Gå til innhold

Stolen device protection ios 17.3

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/RGgJ0a/snart-blir-det-enda-vanskeligere-aa-bruke-en-stjaalet-iphone?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row9_pos2&utm_medium=dre-6579aebb359e30b5b2f15adb

Mest sansynlig vil en ny funksjon: stolen device protection komme til iphone ved 17.3 oppdateringen men den bruker enten fingeravtrykk eller face scan men jeg vil ikke bruke noen av de da jeg har kode og trives best med det. Er det slik at man må bruke det?

Og hvis man bare har kode, får man da mulighet samtidig med å scanne fingeravtrykk eller face scan?

Noen som vet gangen i dette? Noen med beta f.eks?

Anonymkode: 65fdd...f17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står at: Apple planlegger å be brukerne om å skru den på når de installerer oppdateringen.

Vil det si at man er nødt til å bruke face scan eller fingeravtrykk?

Har hørt om at b.la face scan ikke alltid fungerer når det er mørkt osv..

Syntes ikke noe særlig om dette.

Skrevet (endret)

Har du prøvd FaceID? Det er jo helt magisk enkelt. Og den bruker infrarødt lys, så det spiller ingen rolle om det er mørkt eller dagslys. 

Uansett kan man bruke kode om ansiktet ditt av en eller annen grunn ikke kan scannes

Endret av newman01
Skrevet
newman01 skrev (6 minutter siden):

Har du prøvd FaceID? Det er jo helt magisk enkelt. Og den bruker infrarødt lys, så det spiller ingen rolle om det er mørkt eller dagslys. 

Uansett kan man bruke kode om ansiktet ditt av en eller annen grunn ikke kan scannes

Nei, jeg har aldri satt opp face id på telefonen og bruker bare kode. Tror du man må sette opp faceid før man installerer den nye funksjonen som kommer i 17.3 eller kanskje den setter opp det samtidig under installasjon/oppdatering.Det får man kanskje vite etterhvert. Det er bra at man har en reservemulighet til å bruke kode dersom face id feiler. Det er jo litt betryggende 🙂

Skrevet

Så du har en iPhone med FaceID men har aldri aktivert den fordi du tror den ikke virker i mørket? Anbefaler deg å prøve, for det er helt magisk fantastisk hvor godt det fungerer. Fungerer tilogmed på sommeren med solbriller på. 

Om man skulle være så uheldig å være allergisk mot vepsestikk og bli stukket og hovner opp til det ugjenkjennelige er det bare å bruke kode. 

• Liker 1
Skrevet
newman01 skrev (1 minutt siden):

Så du har en iPhone med FaceID men har aldri aktivert den fordi du tror den ikke virker i mørket? Anbefaler deg å prøve, for det er helt magisk fantastisk hvor godt det fungerer. Fungerer tilogmed på sommeren med solbriller på. 

Om man skulle være så uheldig å være allergisk mot vepsestikk og bli stukket og hovner opp til det ugjenkjennelige er det bare å bruke kode. 

Stemmer, har aldri aktivert den. kjenner den igjen ansikt et når man bruker sminke og ikke bruker sminke? Ikke dårlig at den fungerer med solbriller da. Jeg ser ann litt til den nye oppdateringen kommer.Kan jo hende det er valgfritt å bruke den funksjonen.Ikke greit å vite nå kanskje. Er heldigvis ikke allergisk hehe

Skrevet
52 minutter siden, newman01 said:

Jeg har brukt det. Da skjermen ikke slo seg på, begynte jeg å bruke taster igjen. Har iPhone 12.

Anonymkode: 548fe...8d2

Skrevet

Jeg har iphone 15 pro og har slått av det at skjermen alltid er på med klokken, slik at den går i mørkt når man ikke bruker den. Må man endre dette tilbake når man evt begynner å bruke face id?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har brukt det. Da skjermen ikke slo seg på, begynte jeg å bruke taster igjen. Har iPhone 12.

Anonymkode: 548fe...8d2

Det er jo ikke bra at skjermen ikke slår seg på. Håper det blir valgfritt å bruke stolen device protection når den kommer. Meningen er vel at man tvunget blir overført til biomentri. 

Skrevet

Ser ut som stolen device protection er default til OFF på den nye oppdateringen 17.3 som kommer. Det er iallefall sånn i beta1.

Det er jo bra slik at man kan selv velge om man skal skru den på og bare bruke biometri. Får håpe de ikke forandrer på det til release datoen.

Skrevet

Jeg ser virkelig ikke problemet med å bruke faceid, om tlf ikke kjenner igjen tryne ditt kommer talltastaturet opp som vanlig å du kan taste koden din...

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.12.2023 den 9.52):

Jeg har iphone 15 pro og har slått av det at skjermen alltid er på med klokken, slik at den går i mørkt når man ikke bruker den. Må man endre dette tilbake når man evt begynner å bruke face id?

Nei, du må ikke endre tilbake det.

Skrevet
Slipses skrev (1 time siden):

Jeg ser virkelig ikke problemet med å bruke faceid, om tlf ikke kjenner igjen tryne ditt kommer talltastaturet opp som vanlig å du kan taste koden din...

Nei, talltastaturet kommer ikke opp som backup-løsning på 17.3 med tyveri funksjonen hvis face id ikke fungerer. Mulig de endrer det til de publiserer oppdateringen. Derfor friiker jeg litt ut på det.

Skrevet
Slipses skrev (1 time siden):

Nei, du må ikke endre tilbake det.

ok, det er bra.Hvis jeg skal bruke det en gang 🙂

• 1 måned senere...
Skrevet

Da har ios 17.3 kommet for iphones og jeg lurer på om noen har installert oppdateringen?

Det jeg lurer på er om man kan trykke på Not Now når Stolen Device Protection kommer opp på skjermen. Da jeg ikke vil bruke denne foreløpig. Er den satt default til OFF?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...