Gå til innhold

Venninne ØDELA jakke til 6000kr og er så FREKK at hun nedbetalte meg 500 ynge kroner!!!! FLAUT

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde jeg vært vennine med deg,hadde det vært eks vennine. Du oppfører deg direkte truende.  Kjipt at hun ødela jakken, men det gir deg ingen rett til å oppføre deg som en torpedo.  

Anonymkode: e67f8...86e

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei det skjer ikke.. 

Hun har økonomisk sans. Hun betaler det Hun kan - på noe hun ikke MÅ betale en krone på.. 

Større sjanse for at DU ender på luksusfellen enn henne med gjeld. 

Anonymkode: 818a1...aa5

Jeg tenker før jeg shopper! Bare for at jakka kosta 6000 betyr det ikke at jeg er gal når det hjelder pengebruk!

ryzorwarlock skrev (Akkurat nå):

tenker at jakken kan ikke ha vært så viktigt før deg om du låner ut en jakke til 6000

Jo! Den er viktig men som jeg sa over så regner jeg med at man har bedre balanse enn nyfødt ku selv på byen!

Anonymkode: e3c93...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å gud, dere som kommenterer troll er troll. Synes du seriøst at 500kr er ok nedbetaling? 3000 hadde vært fine!

500 er helt ok nedbetaling. Spesielt om det er det man har. Og enda mer supert om man gjør det for å være grei, slik din venninne gjør. Du virker bare helt blåst - høres ut som en bortskjemt drittunge. Du har ikke krav på å få tilbakebetalt noe. Skaff deg forsikring på dine overdådige eiendeler, ta ansvar selv og forbered deg mer før du entrer den ekte verden.

Anonymkode: 390ab...645

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg vært vennina di nå, så hadde jeg flira å blokka deg.

Du kan ikke anmelde henne for noe som helst.  Du valgte å låne en dyr jakke bort, på din bekostning. Så enkelt er det.

Anonymkode: d2c9c...0d6

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde jeg vært vennine med deg,hadde det vært eks vennine. Du oppfører deg direkte truende.  Kjipt at hun ødela jakken, men det gir deg ingen rett til å oppføre deg som en torpedo.  

Anonymkode: e67f8...86e

Hva er en torpedo?😂💀 Og jeg er bare rettferdig OG hun burde innse at det er slik det er irl! Tar hu opp kreditt kort så må hun betale da også LÅNER hun penger!!! Og nå LÅNTE hun jakke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er din jakke og ditt ansvar.

Frekt av deg å be venninnen din betale""" skjedde har skjedde kanskje du ikke skal låne bort jakken din neste gang.

Anonymkode: b1dc2...d64

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er det hyttetrollet igjen?

Anonymkode: 3903f...3e4

Eller skotrollet kanskje?

Anonymkode: c0fd9...65c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er en torpedo?😂💀 Og jeg er bare rettferdig OG hun burde innse at det er slik det er irl! Tar hu opp kreditt kort så må hun betale da også LÅNER hun penger!!! Og nå LÅNTE hun jakke!

Du dro leken for hardt igjen gutt, vi ser at du troller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hun snubblet og det jakka ble ripet opp av grus/sludder/is. Hadde hun vært pliktlig så hadde summen hennes vært latterlig og det er det som er verst med hele grei!!

Nei! Er 19!

Men anmelde? Seriøst? Hvilken straffebestemmelse har hun brutt?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart at hun ikke har 6000 kroner å gi deg. Det er MYE penger og en nedbetalingsavtale på 500 kroner i måneden er helt fint. Du skal være glad hun er såpass god venninne at hun vil erstatte jakken. Med mindre jakken var helt ny kjøpt samme dag er den ikke verdt 6000 kroner, og har du brukt den en vinter fra før er reell bruktverdi max 2000 kroner. Så du lurer henne egentlig om hun må gi deg 6000. 

Og å kjøpe en jakke til 6000 kroner er hva som er latterlig, ikke venninnen din som prøver å være snill! 

Anonymkode: d5ac1...33b

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Liker å se bra ut og regner med at man har mer balanse enn ei nyfødt ku!

Ta opp et lån da vel!

Så hun skal sette seg i en situasjon hvor hun potensielt blir gjeldsslave for resten av livet for et uhell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er dum nok til å kjøpe en jakke til 6000 kroner er vel mer spørsmålet her. Aldri kjøp noe du ikke har råd til å miste.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fatter og begriper ikke hvordan en jakke kan bli ødelagt av å ramle?! Da tåler den jo ingenting? Det var isholke i hele fjor vinter, folk ramla på isen daglig, så å kjøpe en jakke til 6000,- som attpåtil ikke tåler at bæreren ramler på vinterføre er jo faktisk ganske så komisk. Tenker det får være en dyrkjøpt lærepenge for deg - neste gang får du kjøpe deg en jakke med god kvalitet 😉

Anonymkode: 4ded5...0c2

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hun snubblet og det jakka ble ripet opp av grus/sludder/is. Hadde hun vært pliktlig så hadde summen hennes vært latterlig og det er det som er verst med hele grei!!

Nei! Er 19!

Du høres ut som en liten drittunge. Uhell kan skje det er ofte noe man ofte selv får ta skylden for. I situasjoner der ting kan bli ødelagt ikke bruk ting du er redd for som koster. Fleste av oss har ikke 6000 bare og punge ut så 500 er helt greit. Ta og anmeld  hun høres kjempesmart ut, høres ut som en venn man ønsker og ha for livet du 😉😅 du får nesten ta litt skylden selv. Kunne jo like hodt vært deg som lå der på grusen i fylla. 

Anonymkode: e4844...02a

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil se det fra den andre vinkelen, du låner ikke noe som er dyrere enn du klarer å erstatte. Så at venninna skal erstatte er en selvfølge, og da med litt mer enn 500 i mnd. Men da skal hun også få heholde jakka etterpå.

Anonymkode: 3d046...4f9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skal du anmeld henne for? At hun prøver gjøre opp for seg? At hun har forslag til nedbetalingsavtale?

Men hvilken reiseforsikring har du?

En liten ting jeg ble sittende å tenke på er at hun lånte din skikkelig dyre jakke, fordi hun glemte sin på hotellrommet. Gikk du altså uten jakke? Hvorfor gikk dere ikke bare opp på rommet hennes å hentet jakken?

Anonymkode: 7e87f...d22

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun plikter ikke å betale deg en ny jakke. Bare sånn at du vet det!!!

Anonymkode: bed9f...0ba

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jada de var med uhell og hun sa unnskyld men at hun ikke har 6000kr nå! Så hun vil nedbetale og betalte 500(!!!!) kr SÅ FLAUT!!! Hun vil betale 1000 i mnd fremover da og det tar jo ET HALVT år!!! Hu snubblet når vi var ute på byen og jakka ble så klart ødelagt. Kan jeg anmelde henne?! Dette er jo ikke ok. Hvem er dum nok til å ikke se at det å nedbetale 500kr på en gjeld på 6000 er LATTERLIG?! Lån av noen da!

Reiseforsikring? Innboforsikring (noen av disse dekker uhell i hele Norden)?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...