Gå til innhold

Ovitrelle - hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Første gang på IVF og skulle sette ovitrelle i kveld før uttak fredag. Selvfølgelig kom det ikke noen dråpe ut så jeg måtte skru som instruksjonen sa for å få ut litt. Var nok litt stresset og fikk ikke med meg at man etterpå måtte sjekke at den var på 0 før jeg skrudde dose. Men begynte bare å skru og da stod det bare / og ingen tall. Kalkulerte meg frem til at jeg skal ha hele sprøyten, og håper virkelig det stemmer. Fikk satt det på et vis (kan jo ikke ringe klinikken nå på kvelden eller få kjøpt en ny). Noen som har vært borti det samme og det har gått bra? Litt stresset… Bør vel uansett ringe klinikken i morgen. 

Anonymkode: ae6aa...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-ovitrelle-merck-575835

Du kan se film i linken jeg legger ved her. Der blir det nøye forklart bruk. 

Anonymkode: ee8eb...342

Leste pakningsvedlegget, men glemte å sjekke at det var 0 etter at jeg hadde fått ut en dråpe (siden det ikke kom når man tok av den grønne hetten). Var der jeg fikk problemet siden man ikke kan skru tilbake. Ellers har jeg satt den som instruksjonen sier, bare at jeg aldri så helt hva doseringen faktisk var… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har fått injeksjonen inn så går det nok helt fint ❤️ De aller fleste skal benytte hele sprøyten med Ovitrelle før uttak, man trenger ikke full dose (hel spøryte) for at eggløsning skjer. Så det går nok helt fint. 

Anonymkode: a5ec4...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så lenge du har fått injeksjonen inn så går det nok helt fint ❤️ De aller fleste skal benytte hele sprøyten med Ovitrelle før uttak, man trenger ikke full dose (hel spøryte) for at eggløsning skjer. Så det går nok helt fint. 

Takk for tilbakemelding! Jeg fikk satt alt, og ut fra det som står i beskrivelsen skal jeg ha hele. Pleier normalt ikke å være så vimsete som dette. Alle sprøytene til nå har gått så fint også skjærte det seg på akkurat denne. Men får håpe alt går bra på fredag. 😊 UL så heldigvis lovende ut. 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding! Jeg fikk satt alt, og ut fra det som står i beskrivelsen skal jeg ha hele. Pleier normalt ikke å være så vimsete som dette. Alle sprøytene til nå har gått så fint også skjærte det seg på akkurat denne. Men får håpe alt går bra på fredag. 😊 UL så heldigvis lovende ut. 😊

Fort gjort å vimse litt av og til 👍 

Lykke til på fredag ❤️🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fort gjort å vimse litt av og til 👍 

Lykke til på fredag ❤️🤞🏻

Tusen takk! ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som skrevet over her så går nok dette helt fint. Ovitrelle dose ved egguttak er ( som oftes) hele sprøyten, men hele dosen trengs ikke for at det skal lykkes, om noe var "feil" så er det snakk om så lite uansett så lenge du fikk satt sprøyten. De skal jo hente ut eggene så det går nok bra skal du se :)

Lykke til med uttaket 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...