AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #1 Skrevet 13. desember 2023 Er det andre som opplever at veldig mange småting går galt? Stort sett er jeg fornøyd med livet altså, men der noe KAN gå galt (uten at verden går under) så gjør det som oftest det. Jeg undrer meg oftere og oftere på om jeg blir utsatt for noe jeg tenker på som dårlig karma, men uten at jeg føler på at jeg er noe slem mot andre. Det oppleves urettferdig, uten at det egentlig er det. For jeg kan for det selv som oftest. Det er slike småting som «alle» rundt meg gjør og slipper unna med. Dagens eksempel: jeg solgte en barnedress på nett, den har ligget ute siden sist vinter og satte denne vinteren prisen til kun 100 kr. Da jeg valgte porto gambla jeg på at jeg fikk til å pakke den i en str som gjorde portoen billigst mulig, i frykt for å fortsatt ikke få solgt den. Pakka den to ganger, men uten vakuumpumpe fikk jeg den ikke heeelt innenfor målene, den var 1 cm for tykk et par steder. Jaja, tenkte jeg, det går sikkert fint. I dag fikk jeg gebyr på 134 kr på underfrankert pakke og TAPTE penger på et salg. Jeg skriver det ned i min mentale «sorte bok» og lærer av det, for det var jo jeg som valgte feil porto. Jeg fortalte det til min venninne som selger og sender mye, responsen var «hæ, er du seriøs? Jeg sender pakker hele tiden og er ofte over på målene, aldri fått faktura! Jaja, det er jo deg da, forfulgt av alt som kan gå galt.». Er det flere som meg? Hva har jeg gjort for å trigge de som deler ut «ta-henne-hver-gang-hun-gjør-noe-litt-galt»? Jeg kan ikke huske sist jeg slapp unna med en sånn liten ting. Stort sett er jeg veldig ærlig og oppriktig, men ingen er perfekte og det streber jeg heller ikke over å bli. Men hvorfor slipper «alle» unna slikt og ikke jeg? Anonymkode: 3fa0e...9a9
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #2 Skrevet 13. desember 2023 Fikk nylig straffeporto jeg også 😄 Tilfeldigheter, tenker jeg. De er sikkert ekstra på nå ved juletider. Anonymkode: 656ee...e36
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #3 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fikk nylig straffeporto jeg også 😄 Tilfeldigheter, tenker jeg. De er sikkert ekstra på nå ved juletider. Anonymkode: 656ee...e36 Ja, er sikkert tilfeldig. Men likevel blir det så man undrer seg, fordi det blir en av veldig mange. Og felles for mye av det er at det er kun min egen skyld. Jeg kjører mye bil og har veldig respekt både for føre og fartsgrenser. Likevel kjørte jeg en gang for fort da jeg dessverre var litt uoppmerksom, og ble tatt i laser. Samme med parkeringsbot, jeg så jeg stod på stripa, men fikk ikke ut bilstol ellers pga dårlig parkert ved siden av. Parkeringsbot, den ENE gangen jeg parkerte feil. Anonymkode: 3fa0e...9a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå