AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #1 Del Skrevet 13. desember 2023 (endret) Jeg har en liten skatt på 4,5 mnd som har hatt 2 enkeltepisoder med blod i avføring, og hatt konstant blod i avføring i over en uke. Vi ble satt på melkefri kost på mandag av barnelege. Løs og vannete avføring… synes lille var varm idag, han har litt feber. Konfererte med legevakt, men de ba meg se det an og gi Paracet ved behov. Kjenner at jeg er bekymret for lille når vi ikke vet hva som gjør at han har blod i avføringa. Og at det renner ut av han på den måten. Virker som leger og helsestasjon ikke har peiling på noe som helst som har med babysykdommer og gjøre 🙃 er det noen som har vært borti lignende?? legger ved bilde av bæsjen… hilsen bekymra mamma Spoiler Anonymkode: fbb2c...408 Bildet er skjult. Perelandra, mod. Endret 20. desember 2023 av Perelandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #2 Del Skrevet 13. desember 2023 Har han fått vaksine nylig? Utover det, har de ikke tatt screening (liten pinne som de snurrer ved rumpa) av virus som kan gi disse plagene, som rotavirus, ecoli osv? Anonymkode: d24f9...c3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #3 Del Skrevet 13. desember 2023 Stakkars liten..! ville vært forsiktig med å gi Paracet som stikkpille!! Endetarm og rektum kan være sår så ville ikke gitt det der. Anonymkode: 74b8c...d2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #4 Del Skrevet 13. desember 2023 Kontakt fastlegen Anonymkode: 7a053...31d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #5 Del Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har han fått vaksine nylig? Utover det, har de ikke tatt screening (liten pinne som de snurrer ved rumpa) av virus som kan gi disse plagene, som rotavirus, ecoli osv? Anonymkode: d24f9...c3a Nei ikke vaksine nylig.. fikk vaksine ved 6 uker og 3 mnd. Skal ned på helsestasjon i morgen så jeg kommer til å nevne screening da! AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Stakkars liten..! ville vært forsiktig med å gi Paracet som stikkpille!! Endetarm og rektum kan være sår så ville ikke gitt det der. Anonymkode: 74b8c...d2f Legevakt sa at det var helt ok å gi, men ja det var tanken som slo meg også! Feberen har gått ned av seg selv nå, skal måle om en stund igjen. Ts Anonymkode: fbb2c...408 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #6 Del Skrevet 13. desember 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Nei ikke vaksine nylig.. fikk vaksine ved 6 uker og 3 mnd. Skal ned på helsestasjon i morgen så jeg kommer til å nevne screening da! Legevakt sa at det var helt ok å gi, men ja det var tanken som slo meg også! Feberen har gått ned av seg selv nå, skal måle om en stund igjen. Ts Anonymkode: fbb2c...408 Vi fikk anbefalt flytende mikstur (både Ibux og paracett) av legevakten. Så mye enklere. Anonymkode: d24f9...c3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 13. desember 2023 #7 Del Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei ikke vaksine nylig.. fikk vaksine ved 6 uker og 3 mnd. Skal ned på helsestasjon i morgen så jeg kommer til å nevne screening da! Legevakt sa at det var helt ok å gi, men ja det var tanken som slo meg også! Feberen har gått ned av seg selv nå, skal måle om en stund igjen. Ts Anonymkode: fbb2c...408 Synes legevakt er ubrukelige på en god del ting. Spør heller legekontoret om hastetime Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #8 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har en liten skatt på 4,5 mnd som har hatt 2 enkeltepisoder med blod i avføring, og hatt konstant blod i avføring i over en uke. Vi ble satt på melkefri kost på mandag av barnelege. Løs og vannete avføring… synes lille var varm idag, han har litt feber. Konfererte med legevakt, men de ba meg se det an og gi Paracet ved behov. Kjenner at jeg er bekymret for lille når vi ikke vet hva som gjør at han har blod i avføringa. Og at det renner ut av han på den måten. Virker som leger og helsestasjon ikke har peiling på noe som helst som har med babysykdommer og gjøre 🙃 er det noen som har vært borti lignende?? legger ved bilde av bæsjen… hilsen bekymra mamma Anonymkode: fbb2c...408 Sånn avføring kunne min baby også få ved reaksjon på diverse matvarer. Han får nok mest sannsynlig blod i avføringen pga diaréen. Diaré er veldig irriterende for endetarmen, og det kan lett oppstå rifter og derav blod. Paracet supp (stikkpille) er helt fint å gi. De vil ikke alene gjøre så din baby får blod i avføringen. Ta gjerne på litt vaselin feks, hvis du er redd de ikke glir lett nok inn - men dette skal egentlig ikke være nødvendig. De er tilpasset kg, og størrelsen er deretter. Men, mikstur kan også selvfølgelig brukes og mange synes det er lettere. Anonymkode: 6ea76...068 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #9 Del Skrevet 14. desember 2023 Vi har hatt samme mengde spor av blod i avføring som på bildene her hos min fullammede baby på 5 mnd i to uker ca. Her har barnelege sagt at det ikke var «nok» til å anbefale melkefri kost og at jeg ikke skulle begynne med melkefritt med mindre det ble verre. Han var også veldig tydelig på at jeg ikke måtte starte med melkefritt uten å snakke med ernæringsfysiolog. Men skal sies at babyen virker blid og fornøyd og legger veldig godt på seg da, som taler mot at det dreier seg om melkeproteinallergi har jeg skjønt. Anonymkode: afea9...41b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #10 Del Skrevet 14. desember 2023 26 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har hatt samme mengde spor av blod i avføring som på bildene her hos min fullammede baby på 5 mnd i to uker ca. Her har barnelege sagt at det ikke var «nok» til å anbefale melkefri kost og at jeg ikke skulle begynne med melkefritt med mindre det ble verre. Han var også veldig tydelig på at jeg ikke måtte starte med melkefritt uten å snakke med ernæringsfysiolog. Men skal sies at babyen virker blid og fornøyd og legger veldig godt på seg da, som taler mot at det dreier seg om melkeproteinallergi har jeg skjønt. Anonymkode: afea9...41b Vet du hvorfor de anbefalte å ikke starte med melkefritt uten ernæringsfysiolog? Her fikk vi bare beskjed om å prøve det ut i to-tre uker. Anonymkode: d24f9...c3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #11 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet du hvorfor de anbefalte å ikke starte med melkefritt uten ernæringsfysiolog? Her fikk vi bare beskjed om å prøve det ut i to-tre uker. Anonymkode: d24f9...c3a Det var for å kunne sikre et kosthold som er næringsrikt nok for meg som ammende og eventuelt baby når hun skal begynne med fast føde. I tillegg sa han at hvis man skal teste melkefritt, så må det være i minimum 6 uker for å kunne avklare om det faktisk dreier seg om melkeproteinallergi. Og selv da vil man uansett ikke kunne være sikker fordi 1. plagene kunne uansett ha gått over av seg selv på den tiden, og 2. de fleste barn vokser av seg melkeproteinallergien i løpet av første leveår. Alt i alt presenterte han det å teste melkefritt som noe man gjør hvis man opplever barnet som virkelig plaget av magesmerter og ved dårlig vekst/matlyst. Anonymkode: afea9...41b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #12 Del Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 14.12.2023 den 11.59): Vi har hatt samme mengde spor av blod i avføring som på bildene her hos min fullammede baby på 5 mnd i to uker ca. Her har barnelege sagt at det ikke var «nok» til å anbefale melkefri kost og at jeg ikke skulle begynne med melkefritt med mindre det ble verre. Han var også veldig tydelig på at jeg ikke måtte starte med melkefritt uten å snakke med ernæringsfysiolog. Men skal sies at babyen virker blid og fornøyd og legger veldig godt på seg da, som taler mot at det dreier seg om melkeproteinallergi har jeg skjønt. Anonymkode: afea9...41b Min også, legger godt på seg! Blid og fornøyd bebis❤️ periodevis mye luft i magen men det må være noe jeg spiser, vi er jo 1 enhet siden jeg fullammer, og jeg har like mye luft i magen jeg - når han har det😝 min mage fungerer heeelt fantastisk på melkefri kost. ingen blod idag, vi har begynt med grøt og bæsjen har blitt tykkere, håper det er løsninga. har spekulert i om irritasjonen i magen skyldes tannfrembrudd. min baby er ikke så god på vite når han er mett. Ligger gjerne på puppen å koser seg hele tiden om han får lov. (Tar ikke smokk) Har ammet på etterspørsel, så ammer ganske mye. Spekulerer og i om det irriterer magen hans, at han spiser så ofte. ts Anonymkode: fbb2c...408 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momimoku Skrevet 19. juni 2024 #13 Del Skrevet 19. juni 2024 On 12/13/2023 at 8:21 PM, AnonymBruker said: Har han fått vaksine nylig? Utover det, har de ikke tatt screening (liten pinne som de snurrer ved rumpa) av virus som kan gi disse plagene, som rotavirus, ecoli osv? Anonymkode: d24f9...c3a Hvorfor spør du om han har fått vaksine nylig? Min sønn på 3 mnd fikk vaksine forrige uke og har samme symptomer samt feber og gråter kjempemye. Kan vaksinen være årsaken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #14 Del Skrevet 19. juni 2024 Kontakt lege men stress ned, det er mest sannsynlig bare en liten rift eller noe🙂 men godt å sjekke Anonymkode: c76a1...871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #15 Del Skrevet 19. juni 2024 Mitt barn hadde noen sånne bleier i den alderen. Legen sa at det mest sannsynlig var en rift i endetarmen. Senere fant vi ut at hun har melkeproteinallergi. Har ikke hatt problemer etter at vi kuttet melk. Anonymkode: 00ea3...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #16 Del Skrevet 19. juni 2024 Det kan være melkeproteinallergi og feberen kan være helt tilfeldig pga virusinfeksjon, det er jo feks korona rundt om nå og det kan gi kun feber uten noe mer. Anonymkode: 9c392...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #17 Del Skrevet 19. juni 2024 momimoku skrev (7 minutter siden): Hvorfor spør du om han har fått vaksine nylig? Min sønn på 3 mnd fikk vaksine forrige uke og har samme symptomer samt feber og gråter kjempemye. Kan vaksinen være årsaken? Nei Anonymkode: 00ea3...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå