AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #1 Skrevet 13. desember 2023 Jeg er konstant sliten, jobber fulltid og har en 5-åring på deltid (pappaen har annenhver helg). Jeg har tatt blodprøver opp og ned i mente, men alt ser bra ut. Har ADHD og har slitt en del med depresjon. Jeg er så sliten at jeg snart ikke orker mer, men jeg er ikke flink til å trene. Og jeg har sikkert noe å hente på kostholdet. Problemet er i hovedsak tid til å trene når jeg bare har barnefri annenhver helg, men noe kunne jeg vel fått til. Jeg beveger meg mye, alltid minimum ti tusen skritt hver dag, men lite trening. Men er det noen som har erfaring med at det faktisk hjelper? Jeg er jo så sliten at jeg ikke får sove om natta en gang, så jeg føler jeg trenger noen solskinnshistorier om noen som faktisk har opplevd å få mer energi av trening 😅 Og endret litt kosthold, skal innrømme at det blir litt fiskepinner og posesupper innimellom 🙈 Anonymkode: e6d3b...de6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #2 Skrevet 13. desember 2023 Jeg gikk fra dårlig kosthold og ingen trening til å begynne å gå veldig mye tur og spise veldig sunt. Synes ikke det hadde noen effekt på energinivået, men føler meg jo likevel bedre, så definitivt verdt det ☺️ Anonymkode: 4a8be...bdf 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #3 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gikk fra dårlig kosthold og ingen trening til å begynne å gå veldig mye tur og spise veldig sunt. Synes ikke det hadde noen effekt på energinivået, men føler meg jo likevel bedre, så definitivt verdt det ☺️ Anonymkode: 4a8be...bdf Takk for at du deler 😊 Jeg rører som nevnt mye på meg, og går mye. Spiser også veldig sunt - mye havregrøt, gryn, og mye grønnsaker og fisk, men noe halvfabrikata blir det. Spørs om det ikke er så mye å hente for meg 😊 -TS Anonymkode: e6d3b...de6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #4 Skrevet 13. desember 2023 Jeg har fått en uoffisiell adhd diagnose, dvs utredningen er ikke helt i mål. Men det er nok 99,99 % sikkert at det er adhd, og endelig faller alt på plass med alt jeg har slitt med siden barn. Siden jeg ikke har hyperaktivitet og i tillegg er veldig god på maskering, så ble jeg aldri fanget opp. Jeg crashet og ble ufør for noen år siden, og jeg ser nå at nok adhd har spilt en viktig rolle. Så, det jeg har lært og erfart som har vært veldig nyttig for meg, er et blodprøver er ofte meningsløse. For det første viser de ikke et reellt bilde, for det andre så er det vesentlig om du ligger lavere eller høyere innenfor normale. Særlig gjeldende for b-12, og d vitamin. Andre b´er er også viktige, men ikke alt testes. B-12 er veldig viktig for nervesystem og det kognitive. D vitamin veldig viktig for det kognitive. Magnesium og kalium er ofte ok på prøver. Elektrolytter kan være vanskelig å påvise mangel på, da prøver egentlig bare sier noe om hvor mye som er i blodet og ikke i kroppen. Begge deler er veldig viktig for nervesystemet, og magnesium kan være vanskelig å få nok av over tid. Kroppen er avhengig av magnesium for å absorbere både d vitamin og kalium. Jeg har, i tillegg til kosthold, hatt fokus på alt jeg har nevnt her. Tilskudd av et godt magnesium tilskudd (uten tilsetningsstoffer som maltoksetrin m.m), samt kalium, har bidratt til å roe ned (i tillegg til at jeg har fått opp d vitamin og b12 betraktelig). Med adhd og alt stresset det medfører, så vil jeg tro at vi kanskje trenger påfyll av sånt mer enn andre, fordi kroppens stress tapper oss for næringsstoffer raskere. I forhold til kosthold, mer fokus på rent kjøtt (også rødt), fisk (fet og hvit), egg, og evnt rene meieriprodukter hvis du tåler (økologisk yoghurt naturell f.eks), mye grønt, bær, ubehandlede nøtter, og mindre korn. Anonymkode: 680bd...b0f
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #5 Skrevet 13. desember 2023 Jeg har trent ganske mye gjennom livet og egentlig aldri følt at det har gitt mer energi. Har forsøkt forskjellige treningsformer, som styrketrening, jogging, svømming og typiske saltimer. Jeg blir sliten i kroppen i tillegg til hodet, bare. I tillegg syntes jeg det tok mye tid. Men for ca 6 måneder siden begynte jeg med intervalltrening. Jeg kom borti det ved en tilfeldighet, men i følge pulsklokka mi forbrant jeg ganske masse kalorier, så jeg fortsatte. Etter 2-3 måneder la jeg merke til at jeg sov bedre om natten. Jeg fikk andre bivirkninger også, som mindre muskelsmerter og bedre kondis. Nå har jeg kommet dit hvor jeg føler meg bedre dersom jeg får trent, og blir urolig dersom jeg ikke får trent. Jeg har rett og slett blitt avhengig. Og det beste er at det bare tar 40 minutter. Anonymkode: ca00e...991 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #6 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har fått en uoffisiell adhd diagnose, dvs utredningen er ikke helt i mål. Men det er nok 99,99 % sikkert at det er adhd, og endelig faller alt på plass med alt jeg har slitt med siden barn. Siden jeg ikke har hyperaktivitet og i tillegg er veldig god på maskering, så ble jeg aldri fanget opp. Jeg crashet og ble ufør for noen år siden, og jeg ser nå at nok adhd har spilt en viktig rolle. Så, det jeg har lært og erfart som har vært veldig nyttig for meg, er et blodprøver er ofte meningsløse. For det første viser de ikke et reellt bilde, for det andre så er det vesentlig om du ligger lavere eller høyere innenfor normale. Særlig gjeldende for b-12, og d vitamin. Andre b´er er også viktige, men ikke alt testes. B-12 er veldig viktig for nervesystem og det kognitive. D vitamin veldig viktig for det kognitive. Magnesium og kalium er ofte ok på prøver. Elektrolytter kan være vanskelig å påvise mangel på, da prøver egentlig bare sier noe om hvor mye som er i blodet og ikke i kroppen. Begge deler er veldig viktig for nervesystemet, og magnesium kan være vanskelig å få nok av over tid. Kroppen er avhengig av magnesium for å absorbere både d vitamin og kalium. Jeg har, i tillegg til kosthold, hatt fokus på alt jeg har nevnt her. Tilskudd av et godt magnesium tilskudd (uten tilsetningsstoffer som maltoksetrin m.m), samt kalium, har bidratt til å roe ned (i tillegg til at jeg har fått opp d vitamin og b12 betraktelig). Med adhd og alt stresset det medfører, så vil jeg tro at vi kanskje trenger påfyll av sånt mer enn andre, fordi kroppens stress tapper oss for næringsstoffer raskere. I forhold til kosthold, mer fokus på rent kjøtt (også rødt), fisk (fet og hvit), egg, og evnt rene meieriprodukter hvis du tåler (økologisk yoghurt naturell f.eks), mye grønt, bær, ubehandlede nøtter, og mindre korn. Anonymkode: 680bd...b0f Takk for svar Jeg tar ekstra D-vitamin, men ikke så mye annet. Et par vitaminbjørner hver dag, men det er muligens ikke nok. Tar du multivitaminer? Eller tar du enkeltvis da B12 og magnesium spesifikt? Det er de to som er viktigst utenom D-vitaminer? Det er absolutt verdt et forsøk Jeg sliter, som mange andre med ADHD, med noen ting relatert til mat. Kjøtt og egg har jeg store problemer med å innta på grunn av konsistens og lukt, men jeg kan prøve å øke inntaket. Jeg spiser mye grønt og nøtter ellers, men kan sikkert kutte ned litt på korn. Setter veldig pris på tipsene -TS Anonymkode: e6d3b...de6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #7 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har trent ganske mye gjennom livet og egentlig aldri følt at det har gitt mer energi. Har forsøkt forskjellige treningsformer, som styrketrening, jogging, svømming og typiske saltimer. Jeg blir sliten i kroppen i tillegg til hodet, bare. I tillegg syntes jeg det tok mye tid. Men for ca 6 måneder siden begynte jeg med intervalltrening. Jeg kom borti det ved en tilfeldighet, men i følge pulsklokka mi forbrant jeg ganske masse kalorier, så jeg fortsatte. Etter 2-3 måneder la jeg merke til at jeg sov bedre om natten. Jeg fikk andre bivirkninger også, som mindre muskelsmerter og bedre kondis. Nå har jeg kommet dit hvor jeg føler meg bedre dersom jeg får trent, og blir urolig dersom jeg ikke får trent. Jeg har rett og slett blitt avhengig. Og det beste er at det bare tar 40 minutter. Anonymkode: ca00e...991 Tusen takk for svar Jeg kan absolutt prøve å trene litt innimellom når jeg har muligheten, det er vel verdt et forsøk -TS Anonymkode: e6d3b...de6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #8 Skrevet 13. desember 2023 Jeg tror tilskudd av vitaminer har hjulpet meg. Tar D-vitamin, magnesium og jod. Jeg har lavt stoffskifte og sliter med lav energi, men har også lært meg mye om hva som tapper meg, og hva som gir meg energi. At du går 10.000 skritt hver dag er kjempebra. Du kan evt. forsøke å øke tempoet bittelitt, så vil du få mer treningseffekt ut av det. Ellers kan jeg anbefale yoga/meditasjon, bare 10-15 minutter kan gi stor gevinst. Du finner alt du trenger på Youtube. Anonymkode: 2400a...c06
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #9 Skrevet 13. desember 2023 40 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar Jeg tar ekstra D-vitamin, men ikke så mye annet. Et par vitaminbjørner hver dag, men det er muligens ikke nok. Tar du multivitaminer? Eller tar du enkeltvis da B12 og magnesium spesifikt? Det er de to som er viktigst utenom D-vitaminer? Det er absolutt verdt et forsøk Jeg sliter, som mange andre med ADHD, med noen ting relatert til mat. Kjøtt og egg har jeg store problemer med å innta på grunn av konsistens og lukt, men jeg kan prøve å øke inntaket. Jeg spiser mye grønt og nøtter ellers, men kan sikkert kutte ned litt på korn. Setter veldig pris på tipsene -TS Anonymkode: e6d3b...de6 Vitaminbjørner gir veldig lite d vitamin og b12, og har en relativt liten sammensetning av vitaminer/mineraler. D vitamin er kun 5 mcg, det er nyttesløs dose hvis du har en reell mangel. Til sammenligning tar jeg minst 100 mcg for å holde meg på et helt ok nivå, og enda høyere hvis jeg skal ha et GODT nivå. Nå er en fin tid å teste på side det er vinter, så jeg anbefaler at du tar en full test. Verdt å merke seg: Mange leger opererer med at alt over 50 nmol er ok mtp d vitamin, men det anbfales å ligge over 75 nmol. B-12 anbefales å være over 400, selv om nedre grense er 170 (jeg sleit lenge med b12 relaterte problemer og fikk en del info rundt anbefalinger da) Jeg tar aldri multivitaminer, fordi de inneholder ikke den balansen jeg trenger. Det er dyrere å ta vitaminer separat, men langt mer effektivt. Jeg tar i hovedsak: D vitamin B-12 Kalsium og magnesium kombinert (1:1 ratio) Kalium Jod (reguleres i forhold til om jeg får i meg nok via kosten) Jeg skjønner. Nå kan både kjøtt og egg komme i forskjellige konsistenser og smak, men det stopper kanskje opp allerede ved matlagingen? Hvordan er det med fisk? Hvis du ikke får i deg kjøtt og fet fisk regelmessig, så kan det være at b-12 nivåene dine er lave. Der er veldig lite b12 i melkeprodukter. Jeg tenker også på jern, at det er greit å få i seg litt hem-jern fra animalsk og ikke bare fra planter. For vi absorberer og nyttiggjør jern fra animalsk bedre, og dette er også viktig for konsentrasjon osv. Pass ihvertfall på å spise mat rik på c vitamin sammen med plantejern. Begynn i en ende. Ta blodprøver for å sjekke særlig b-12, folat, jern, d vitamin m.m først. Har du for lite av noe her, behandle det først, også ser du på behovet for ekstra tilskudd senere. Anonymkode: 680bd...b0f
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #10 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vitaminbjørner gir veldig lite d vitamin og b12, og har en relativt liten sammensetning av vitaminer/mineraler. D vitamin er kun 5 mcg, det er nyttesløs dose hvis du har en reell mangel. Til sammenligning tar jeg minst 100 mcg for å holde meg på et helt ok nivå, og enda høyere hvis jeg skal ha et GODT nivå. Nå er en fin tid å teste på side det er vinter, så jeg anbefaler at du tar en full test. Verdt å merke seg: Mange leger opererer med at alt over 50 nmol er ok mtp d vitamin, men det anbfales å ligge over 75 nmol. B-12 anbefales å være over 400, selv om nedre grense er 170 (jeg sleit lenge med b12 relaterte problemer og fikk en del info rundt anbefalinger da) Jeg tar aldri multivitaminer, fordi de inneholder ikke den balansen jeg trenger. Det er dyrere å ta vitaminer separat, men langt mer effektivt. Jeg tar i hovedsak: D vitamin B-12 Kalsium og magnesium kombinert (1:1 ratio) Kalium Jod (reguleres i forhold til om jeg får i meg nok via kosten) Jeg skjønner. Nå kan både kjøtt og egg komme i forskjellige konsistenser og smak, men det stopper kanskje opp allerede ved matlagingen? Hvordan er det med fisk? Hvis du ikke får i deg kjøtt og fet fisk regelmessig, så kan det være at b-12 nivåene dine er lave. Der er veldig lite b12 i melkeprodukter. Jeg tenker også på jern, at det er greit å få i seg litt hem-jern fra animalsk og ikke bare fra planter. For vi absorberer og nyttiggjør jern fra animalsk bedre, og dette er også viktig for konsentrasjon osv. Pass ihvertfall på å spise mat rik på c vitamin sammen med plantejern. Begynn i en ende. Ta blodprøver for å sjekke særlig b-12, folat, jern, d vitamin m.m først. Har du for lite av noe her, behandle det først, også ser du på behovet for ekstra tilskudd senere. Anonymkode: 680bd...b0f Takk for svar. Jeg tar D-vitaminer i tillegg til vitaminbjørner altså. Ser jeg tok blodprøver i september, B12 var på 333 og D-vitaminer på 58. Skal fortsette å ta D-vitamin og ta nye blodprøver igjen senere. Jeg ser alt var ok i forhold til referanseverdiene, men jeg kan ikke så mye om hva som er greit og hva som er optimalt - og om det er noen større forskjell. Skal kjøpe inn litt ekstra vitaminer og se om det hjelper på Jeg spiser en del fisk, men nesten ikke kjøtt. Ja, det stopper fort opp ved matlagingen når jeg kjenner lukta av kjøtt og egg 🙈Det er noe med proteiner som gjør at det byr meg imot. Men skal se om jeg greier å få til litt mer innimellom likevel. Tusen takk for at du tar deg tid til å svare ❤️ -TS Anonymkode: e6d3b...de6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #11 Skrevet 14. desember 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar. Jeg tar D-vitaminer i tillegg til vitaminbjørner altså. Ser jeg tok blodprøver i september, B12 var på 333 og D-vitaminer på 58. Skal fortsette å ta D-vitamin og ta nye blodprøver igjen senere. Jeg ser alt var ok i forhold til referanseverdiene, men jeg kan ikke så mye om hva som er greit og hva som er optimalt - og om det er noen større forskjell. Skal kjøpe inn litt ekstra vitaminer og se om det hjelper på Jeg spiser en del fisk, men nesten ikke kjøtt. Ja, det stopper fort opp ved matlagingen når jeg kjenner lukta av kjøtt og egg 🙈Det er noe med proteiner som gjør at det byr meg imot. Men skal se om jeg greier å få til litt mer innimellom likevel. Tusen takk for at du tar deg tid til å svare ❤️ -TS Anonymkode: e6d3b...de6 Både b12 og d vitamin må opp. I september så har vi ofte høyere lager av d vitamin fordi det nettopp har vært sommer, så det kan godt være at nivåene dine er enda lavere nå. Jeg merker det både på immunforsvar og mental helse når jeg ligger så lavt som på 50-60 tallet. Jeg anbefaler veldig å få d vitaminnivået i det høyere sjiktet av refeanseverdiene, altså over 90-100 nmol. Da må du ta høyere doser en stund, altså vesentlig mer enn 10-15 mcg. På helsekosten får du kjøpt denne https://sunkost.no/bio-life-vitamin-d3-k2-1 Viktig; ta d vitamin til hovedmåltid og med fett. Magnesium vil hjelpe kroppen å absorbere d vitamin, og magnesium er også veldig viktig for nervesystem. Jeg får i teorien mer enn nok via mat, men jeg merker at tilskudd hjelper både fordøyelse og å roe ned. Dette er et godt produkt: https://www.life.no/bio-life-magnesium-1 Legen din burde også ha sjekket aktivt b12, altså hva kroppen din faktisk klarer å bruke. I Japan behandler de alt som er under 500 for mangel, og utifra egen erfaring så tror jeg det er noe i det. Du får kjøpt b-12 dråper på helsekosten som gir godt opptak. Hvis du ikke får i deg nok b9/folat i kosten, så får man kjøpt et kombinert tilskudd (folat og b12 jobber sammen). Den er dyr, men den er verdt å prøve https://www.life.no/probioform-liposomal-b12-methylcolbalami Så lenge du får i deg fisk så er det veldig bra. Bare husk å spis både fet og hvit fisk, så du får i deg nok omega 3 og jod. I fet fisk er det greit med b12. Ja enig i at både kjøtt og egg lukter og har ekkel konsistens I tillegg til å spise fisk og meieriprodukter, så kan du jo spise litt planteproteiner. Quiona f.eks Anonymkode: 680bd...b0f
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #12 Skrevet 14. desember 2023 Jeg merker stor forskjell på når jeg trener og ikke. Trening hjelper også bedre mot depresjon enn medisiner, så om du har slitt med det (og det kan også føre til utmattelse), så er det enda større grunn til å trene. Kan du trene på dagtid når ungen er i bhg? Jeg løper ofte en tur i lunsjen, eller før jeg henter i bhg. Da får jeg mer energi til ettermiddag og kveld med ungene. Jeg har også tredemølle (både en vanlig en i kjelleren, og en sånn sammenleggbare walkinpad som får plass under sengen), så jeg kan trene på kveldstid etter ungene er i seng. Anonymkode: bb9ae...822 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #13 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Både b12 og d vitamin må opp. I september så har vi ofte høyere lager av d vitamin fordi det nettopp har vært sommer, så det kan godt være at nivåene dine er enda lavere nå. Jeg merker det både på immunforsvar og mental helse når jeg ligger så lavt som på 50-60 tallet. Jeg anbefaler veldig å få d vitaminnivået i det høyere sjiktet av refeanseverdiene, altså over 90-100 nmol. Da må du ta høyere doser en stund, altså vesentlig mer enn 10-15 mcg. På helsekosten får du kjøpt denne https://sunkost.no/bio-life-vitamin-d3-k2-1 Viktig; ta d vitamin til hovedmåltid og med fett. Magnesium vil hjelpe kroppen å absorbere d vitamin, og magnesium er også veldig viktig for nervesystem. Jeg får i teorien mer enn nok via mat, men jeg merker at tilskudd hjelper både fordøyelse og å roe ned. Dette er et godt produkt: https://www.life.no/bio-life-magnesium-1 Legen din burde også ha sjekket aktivt b12, altså hva kroppen din faktisk klarer å bruke. I Japan behandler de alt som er under 500 for mangel, og utifra egen erfaring så tror jeg det er noe i det. Du får kjøpt b-12 dråper på helsekosten som gir godt opptak. Hvis du ikke får i deg nok b9/folat i kosten, så får man kjøpt et kombinert tilskudd (folat og b12 jobber sammen). Den er dyr, men den er verdt å prøve https://www.life.no/probioform-liposomal-b12-methylcolbalami Så lenge du får i deg fisk så er det veldig bra. Bare husk å spis både fet og hvit fisk, så du får i deg nok omega 3 og jod. I fet fisk er det greit med b12. Ja enig i at både kjøtt og egg lukter og har ekkel konsistens I tillegg til å spise fisk og meieriprodukter, så kan du jo spise litt planteproteiner. Quiona f.eks Anonymkode: 680bd...b0f Tusen takk! Jeg sjekket faktisk blodprøve-historikken min i dag og tok en snartur til privat lege og det ser ut til at jeg mangler B12 og folat. Det har jeg visst gjort i mange år uten at noen leger har reagert, og jeg har vært mye til lege for å sjekke sånt på grunn av den evige tretthetsfølelsen jeg har hatt. Så kan krysse fingrene for at litt tilskudd skal hjelpe Skal ut og ordne B12, folat og magnesium i dag Igjen tusen takk, kanskje det blir skikk på meg nå 😄 -TS Anonymkode: e6d3b...de6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #14 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg merker stor forskjell på når jeg trener og ikke. Trening hjelper også bedre mot depresjon enn medisiner, så om du har slitt med det (og det kan også føre til utmattelse), så er det enda større grunn til å trene. Kan du trene på dagtid når ungen er i bhg? Jeg løper ofte en tur i lunsjen, eller før jeg henter i bhg. Da får jeg mer energi til ettermiddag og kveld med ungene. Jeg har også tredemølle (både en vanlig en i kjelleren, og en sånn sammenleggbare walkinpad som får plass under sengen), så jeg kan trene på kveldstid etter ungene er i seng. Anonymkode: bb9ae...822 Takk for svar 😊 Ja, jeg må prøve å få til noe mer trening. Vi bor dessverre i en bitteliten leilighet med skuffer under begge senger, så treningsapparater under der utgår dessverre 🙈 Jeg må bare komme i gang, dessverre er motivasjonen så som så når man knapt kommer seg hjem fra jobb og barnehage uten å segne om 😄 Men må bare klare det på et vis 😊 -TS Anonymkode: e6d3b...de6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #15 Skrevet 14. desember 2023 For å være ærlig så merker jeg ikke så mye på energien ift kosthold. Selv vom jeg prøver å spise sunt så kan jeg være energisk etter en helg med mye takeway og godteri 😄 Men med treningen så er det natt og dag fra da jeg ikke trente for tre år siden til nå når jeg trener regelmessig (hver eneste uke i 3 år). Jeg har et helt annet energinivå. Den gang husker jeg at jeg ofte var så sliten at jeg måtte ta en ettermiddagshvil etter jobb. Det gjør jeg aldri lenger. Jeg er også mye mer konsentrert, og har mindre tungsinn og bekymringer. Både pga de direkte effektene av treningen (endorfiner og hormonbalanse), men også pga mestringen treningen gir. Typ om jeg føler meg utilstrekkelig ift barna eller jobben så tenker jeg at jeg nettopp hadde en intens styrkeøkt hvor jeg perset eller løp 12 km. Så bare tanken gir meg en stolthetsfølelse som jeg tar med meg til alt annet. Og en annen ting - de gangene jeg er daff og umotivert på jobb, og gjerne småspiser på sukker, det er ofte da jeg presterer best på trening etterpå. De gangene jeg har minst lyst å trene, og er sliten i hodet, men gjør det likevel, så merker jeg hvor mye kroppen trenger det. Trening har reddet meg. Rett og slett. Anonymkode: 1e30a...dbf 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #16 Skrevet 15. desember 2023 Får absolutt masse energi og overskudd av trening ja! Jeg kan være helt dø og tenke at jeg ikke orker økten, men etter økten er jeg klar for fest liksom. 🤣 (Jeg spiser bra og.) Anonymkode: 64302...b57 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå