mimsemjs Skrevet 13. desember 2023 #1 Skrevet 13. desember 2023 Ønsker gjerne erfaringer fra andre. Jeg er på dag 7 etter hjernerystelse. Falt ned en stige og slo hodet i isen. Plages fortsatt med hodepine, og blir bekymret og utålmodig. Når jeg søker på nett finner jeg stort sett bare historier om personer som har hatt langvarige plager i etterkant. Er det noen her som har hatt et kortere forløp? Kjenner jeg trenger å høre solskinnshistoriene...
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #2 Skrevet 13. desember 2023 De aller fleste går det helt fint med så lenge de tar det med ro de første 14 dagene og reduserer inntrykk i den perioden. Det hører til sjeldenhetene at man får langvarige skader, men det er selvsagt de man hører mest om. Anonymkode: 4b31d...4e2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #3 Skrevet 13. desember 2023 Har hørt at man først og fremst skal holde seg langt unna skjerm og tv for å unngå at hjernen blir overarbeidet.... Anonymkode: 91065...98c
Vera Vinge Skrevet 13. desember 2023 #4 Skrevet 13. desember 2023 For meg var det klart verst den første og andre uka. Var hjemme fra jobb i en uke, men burde nok tatt det med ro lengre. Visste at det var mye å gjøre på jobb og følte på press (fra meg selv) om å gå tilbake da. Men kunne ikke bruke skjerm, så det var litt komplisert. Hadde totalt plager i tre mnd. Mye hodepine, særlig utløst av sterkt lys og forsøk på skjerm. Men etter det har jeg ikke hatt noen plager.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #5 Skrevet 14. desember 2023 Ingen solskinnshistorie herfra 🙃 plaget med hukommelsesvansker, svimling og kronisk hodepine, nesten 20 år etter hendelsen. Fremdeles kan jeg ikke finne nesetippen om jeg strekker ut armene og lukker øynene. Den ene fingeren treffer på kinnet hver gang, og den andre treffer neseboret. Fikk en skikkelig knyttneve i hodet som tenåring. God bedring. Anonymkode: 751e5...0b5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #6 Skrevet 14. desember 2023 Jeg satt på noens rygg og falt bakover og slo hodet i asfalten/isen en vinter. Jeg hadde dessverre symptomer i flere år etterpå. Hovedsakelig hukommelsesvansker, ufokusert, ble raskt sliten, samt hodepine. I tillegg fikk jeg blackout hver eneste gang jeg drakk alkohol (bare et glass vin) i flere år etterpå (oppførte meg helt normalt i følge andre). Hukommelsesvanskene, ufokuset samt å bli fort sliten varte i ca 2 år. Anonymkode: 6fd83...92f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå