Gå til innhold

Eks svigers blander seg i hvor jeg skal flytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er på vei ut av huset til eksen men mor til eks blander seg i hvor jeg vil bo, jeg vil bo 30 minutter unna skolen med bil/taxi., busser går det ikke til den plassen der skolen er så han vil få taxi til skolen de dagene han er hos meg. Eks svigers mener det er uholbart å kjøre taxi til skolen. Og at jeg er egoistisk som vurderer å flytte så langt unna. Jeg selv mener det ikke er noe problem og at dette vil gå seg fint til. Jeg har å spurt kidden selv og han syns det bare er bra at han får bo i den byen jeg vil bo i når han er hos meg. Evt å være med venner på ettermiddagene eller at noen vil vere med til han ordner selvsagt jeg med egen bil.  Bah kjenner jeg blir irritert.

Anonymkode: f8387...132

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med svigers. Det er egoistisk å flytte langt unna.

Anonymkode: 45531...bb5

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvem skal betale taxi hver dag?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig med svigers. Det er egoistisk å flytte langt unna.

Anonymkode: 45531...bb5

Det er ikke langt unna. Mitt barn tar to busser med barnet til skolen hver dag. Tar lenger enn en halvtime. Noen ganger er det bedre i helheten å flytte vekk.

30 min med taxi er ikke egoistisk. Kjør på!

Anonymkode: abc4d...3a0

• Liker 5
Skrevet

Enig med svigers!

Anonymkode: 8c72e...ab2

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
BobbySocks skrev (Akkurat nå):

Det kan man få dekket :) 

Anonymkode: abc4d...3a0

Skrevet
BobbySocks skrev (Akkurat nå):

Våre skattepenger 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Våre skattepenger 

Ja, sånn som det er helt sykt at blir dekket.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei jeg er på vei ut av huset til eksen men mor til eks blander seg i hvor jeg vil bo, jeg vil bo 30 minutter unna skolen med bil/taxi., busser går det ikke til den plassen der skolen er så han vil få taxi til skolen de dagene han er hos meg. Eks svigers mener det er uholbart å kjøre taxi til skolen. Og at jeg er egoistisk som vurderer å flytte så langt unna. Jeg selv mener det ikke er noe problem og at dette vil gå seg fint til. Jeg har å spurt kidden selv og han syns det bare er bra at han får bo i den byen jeg vil bo i når han er hos meg. Evt å være med venner på ettermiddagene eller at noen vil vere med til han ordner selvsagt jeg med egen bil.  Bah kjenner jeg blir irritert.

Anonymkode: f8387...132

Barn er lojale og sier ikke alltid hva de mener. Barnet vil selvsagt bo der vennene bor og ikke en halv time unna.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

bare det at du skriver kidden. Det er ikke så greit for barnet med tanke på venner etter skolen etc. Hva er poenget med å flytte såpass langt unna at barnet blir avhengig av transport. Da fik barnet bodd fast hos barnefar

Anonymkode: f8aec...0e6

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

En halvtime unna nærmiljø og klassevenner er fryktelig mye og gjør at man lett havner på utsiden.

Anonymkode: 4b0a2...163

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Om du er samværsforelder annen hver helg er det innafor, er ungen mest hos deg er det direkte egoistisk. En hel arbeidsdag går til bare kjøring for ungen i uka. I tillegg til kjøring til fritidsaktiviteter og til venner. Ungen vil definitivt havne på utsiden sosialt. Det er helt sinnsykt å la ungen sin gå igjennom når det ikke er noe man må. 

Anonymkode: bcd91...7dc

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Brunello skrev (5 timer siden):

Ja, sånn som det er helt sykt at blir dekket.

Det er det vel ikke

Anonymkode: 16f45...90d

• Nyttig 1
Skrevet

Enkelte steder i Norge tar det 30 min å kjøre hjem pga kø. Ser ikke helt problemet, annet enn at man må stå opp tidligere. 

Anonymkode: 84d2f...b53

Skrevet

Hvordan skal "kidden" få vært med venner og med på aktiviteter etter skoletid? 

Anonymkode: 068e5...cbb

• Nyttig 1
Skrevet

Hei ts, jeg bor 20 min unna der min sønn går skole. Ofte kjører vi i 40 min med kø. Barnet sover i bilen, eller så hører vi på musikk, snakker eller har en rolig stund sammen. Noen ganger er han bare trøtt og sur. 🤣

Jeg kjører og henter venner om de vil på besøk, men det er litt trist at ingen bare dropper innom for å besøke han. Men det hadde vært lettere om han hadde kjent flere i området. Vi blir stadig kjent med nye men det tar litt tid. 

Det blir slitsomt å stå opp tidlig men da må han jo sovne tidligere, og man må bare være litt streng på sengetid.. 

Ellers trives vi. 

Men å ha bil er viktig. Hadde ikke klart meg uten. Taxiprosjektet virker litt rart, hvorfor ikke bil? 

Anonymkode: 37740...720

Skrevet

Skal du ha samvær anen hver helg er det vel kansje greit. Men skal du ha mye samvær og forventer at barnet skal ønske å være hos deg synes jeg ikke det er så greit. Når man har barn synes jeg ikke man bør flytte uten at det er VELDIG nødvendig. Det er selfølgelig best for barnet å bo i nærheten av vennene sine og i et kjent miljø, dette bør veie tungt når foreldre velger bosted! 

• Nyttig 1
Skrevet

Enig med svigers. Det virker som om du bare vil dekke ditt behov, ikke barnets. 30 min hver vei er mye. Ikke bo nær venner er ille. Han blir den litt utenforstående. Hadde aldri flyttet så langt unna.

Og barn er lojale, de prøver alltid å ikke skuffe foreldre. Innerst inne synes han nok dette er ille.

Egoistisk av deg.

Anonymkode: e68c5...a65

• Nyttig 3
Skrevet
BobbySocks skrev (11 timer siden):

Ved delt bosted får en dekt taxi til skole hvis transport ikke går fra fylket en bor i. Men må søkes om. Men så og si alle får dette dekt

Anonymkode: b8dea...a7e

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er det vel ikke

Anonymkode: 16f45...90d

Det er egentlig i det, i de tilfellene foreldrene flytter langt unna skolen bare fordi de har lyst. Da burde også foreldrene ha ansvaret for å få barnet til skolen. Selvsagt finnes det tilfeller der dekking av taxi er bra (feks ved sykdom), men akkurat i sånne tilfeller er jeg enig med Brunello. 

Ts: det går sikkert bra, selv om det blir mer tungvint for barnet ditt nå. Og går barnet på noen fritidsaktiviteter i nærheten av skolen, blir det enda mer tungvint. Om barnet er ofte hos deg bør du være obs på at barnet nok ikke vil få så ofte besøk av venner. Det blir derfor ditt ansvar å kjøre og hente barnet ditt hos venner, ellers blir det fort ganske ensomt for barnet ditt. Men så kan det jo hende at barnet ditt også får venner i nærmiljøet.

Om du bare har barnet på helg er det derimot ikke store problemene med å flyttingen😊 Så det kommer helt an på hvor ofte du har samvær. Om det er 50/50 ordning ville jeg ha ordnet meg bolig i nærheten av skole og venner til barnet, så lenge jeg hadde hatt muligheten til det. Men det er selvsagt helt forståelig at folk må flytte lengre bort pga økonomi. 

Anonymkode: 2abff...1bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...