen for pro-Palestina-gjengen. Hvor mye peiling hun har vet jeg heller ikke, siden hun kom med sedvanlig pro-Palestina-propaganda som ikke krever spesielt mye kunnskap. Samfunnsdebattant, aktivist, poteto, potato... Kjent er hun ikke, ante ikke hvem hun var og trodde som sagt at hun var lederen for rabiat-gjengen. Jeg sammenlignet et terrorangrep med et annet terrorangrep! Du fjaser om en reell okkupasjon mot en innbilt okkupasjon, som kun viser at du ikke vet hva en okkupasjon er for noe. Motstandsbevegelsen i Norge har ingenting med disse terroristene å gjøre. Å sammenligne de med terrorister, viser at du har null respekt for motstandsbevegelsen. Helt enig. Det er en grov fornærmelse å sammenligne undergrunnsbevegelsen i Norge på 40-tallet med Hamas. Som medlem i en familie med bånd til XU kjenner jeg at jeg blir forbanna over sammenligningen. Skal love deg at de aldri i livet hadde kommet til å opptrådt så bestialsk. Synes jeg ser gutta på skauen knivstikke barn i sengene sine, åpne opp magene til gravide for så å knivstikke fosteret osv. Hadde aldri kommet til å skje. Det nærmeste motstandsbevegelsen kom mot vold mot sivile var vel sprenginga av ferga Vemork(?) under tungtvannsaksjonen. Det var collateral damage, og ikke noe som ble gjort med lett hjerte. Faren til en venn var kommandant under frigjøringa, han satt med ladd våpen på lasteplanet sammen med tyskere som hadde overgitt seg og deres jenter. For å unngå lynsjing. Ingen som hadde slik anstendighet på Gaza 7.10. Nei, de gutta der er opplært av IS og har et helt skrudd æresbegrep. De finner ære i å drepe babyer. 1 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 15. desember 2023 Forfatter #16 Del Skrevet 15. desember 2023 Bacteria skrev (1 time siden): Helt enig. Det er en grov fornærmelse å sammenligne undergrunnsbevegelsen i Norge på 40-tallet med Hamas. Som medlem i en familie med bånd til XU kjenner jeg at jeg blir forbanna over sammenligningen. Skal love deg at de aldri i livet hadde kommet til å opptrådt så bestialsk. Synes jeg ser gutta på skauen knivstikke barn i sengene sine, åpne opp magene til gravide for så å knivstikke fosteret osv. Hadde aldri kommet til å skje. Det nærmeste motstandsbevegelsen kom mot vold mot sivile var vel sprenginga av ferga Vemork(?) under tungtvannsaksjonen. Det var collateral damage, og ikke noe som ble gjort med lett hjerte. Faren til en venn var kommandant under frigjøringa, han satt med ladd våpen på lasteplanet sammen med tyskere som hadde overgitt seg og deres jenter. For å unngå lynsjing. Ingen som hadde slik anstendighet på Gaza 7.10. Nei, de gutta der er opplært av IS og har et helt skrudd æresbegrep. De finner ære i å drepe babyer. Ja, det er en skam å sammenligne, da kan man ikke sin historie! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trubadur Skrevet 18. desember 2023 #17 Del Skrevet 18. desember 2023 Viki6 skrev (På 15.12.2023 den 7.30): Fordi hun har peiling på hva hun snakker om. Har bl.a jobbet i flyktningeleiren i Moria. Syns hun klarer seg meget bra i debatter. Holder seg rolig, og har mye kunnskap. Hun har vel etterhvert blitt mer kjent som samfunnsdebattant enn som artist. Hun har peiling på konflikten i Israel fordi hun har jobbet i Moria? Nå tror jeg at jeg gir fullstendig opp her. Hva har Moria med dette å gjøre? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå