AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #1 Skrevet 13. desember 2023 Hvilke liker du best og hvor kjøper du de? Bruker du samme størrelse som i vanlige sokker? Tips/triks? Og vasker du de i maskina? Jeg skal prøve dette nå pga hevelse i bena. Tok de nettopp på for første gang, men merker at de strammer mest rundt anklene. Jeg hovner mest opp på foten og tærne 😅 Men ønsker alle mulige erfaringer selv om noen hovner opp på ankel og! Anonymkode: 4f3f3...4f6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #3 Skrevet 15. desember 2023 De skal vaskes i maskin på 40 grader uten skyllemiddel etter en dags bruk. Dette for at de skal trekke seg sammen igjen. Tror jeg foretrekker de med bomull i. Men jeg har kjøpt mange ulike som jeg tester ut. Har nevropati. De på apoteket er dyre, men der får du hjelp til å kjøpe rett. På nett får du strømper til 129,-. Husk å ta dem på tidlig om morgenen før føtter hovner opp. Anonymkode: cbb96...f58
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #4 Skrevet 15. desember 2023 Jeg bruker kompresjonsstrømper, men jeg bruker hele strømpebukser. Det er mye mer behagelig enn strømper som kan klemme for eksempel bak knærne. Jeg bruker strømpebukser fra Jobs, kompresjonsklasse 4. Men om du ikke har ødem trenger du sikkert ikke så sterk kompresjon. Klasse to sitter også godt. Om du googler Jobs kompresjonsstrømper får du opp mange alternativer. Men husk å vær nøye med å måle så du får riktig størrelse. Jeg får mine fra fysioterapaut, så kjøper de ikke selv. Anonymkode: b98a6...ccc
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #5 Skrevet 21. desember 2023 Synes strømpebukser er mer behagelige enn strømper fordi de gir kompresjon hele veien opp. Strømpene strammet for mye for meg, fikk alltid vondt under kneet der de stoppet og åreknutene bulte ut Når det gjelder det at de strammer rundt leggen, så er det meningen at de skal stramme ekstra akkurat der. Du blir vant til det etterhvert. Jeg har kjøpt kompresjonsstrømpebukser her: https://mediconline.no/stottestromper/stottestrompebukser/middels-kompresjon/?69296625=g-created-d-48-1-filter:JTdCJTIyZmlsdGVyJTIyOiU1QiU1RCwlMjJwcmljZSUyMjolN0IlMjJtaW4lMjI6MCwlMjJtYXglMjI6OTk5OTk5OTk5JTdEJTdE det var et av de eneste stedene jeg fant strømpebukser i kompresjonsklasse 2 . Synes klasse 1 ikke var nok kompresjon i. Anonymkode: 86588...cfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå