Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen snuste tidligere, men sluttet. Begynte igjen etter et dødsfall i familien, men sluttet raskt, gjorde det da også bak min rygg. Han lovte da og ikke gå bak min rygg mer. Nå er det gått 7 år, og han har begynt å snuse igjen og holdt på 1,5 år bak min rygg! 

Nå tenker kanskje folk jeg er helt nazi og bestemmer alt, men tillitsbrudd ønsker jeg ikke og nikotin ønsker jeg heller ikke, når han sluttet for så lenge siden. 

Han unnskylder det med at det var en krevende periode. Jeg er ekstremt såret over at han går bak rygg og ikke har fortalt det.

Hva tenker dere om noe sånt? Kjenner jeg gjerne ønsker svar fra noen som faktisk er imot snus.

Anonymkode: 01e48...66d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han skult det så godt så tenker jeg at det ikke har hatt noen innflytelse over dit liv i det hele tatt, så hvorfor bryr du deg? Det er det psykiske med å vite at han snuser? Det er veldig tynt, mener jeg.

Det verste her er at han har gjemt det for deg, ikke snusingen. Verdens undergang er det dog ikke.

Anonymkode: e2f4f...90f

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner han godt. 1.5år uten kyss, klem eller andre kjærlighetstegn så må han jo få litt nytelse fra en plass. For unnskyld men du må være totalt "blåst" om du har vært nær din mann og ikke merket snusing. 

Anonymkode: 624da...b8e

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Han må jo skjule det om du lager så stor greie ut av det. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tillitsbrudd er tillitsbrudd og bør behandles som det uavhengig av hvor ille eller ikke det er. Han har lovet å ikke gå bak ryggen din, men valgt å gjøre det - for andre gang, eller rettere sagt for 730 gang!( i 2 år)

Han har vist at han ikke kan stoles på, og det hadde vært kroken på døra for meg. Da kan man ikke stole på han på andre ting heller. I tillegg handler tillittsbrudd om manglende respekt for partner også, at han ikke respekterer deg og grensa du satt, og ikke bryr seg om følelsene dine eller psyken din. Å bli utsatt for løgn og tillitsbrudd er ødeleggende for psyken og for andre nåværende og fremtidige relasjoner til andre mennesker, ikke bare parforhold men mennesker generelt. 

Anonymkode: ebd93...b66

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tenker at om du ikke har lagt merke til det  på så lang tid, så er det ikke noe fare  skal du se.

Og om ja, du høres ut som en som skal styre ditt å datt, sikkert derfor han gjorde det i skjul :)

Endret av ryzorwarlock
  • Liker 7
Skrevet
ryzorwarlock skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker at om du ikke har lagt merke til det  på så lang tid, så er det ikke noe fare  skal du se.

Med den tankegangen så er rusmisbruk, utroskap og pedofili bak partners rygg også greit da? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Med den tankegangen så er rusmisbruk, utroskap og pedofili bak partners rygg også greit da? 

Du tar ganske mye av her. Du kan heller sammenligne dette med å snikspise en sjokolade i bilen før du kommer hjem til samboer. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Han er en voksen mann som bestemmer over seg selv, snus eller ikke snus. 

Anonymkode: 3ed6b...428

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Mannen snuste tidligere, men sluttet. Begynte igjen etter et dødsfall i familien, men sluttet raskt, gjorde det da også bak min rygg. Han lovte da og ikke gå bak min rygg mer. Nå er det gått 7 år, og han har begynt å snuse igjen og holdt på 1,5 år bak min rygg! 

Nå tenker kanskje folk jeg er helt nazi og bestemmer alt, men tillitsbrudd ønsker jeg ikke og nikotin ønsker jeg heller ikke, når han sluttet for så lenge siden. 

Han unnskylder det med at det var en krevende periode. Jeg er ekstremt såret over at han går bak rygg og ikke har fortalt det.

Hva tenker dere om noe sånt? Kjenner jeg gjerne ønsker svar fra noen som faktisk er imot snus.

Hver gang man nekter kjæresten sin noe de skal kunne velge helt selv, så må du nesten regne med at de begynner bak ryggen din. 

Han har ikke valgt å slutte, han har ikke ønsket å slutte, derfor skjuler han det for deg. Det er din reaksjon han er redd for, ikke penger ut eller helse. Det sier nok om deres forhold. 

Anonymkode: a0386...2f1

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis en person ønsker å drive med de tingene så hadde man ikke vært i et forhold. Om jeg er en person som er helt i mot alkohol, så blir ikke jeg sammen med en person som drikker i blant. For å deretter nekte han alt som har med alkohol å gjøre etterpå. 

Om partner ønsker å være utro, så blir han single. Hadde jeg oppdaget at en partner var pedofil så hadde jeg meldt han. Hadde jeg tatt en partner med narkotika så hadde jeg reist for godt. 

Men, snus, røyk, alkohol, velg det du kan leve med fra starten uten å prøve å forandre den andre. 

Anonymkode: a0386...2f1

• Liker 2
Skrevet

Skjønner deg,hater at ting blir holdt skjult og har sagt ifra mange ganger at å holde ting skjult er 100 ganger verre enn å gjøre noe "galt". 

Anonymkode: 1f139...030

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår deg godt mtp at han har holdt det skjult for deg. Mannen min drev å smugrøkte en periode samtidig som han var veldig tydelig på at han var sluttet helt. Og det er LØGNEN som er ille.

Om et menneske vil snuse eller røyke må være opp til de selv, men stå for det! 

• Liker 2
Skrevet

Lurer på hvordan du ikke har merket det.. ene eksen snuste i skjul, men merket det når vi klinte.. det var bare en søt smak. Men.. hadde altså prøvd å innby til åpenhet og ærlighet om hva han gjør, istedenfor å fordømme. Er forskjellig snus, noe er verre/bedre.. så kan vel kanskje endre type om det er forbedringspotensiale. Så hjelpe til med å slutte igjen. 

Skrevet
visp skrev (1 time siden):

Du tar ganske mye av her. Du kan heller sammenligne dette med å snikspise en sjokolade i bilen før du kommer hjem til samboer. 

Som jeg skrev i første kommentar her: tillittsbrudd er tillitsbrudd. Han har lovet henne noe og gått bak ryggen hennes og gjort det motsatte. Det er et svik og det er hele poenget her, ikke hva han har løyet om eller hvor alvorlig det han har løyet om er. Han kan ikke stoles på 

Skrevet
Lofilteret skrev (9 minutter siden):

Jeg forstår deg godt mtp at han har holdt det skjult for deg. Mannen min drev å smugrøkte en periode samtidig som han var veldig tydelig på at han var sluttet helt. Og det er LØGNEN som er ille.

Om et menneske vil snuse eller røyke må være opp til de selv, men stå for det! 

Ja nettopp det er løgnen som er det vesentlige her

Skrevet

Fant ut at en eks-kjæreste hadde smugrøykt, etter å ha løyet om at han slutta før han traff meg.
Han hadde kjørt fire timer for å komme på besøk, men det lukta nikotin av huden hans, selv om han hadde prøvd å kamuflere det med drops og tannpuss. Den helga sov han på gjesterommet. Trenger sikkert ikke å nevne at det ikke ble oss? Jeg har ingen toleranse for at folk juger, og jeg vemmes av røyk.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Som jeg skrev i første kommentar her: tillittsbrudd er tillitsbrudd. Han har lovet henne noe og gått bak ryggen hennes og gjort det motsatte. Det er et svik og det er hele poenget her, ikke hva han har løyet om eller hvor alvorlig det han har løyet om er. Han kan ikke stoles på 

Du sidestiller dette med pedofili liksom. Akkurat som om du ikke har kommet med noen hvilte løgner til partnere noengang. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lett..jeg kan ikke fordra hverken snus eller røyk....eneste verre jeg kan tenke meg er kvinner som tror de kan detaljstyre livet til mannen sin..Teit bare.

• Liker 4
Skrevet

Ok TS, hvis dette er så alarmerende og svikende, så tenker jeg at du gjør det slutt med denne mannen. Ikke fordi mannen har gjort noe som er feil, men at han ikke lever opp til dine verdier. Og du må finne noen som har like verdier som deg selv. 

Og så må denne mannen din finne noen som ikke prøver å kontrollere han slik som du gjør. 

Anonymkode: 508c1...774

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...